...
Opdracht 3: JokerspelEen paar dingen zijn me hier opgevallen m.b.t. lichaamstaal
Art die meteen aan de buitenkant gaat staan, hij wil precies de beste positie om de jokers goed te kunnen zien.
Karin die de anderen leidt en misleidt.
Heb bij ieder spel even mijn bedenkingen neergepend
KARIN: zijzelf kijkt naar niemand van de groep en zegt meteen ja (de mol met voorkennis?) Iedereen behalve karin zoekt contact met de groep.
ART:
1e poging (1 joker) - kijkt naar de groep, Karin doet teken van mja, dit herhaalt ze later nog een paar keer.
2e poging (geen jokers) - Patrick schudt heel lichtjes nee ART zegt nee
3e poging (3 jokers) - hoeft hij niks meer voor te doen
PATRICK:
1e poging (3 jokers) - Art knikt onmiddellijk ja, Karin bekijkt hem daarvoor heel raar, Patrick zegt "doen!"
SOUNDOS: kijkt enkel naar Karin
1e poging (geen jokers) - Karin schudt nee
2e poging (3 jokers) - Karin knikt ja en
trappelt met de benen (wat verraadt dat er 3 jokers liggen)
PEPIJN: heeft geen vertrouweling, kijkt naar de hele groep
1e poging (1 joker) Karin doet teken van mja (dit deed ze altijd al bij 1 joker)
2e poging (3 jokers) Karin kijkt verschrikt en wil daar misschien mee aangeven dat er niks ligt. Ze slaagt in haar opzet want de rest van de groep reageert ijzig kalm. Bij Soundos trappelde ze daar nog met haar benen.
3e poging (geen jokers): Pepijn krijgt niks en Karin lijkt daar lol in te hebben. Patrick zegt dat hij erg twijfelde om te seinen naar Pepijn.
Conclusie: Karin is de boosdoener in dit spel, Ze seinde verschillende dingen naar verschillende kandidaten en stuurt zo de boel in de war. Patrick en Art seinden naar mekaar maar naar niemand anders.
Test: Wat mij ook opviel en dat is hier al verschillende keren gezegd geweest. De plotse switch van Art naar Anna vond ik heel vreemd. Van waar komt dat nu opeens. Vorige aflevering sprak hij uit dat zijn verdachten Patrick, Karin en ook nog wel een beetje Pepijn waren en nu zou zijn hoofdverdachte Anna zijn? Hier klopt iets niet. Als je dan de bedenking maakt: De Mol verdenkt meestal diegene die hem keer op keer juist aanduidt, dan kan het wel eens dat het Art is en dat Anna juist zit. In afl. 5 duiden Patrick en Soundos hem ook aan als Mol. Misschien zat Jan toch niet meer op Art of was dit alles gewoon pure insinuatie. Grrr, als je het al niet was, De Mol krijgt je wel helemaal gek!