Hebben Schulz, Niuno en KD. trouwens problemen thuis dat ze die zitten te minnen?
Dat is het niet. Het is prima thuis toeven. Maar bij een favoriet plekje in Nederland denk ik vooral aan iets buitenshuis.. iets waar je naar toe wilt. Thuis blijven kan altijd nog. Daarnaast is mijn thuis (en ik denk voor velen onder ons) nou niet bepaald een toeristisch trekpleister.
Maar aan de andere kant ben ik mijn 'thuis' ook aan het plussen. Ik ben deels opgegroeid in de Wieden, terwijl een tak van mijn voorouders (via mijn overgrootvader plus zijn voorouders) hun oorsprong hebben in de Weerribben.
En over de discussie of de Betuwe een deel is van het Rivierengebied, de Weerribben en de Wieden vormen geen overlap. Het zijn twee aansluitende natuurgebieden, elk met hun eigen karakter. De Wieden heeft namelijk meer meren. Toch kan je het als één groot natuurgebied zien, uniek in de wereld.
Eigenlijk is de hele Kop van Overijssel mooi. Denk maar aan de leuke stadjes als Steenwijk, Blokzijl en Vollenhove. Of denk aan Giethoorn en niet te vergeten Muggenbeet.
Kortom, de Weerribben/Wieden is ook voor mij een soort van thuis.