Er zijgen 2 tegenstanders tegen over Master3L achter het schaakbord neer: een groen mannetje en Maître d'hotel Baziel.
Hoewel de regels het verbieden, starten beiden met het verzetten van een witte pion. Zo rukken er al twee witte pionnen op naar het centrum, richting de zwarte pionnen met rode linten....
Hoe loopt dit spel vol intriges en spanningen af?
Het verplaatsen van mijn witte pion was eigenlijk maar een aprilgrapje. Net als de aankondiging van kastelein Knudde op het prikbord dat Ron de Mol is. Een echte kapoen, die Knudde, en zeker op een dag als vandaag...
Nee, mijn eerste echte zet zal een poging zijn tot uitschakeling van De Rode Loper, gevolgd door een frontale aanval op de Koningin van de Nacht.
De Zwarte Toren zal vervolgens buitenspel gezet worden en via de Rocade Est rukt het witte leger op naar de poorten van het Koninklijk Paleis van Majesteit Mol. De paarden worden achtergelaten en die galopperen er van door, terug huiswaarts.Met op hun rug een bazige dame die angstig " Ik kan niet paardrijden zonder de teugels in handen te hebben !" gilt.
"Dit plan ziet er goed uit" denkt Baziel tevreden, "Nu maar afwachten tot zaterdag, en kijken of de juiste gast het hotel verlaat".
Baziel gokt op de dame die in het penthouse verblijft.
Jaja, wie hoog spel speelt, kan heel diep vallen...