Even los van het feit dat hier op het forum denk ik inmiddels genoeg zeer steekhoudende argumenten genoemd zijn waarom Art erg onwaarschijnlijk is als mol, wil ik hier toch nog even inhoudelijk op reageren.
Dat valt ook wel mee... Paar voorbeelden: De 'Hooiman'-opdracht: Art verliest maar mooi €1000...
Mijn stelling is en blijft dat de mol dit niet in afl 2 zo opzichtig zou doen. Je laadt er meteen een bulk verdenking mee op je (zoals een Jan die meteen hardnekkig denkt je te hebben ontmaskerd maar Art is sindsdien door een niet gering aantal mensen genoemd).
Ofwel je laat je gewoon afknallen zonder extra info te geven of je doet wat Pepijn had kunnen hebben gedaan als mol, proberen de groep te overtuigen al vroeger iemand met geld te sturen zodat een kleiner bedrag door meer mensen verloren gaat. Dan is het namelijk veel moeilijker te bepalen wie er de mol is en is de kans dat een groot bedrag te pot inkomt een stuk kleiner, zeker als een deel van het parcours nog niet bekend is.
Stadionopdracht: mede door hem al onmogelijk de opdracht te raden;
Dat gold dus voor iedereen omdat het een enorme chaos was waar geen heldere afspraken waren gemaakt omtrent spaties tussen woorden en coordinatie omtrent wie eerst zou gaan. Verloren zaak from the get go.
Koeienopdracht: ook Art vindt helemaal geen kokertjes;
De enige die van haar ezel stapte was Anna. Dat Patrick er niet veel trek in had kan ik nog begrijpen met zijn omvang. De rest was mi gewoon lui - en zoals eerder door paardrijders aangegeven is, stijgbeugels zijn vaker niet goed afgesteld naar het schijnt (rij zelf geen paard maar aangezien een paar mensen dit zeiden ga ik er even van uit dat dit klopt).
Dat Pepijn als ervaren ruiter niet afstapte was wel raar vond ik, maar goed.
bij de vulkaan in aflevering 7, wilde hij maar wat graag een zo laag mogelijk bedrag in de kist, net als Patrick...
Tja. Ik krijg dan weer spontaan een regressie naar die plak-opdracht en ook de manier waarop hij probeert Jan een keuze af te dwingen bij die sniper opdracht. Op die bepaalde militaristische wijze waar Jan het al over had. Hij wil iets afdwingen, krijgt dan zijn zin niet en kan dan soms dus bokkig doen. Bij de plakopdracht zagen we ook al dat hij meteen probeerde een 'democratisch' (
) besluit af te dwingen, waarin Karin meeging omdat ze Jan verdacht en Pepijn vooral een beetje neutraal wilde blijven leek het.
Anyway lijkt me dat dit dus eerder te maken heeft met een ego-kwestie en persoonlijkheid. Overigens vind ik hem nog steeds een leuke kandidaat maar soms kan hij wel facepalm dom doen ja, zoals ook in de laatste aflevering.
Toch kijk ik vele malen liever daarnaar dan naar Karin's gezever over hoogtes en weet ik t wat allemaal sinds dag 1.
Vond het trouwens een beetje een saaie aflevering, voor het eerst deze serie. Hoop dat de volgende wat aantrekkelijker spel en opdrachten brengt.