Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 110673 keer)

Offline manon

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 8
« Reactie #60 Gepost op: 24-02-2011, 23:32:51 »
"Het is zover"
Ze kregen bij de test de vraag of ze contact willen met de mol, kost 1 joker. Maar we weten niet wie daarvan gebruik wil maken, en uit wie dan geloot moet worden. En hoezo loot de mol? Zou hij/zij niet gewoon zelf kiezen? En dat contact dan? Komt dat dan volgende week?

Verder leuke aflevering, ik heb veel gelachen. Vooral toen Karin en Patrick op dat strand stonden te zwaaien terwijl Anna en Art allang de vuurtoren uit waren ::rofl::

Wie is de mol??? Ik hoop niet Art, dat ligt er wel erg dik bovenop!!! Ik denk toch Patrick

Slapen kan altijd nog!!

Offline tumtum

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 24-02-2011, 23:33:18 »
Oh en nog iets wat me opviel was het wel heel erg kromme Nederlands bij de vraag 'Welk land grenst er ten zuiden van Nicaragua' .. wat zou JP daar van vinden? Ik vind het in ieder geval vrij jammer in zo'n goed gemaakt programma.

Offline Molloot00

• Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
« Reactie #62 Gepost op: 24-02-2011, 23:40:12 »
"Het is zover"
Ze kregen bij de test de vraag of ze contact willen met de mol, kost 1 joker. Maar we weten niet wie daarvan gebruik wil maken, en uit wie dan geloot moet worden. En hoezo loot de mol? Zou hij/zij niet gewoon zelf kiezen? En dat contact dan? Komt dat dan volgende week?

Verder leuke aflevering, ik heb veel gelachen. Vooral toen Karin en Patrick op dat strand stonden te zwaaien terwijl Anna en Art allang de vuurtoren uit waren ::rofl::

Wie is de mol??? Ik hoop niet Art, dat ligt er wel erg dik bovenop!!! Ik denk toch Patrick

Ik denk ook niet dat Art de mol is, maar dat zou een superstunt zijn. Want iedereen heeft dezelfde gedachte over art als mol net zoals jij het beschrijft. Zit er te dik bovenop bladiebla. Maar wat nou als hij het echt blijkt te zijn, dat zou een shock zijn

Overigens denk ik het niet, want Jan zat voor 100 procent op Art. En niet zoals de avro beweerde dat hij op Soundos zat.

Offline nepgerrie

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 24-02-2011, 23:49:12 »
Ik denk ook niet dat Art de mol is, maar dat zou een superstunt zijn. Want iedereen heeft dezelfde gedachte over art als mol net zoals jij het beschrijft. Zit er te dik bovenop bladiebla. Maar wat nou als hij het echt blijkt te zijn, dat zou een shock zijn

Overigens denk ik het niet, want Jan zat voor 100 procent op Art. En niet zoals de avro beweerde dat hij op Soundos zat.

Dan zouden de kijkers enorm gemanipuleerd worden. Al denk ik dat iedereen een echte en valse biecht moet doen? Vorig jaar zat Hind op Frits, maar toen ze benoemde dat Kim als enige molde, vloog ze eruit. Komt overeen met Jan en Soundos. Maar een mol die 2 opdrachten laat schieten... Jan en Anna die sneuvelen op Art, Pepijn op Karin... Logisch bekeken zou het Patrick moeten zijn. Ik durf en ga niks meer beweren, ik was er zo zeker van dat het Anna was om tig redenen. Die lijken allemaal ongegrond...

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 24-02-2011, 23:49:49 »
De codes die niet te linken zijn aan kandidaten zijn toch
P1N, MN9 en 1?
Misschien kunnen we ook nog wat met de codes die erbij horen.
Bij 1 is dat 335, bij MN9 is dat 551 en bij P1N is het of eindigt het op 12, wat ik zo even opvang.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2011, 23:54:22 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 24-02-2011, 23:52:04 »
P1N, MN9 en 1?
Juist!
Omnia vincit amor

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #66 Gepost op: 24-02-2011, 23:53:38 »
"one" (1 dus) lijkt qua uitspraak op "Jan". P1N kan misschien Pepijn zijn al kan ik dat niet beter beargumenten dan dat het hetzelfde begint en eindigt. En MN9? Enige kandidaat die M en N had was volgens mij Miryanna. Maar de rest van de link lijkt mij niet duidelijk.

Of het zijn hints.

Of het betekent niks. Maar "het betekent niks" is molloot onwaardig natuurlijk :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Molloot00

• Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
« Reactie #67 Gepost op: 24-02-2011, 23:55:52 »
P1N, MN9 en 1?
Misschien kunnen we ook nog wat met de codes die erbij horen.
Als je de cijfers optelt krijg je weer 11. Misschien moeten we kijken bij wie deze codes voorkwamen

M=13 N=14 P=16 En misschien moeten we kijken wie deze vragen van de test beantwoordde?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 24-02-2011, 23:56:03 »
Dan zouden de kijkers enorm gemanipuleerd worden. Al denk ik dat iedereen een echte en valse biecht moet doen?

Het eerste is een goede conclusie.
Het tweede niet. Wat je bij de test hoort is gewoon montage. Iedere kandidaat noemt elke naam wel een keer en ziet wel eens iets verdachts bij een kandidaat. In een biecht wordt gevraagd om over elke kandidaat iets te vertellen. Als je dit nu uitzendt zonder erbij te vertellen dat dit een biecht uit een eerdere aflevering is, of dat er na de verdachtmaking wordt gezegd dat die persoon ondanks dat toch niet de mol van die kandidaat is, lijkt het dus alsof de kandidaat die persoon echt verdenkt, terwijl dat helemaal niet zo is.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #69 Gepost op: 25-02-2011, 00:00:28 »
Art - Jan
Patrick - Miryanna
Soundos - Pepijn
Karin - Horace
Anna - Hanna

Zouden de namen die de kandidaten op hebben geplakt willekeurig zijn gekozen? of zit er iets van een hint in? Jan ging eruit op Art, Horace verdacht Karin en andersom. Hmz.. ik ga het nog even terugkijken en bekijken hoe ik een link kan leggen. Maar ik denk dat het niks is.

Offline nepgerrie

• Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 25-02-2011, 00:00:32 »
Het eerste is een goede conclusie.
Het tweede niet. Wat je bij de test hoort is gewoon montage. Iedere kandidaat noemt elke naam wel een keer en ziet wel eens iets verdachts bij een kandidaat. In een biecht wordt gevraagd om over elke kandidaat iets te vertellen. Als je dit nu uitzendt zonder erbij te vertellen dat dit een biecht uit een eerdere aflevering is, of dat er na de verdachtmaking wordt gezegd dat die persoon ondanks dat toch niet de mol van die kandidaat is, lijkt het dus alsof de kandidaat die persoon echt verdenkt, terwijl dat helemaal niet zo is.

Ah zo. Zoals ze in aflevering 10 van seizoen 8 en seizoen 3 iedereen wel iets zei over Dennis en George, dat ze de mol niet kúnnen zijn. Dus dan zou het zijn dat ze over alle kandidaten iets zeggen én dat ze de mol benoemen?

Offline nepgerrie

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 25-02-2011, 00:01:36 »
Art - Jan
Patrick - Miryanna
Soundos - Pepijn
Karin - Horace
Anna - Hanna

Zouden de namen die de kandidaten op hebben geplakt willekeurig zijn gekozen? of zit er iets van een hint in? Jan ging eruit op Art, Horace verdacht Karin en andersom. Hmz.. ik ga het nog even terugkijken en bekijken hoe ik een link kan leggen. Maar ik denk dat het niks is.

Als mol probeer je zo lang mogelijke naam te hebben zodat je langer in het spel blijft en meer geld kan wegpakken? Of zo kort mogelijk om beter af te schermen?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 25-02-2011, 00:09:09 »
Ah zo. Zoals ze in aflevering 10 van seizoen 8 en seizoen 3 iedereen wel iets zei over Dennis en George, dat ze de mol niet kúnnen zijn. Dus dan zou het zijn dat ze over alle kandidaten iets zeggen én dat ze de mol benoemen?

Juist.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 25-02-2011, 00:20:20 »
Dat niemand wist wanneer de Slag bij Nieuwpoort was...dat is echt zo'n datum die je niet vergeet 1600. Dat gros is ook niet echt moeilijk. Maar goed het kan zijn dat de mol het wel wist maar niets zei...
Verder was het een wat minder spectaculaire aflevering-maar toch vermakelijk- waarin de mol wel veel geld uit de pot heeft gehouden. Ik blijf bij Patrick als mol.

Vragen: ???
- waarom deelde PJ bij
 de eerste opdracht de twee groepen in?
- wanneer hing het doek met 362 op de vuurtoren? (toen Karin keek zag je dat doek nog niet)
- hoe zijn de namen verdeeld bij de ziekenhuisopdracht? (niet dat het veel heeft uitgemaakt)
- Komen er ontmoetingen met de mol in afl.9? (alleen Patrick en Art hadden nog een joker?)

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 25-02-2011, 00:20:56 »
Als mol probeer je zo lang mogelijke naam te hebben zodat je langer in het spel blijft en meer geld kan wegpakken? Of zo kort mogelijk om beter af te schermen?
Logischerwijs zou Patrick met de langste naam het moeten kunnen halen maar dat gebeurd niet.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 25-02-2011, 00:24:03 »

Qua jokers zou de stand nu moeten zijn:
Karin 1 joker
Patrick 3 jokers
We zagen namelijk in beeld dat Art een joker neerlegde.

Offline Beckysharp

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 25-02-2011, 00:54:58 »
ben ik nou de enige die uit deze aflevering zeker heeft opgemaakt dat Karin de mol is? Of is dit mijn tunnel?
Ten eerste die cijfers niet zien op die vuurtoren, en vervolgens:

FRANKENRIJK?!

Serieus, zo dom is ze niet, dat geloof ik echt niet. Ik wil niet dat zij het is, maar ik kan echt niets anders concluderen. Bovendien ook nog een slap excuus over het niets uitvoeren tijdens de vulkaan/gasmasker opdracht.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 25-02-2011, 01:04:51 »
Ik ben in ieder geval molloos. Ik zou het echt niet meer weten.
Soundos kan het voor mijn gevoel niet zijn omdat ze 2x niet mee deed met een opdracht en het mastermindspel niet snapte.
Karin kan het blijkbaar niet zijn omdat velen door haar eruit gaan.
Patrick kan het voor mijn gevoel niet zijn door de jeepopdracht waar hij zijn uiterste best deed om geld te pakken en zelfs verdubbeld werd.
Art is te opzichtig bezig en door hem vallen er ook kandidaten af.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2011, 01:49:43 »
Het viel me op dat Karin zo open was tegen Art over haar verdenking van Patrick. Ze heeft hem bij de vulkaanopdracht staan observeren en vertel aan Art dat Patrick wel heel weinig zijn best deed.
Óf ze is een beetje dom om zulke belangrijke info weg te geven
Óf ze is zelf de mol en probeert Art op een dwaalspoor te zetten
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2011, 02:19:56 »
Ik wist niet dat het mogelijk was, maar Karin kwam deze aflevering nóg dommer over dan normaal.    ::rofl::

En door deze aflevering ben ik 100% zeker dat Patrick de mol is (dat was ik eigenlijk al, maar goed).
We zouden de mol in aflevering 8 kunnen ontmaskeren.
En wiens molacties zijn deze aflevering overduidelijk in beeld gebracht? Die van Patrick!

Wel gemeen van de AVRO om in de promo voor deze aflevering de promo ín deze aflevering te stoppen (snappen jullie het nog?).
Een promo in een promo.
Klinkt als Inception.    :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.