Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 110717 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Aflevering 8
« Reactie #220 Gepost op: 26-02-2011, 21:17:24 »
Ik wil hier op even reageren ;),
als er veel geld te verdienen valt, dan doet Art wel mee met de opdracht, maar alleen kleine bedragen laat hij liggen (zoals 50 euro)
Dat valt ook wel mee... Paar voorbeelden: De 'Hooiman'-opdracht: Art verliest maar mooi €1000... Stadionopdracht: mede door hem al onmogelijk de opdracht te raden; Koeienopdracht: ook Art vindt helemaal geen kokertjes; bij de vulkaan in aflevering 7, wilde hij maar wat graag een zo laag mogelijk bedrag in de kist, net als Patrick...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tos

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #221 Gepost op: 26-02-2011, 21:22:15 »
bij de vulkaan in aflevering 7, wilde hij maar wat graag een zo laag mogelijk bedrag in de kist, net als Patrick...

Ik denk dat Art een beetje Patrick helpt, het is voor hem al helemaal verdacht dat als Patrick zegt: ''zullen we gaan mollen?''
Art zorgt er heel duidelijk voor dat er gemold wordt, maar in aflevering 11 gaan we ook dingen zien die je niet had kunnen opmerken in de afleveringen. Misschien gooit Patrick (de geld bewaarder) wel het geld weg? Patrick heeft ook erg weinig geld opgebracht, alleen het verschil tussen Patrick en Art: Art doet het voor de camera, Patrick doet het (bijvoorbeeld) onder water.

Zo is voor mij Patrick meer verdacht, zoals ik al eerder zei geloof ik ook in de testvragentheorie en daarin blijkt dat Patrick en Soundos in de finale gaan staan.
'Ik ben niet de mol hahaha' - Carolien Borgers

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #222 Gepost op: 26-02-2011, 21:27:06 »
Tuurlijk, alleen zou die 11 ook kunnen betekenene dat Art de 11e mol is... (en trouwens, je hebt hem ook niet onder water bezig gezien...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tos

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 26-02-2011, 21:33:59 »
Laat ik het anders zeggen,
wie is de mol is een ontzettend slim programma, op de .nl site is duidelijk te zien dat Art met meer dan 3000 stemmen voorop loopt op de verdenkingen. De Avro is slim genoeg om de nummer 1 verdachte niet de mol te laten zijn. Dus één kandidaat duidelijk in beeld te laten mollen (wat veel verdenkingen oplevert) is voor mij de reden om te denken dat Art het niet is ;).

Bij het onderwaterlabyrint vertelde Patrick ook dat hij twee kokertjes heeft verzameld, maar als we de beelden terugkijken heeft hij helemaal geen kokertjes te pakken gehad ;).

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 26-02-2011, 22:25:49 »
Ik vind het vooral ongelooflijk dat er wekelijks mensen uitgaan die toch de mol niet waren.

::rofl:: ::rofl:: Dat vind ik nu een opmerking met humor!!

Citaat
Als Art de mol niet is, dan is hij echt de meest waardeloze kandidaat ooit.

En als hij de mol wel is, dan is hij echt de meest opzichtige mol ooit!!

« Laatst bewerkt op: 26-02-2011, 22:27:17 door Bakkertje, Reden: quote gefixed »
Slapen kan altijd nog!!

Offline Tos

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 26-02-2011, 22:28:50 »
Eigenlijk, vind ik Art wel leuk als kandidaat. Hij heeft wel vaak grappige opmerkingen (bijvoorbeeld: dat was het moment dat ik Pieter-Jan persoonlijk in de krater wilde gooien)

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 26-02-2011, 22:33:51 »
Dankjewel Bakkertje, het ging niet helemaal goed met de quotes die ik wilde gebruiken!
Slapen kan altijd nog!!

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 26-02-2011, 23:00:43 »
Nog een vraag, niet gesteld, maar is de volgende:
"Hoeveel plaatsen in de wereld heten Granada?"
Het antwoord welke men gaf was "4", fout.
Re zien op scherm (34.54).

Spaans stad.
Spaanse provincie.
Stad in Nicaragua.
Provincie in Nicaragua.

Dus ik ga voor...2.
Vraag me af wie er 4 antwoordde, de Mol heeft altijd een excuus...
Omnia vincit amor

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 26-02-2011, 23:14:27 »
Wat is dat teken ervoor dan? Een 'O'?
Er zou "CODE" staan...ter voorbereiding op 362..

Bron...ik meen Facebook/WIDM...
Omnia vincit amor

Offline Tos

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 26-02-2011, 23:23:24 »
Is er al iets meer duidelijkheid over de tijden van de aflevering op televisie en degene die ze later op internet hebben gezet?
Het is al duidelijk dat die tijden van het verlaten ziekenhuis niet kloppen, maar wat was daar nou allemaal mee aan de hand?

Er wordt ook gespeculeerd dat eerst Anna en daarna pas Soundos op zoektocht naar het geld ging, dus dan hebben ze Soundos als vierde gemonteerd, heeeeel raar allemaal, is hier al duidelijkheid over?

PS (Patrick Stoof): Sorry als dit al 84x gepost is, maar ik heb het niet kunnen vinden ;)

Offline ravelijn

• Forumlid
  • niets is zoals het lijkt
« Reactie #230 Gepost op: 26-02-2011, 23:53:34 »
De twitterhint samen met de leaderhint bij Soundos geeft aan dat we naar een palindroom moeten zoeken.

Een bekend nederlands palindroom is droomoord.

Misschien al gezegd maar droomoord is GEEN palingdroom droommoord echter wel.

Offline needemeu

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 27-02-2011, 00:10:35 »
Wat ziet het er allemaal saai uit in die filmpjes met al die interviews. Op tv lijkt iedereen zijn stinkende best te doen, maar op die filmpjes zie je iedereen een beetje klooien...

Offline Jans

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 27-02-2011, 10:48:45 »
Ik probeer even verder te boorduren op het feit dat het getal 11 steeds aanwezig was. Elke deurcode (362, 407, 551, 335) is opgeteld 11. Ook de 362 bij de vuurtoren is opgeteld 11. Karin maakt een vreemde opmerking als PJ de rekensom 144/24 uitlegd. Art roept 6 en Karin vult aan met "+5 = 11". Legt ze een hint uit?

Als je nu de naam van elke kandidaat + opgeplakte naam als cijfers neemt dan krijg je:

Art - Jan = 3+3
Patrick - Miryanna = 7+8
Soundos - Pepijn = 7+6
Karin - Horace = 5+6
Anna - Hanna = 4+5

Alleen bij Karin krijg je als uitkomst 11.

Frankenrijk = 11 letters. Fout ingetypt door Karin.

Groo7 = 4+7 = 11

Mij was ook opgevallen dat alle codes bij elkaar opgeteld 11 zijn. De ingewikkelde berekening "Karin - Horace = 5 + 6 = 11" heb ik niet bedacht.
Ik heb wel bedacht dat de 11e letter van het alfabet de K van Karin is....... :-)!?!
Ik vind het verder inderdaad ook heel verdacht dat zij in de aflevering zei toen Art riep 6: "+5 = 11"!

Karin dan toch inderdaad de Mol?

Offline De Bolle

• Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 27-02-2011, 11:52:01 »
Er is toch gezegd dat je in afl. 8 de mol kon ontmaskeren?
Ik denk dat dit eenvoudiger is dan we denken.
Jan stemde (volgens de avro) op soundos (ook al denk ik dat hij eigenlijk op Art zat)
Pepijn op Karin
Anna op Art
Dan blijft er eentje over die de mol kan zijn: Patrick
Dus eigenlijk de wegstreephint die ze in de allereerste serie ook gebruikten.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 27-02-2011, 12:08:59 »

Tuurlijk is droomoord wel een palindroom. Lees het maar anderstevoren. Droomoord. Droomoord. Het blijft hetzelfde. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #235 Gepost op: 27-02-2011, 12:10:18 »
Weliswaar offtopic, maar om even een mogelijk misverstand uit de wereld te helpen :)
Een palindroom is per definitie een reeks symbolen (zoals een woord of getal) met de eigenschap dat als je de volgorde van de tekens omkeert, dat je dan hetzelfde krijgt als het origineel.
En volgens die definitie is "droomoord" wel zeker een palindroom. Draai het maar om en zie dat er niets verandert :)

het verschil tussen Patrick en Art: Art doet het voor de camera, Patrick doet het (bijvoorbeeld) onder water.
Mooi gezegd :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 27-02-2011, 12:19:35 »
Eigenlijk, vind ik Art wel leuk als kandidaat. Hij heeft wel vaak grappige opmerkingen (bijvoorbeeld: dat was het moment dat ik Pieter-Jan persoonlijk in de krater wilde gooien)

Ja, vind ik ook! Het is irritant dat hij geen geld ophaalt maar hij doet het allemaal met zo'n big smile dat ik het wel weer leuk vindt. Er zijn ergere mensen om naar te kijken  ::bravo::

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 27-02-2011, 12:20:53 »
::ohno:: Allebei zijn palindromen. Elk woord dat je ook van achter naar voren kunt lezen en dan nog hetzelfde woord is, is een palindroom.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #238 Gepost op: 27-02-2011, 14:23:12 »

FAAL, Droomoord is wel een palingdroom...    ::rofl::

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 27-02-2011, 14:32:01 »
FAAL, Droomoord is wel een palingdroom...    ::rofl::

FAAL! Het is palindroom zonder g  ;D