Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 110696 keer)

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 8
« Reactie #240 Gepost op: 27-02-2011, 14:34:58 »
FAAL! Het is palindroom zonder g  ;D

::zweet::

Offline Het Beest

• Forumlid
« Reactie #241 Gepost op: 27-02-2011, 14:39:15 »
De palindroom is Anna.

"Dag leukste en mooiste palindroom... Ik zie je in elf."

Dus:
"Dag leukste en mooiste Anna... Ik zie je in (aflevering) elf."

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #242 Gepost op: 27-02-2011, 14:42:50 »
De twitterhint samen met de leaderhint bij Soundos geeft aan dat we naar een palindroom moeten zoeken.

...samen met de titel van de volgende aflevering "De mol in het kwadraat.":

Offline saem

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #243 Gepost op: 27-02-2011, 14:59:47 »
...samen met de titel van de volgende aflevering "De mol in het kwadraat.":

soundo s
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #244 Gepost op: 27-02-2011, 16:21:29 »
Ja, vind ik ook! Het is irritant dat hij geen geld ophaalt maar hij doet het allemaal met zo'n big smile dat ik het wel weer leuk vindt. Er zijn ergere mensen om naar te kijken  ::bravo::
Dat hij geen geld ophaalt vind ik op zich niet erg, maar hij doet alsof hij zelf boven anderen staat, en dat vind ik wel irritant. Bijvoorbeeld dat hij lollig ging lopen doen dat Soundos niet goed zou hebben geluisterd naar PJ in afl 1, terwijl hij het zelf fout had. En dat van PJ in de krater vind ik ook gewoon niet leuk. Wat heeft die arme man misdaan om hem zo'n gruwelijk lot te wensen? Moet het allemaal zo destructief?
The British are not impressed.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #245 Gepost op: 27-02-2011, 16:45:39 »
En dat van PJ in de krater vind ik ook gewoon niet leuk. Wat heeft die arme man misdaan om hem zo'n gruwelijk lot te wensen? Moet het allemaal zo destructief?
Ach, da's gewoon een manier van zeggen dat hij even "not amused" was. Ik vind 't wel een leuke manier van zeggen. Natuurlijk zou hij dat niet daadwerkelijk willen ;) Nouja, meningen verschillen, maar ik sluit me aan bij suzanv wat Art betreft. :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline luckyrik24

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 27-02-2011, 20:48:24 »
na deze aflevering zit ik op karin

hoogtevrees overwonnen uit het niets

ziekenhuisopdracht met haar achternaam en zelfde code als bij vuurtoren die ze niet zag (mol is blind)

lijkt mij duidelijk
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #247 Gepost op: 27-02-2011, 21:13:16 »
Karin zegt dat ze 100 Euro heeft gepakt.. We zien haar 150 euro pakken.. ( 3 briefjes ) Molletje die 50 euro weggooit ?

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #248 Gepost op: 27-02-2011, 22:01:20 »
Wat betreft Art: Recensiekoning heeft het weer treffend in een plaatje gevat!

Tell me what your telescope says

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #249 Gepost op: 27-02-2011, 22:04:07 »
 ::rofl:: !

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #250 Gepost op: 28-02-2011, 08:57:54 »
Karin zegt dat ze 100 Euro heeft gepakt.. We zien haar 150 euro pakken.. ( 3 briefjes ) Molletje die 50 euro weggooit ?

Ik denk dat ze dat geld netjes aan Soundos geeft. En Soundos kan gemold hebben door net te doen dat ze geld vond, maar dan gewoon met het geld te zwaaien dat anderen al eerder gevonden hadden.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 28-02-2011, 09:55:07 »
Even los van het feit dat hier op het forum denk ik inmiddels genoeg zeer steekhoudende argumenten genoemd zijn waarom Art erg onwaarschijnlijk is als mol, wil ik hier toch nog even inhoudelijk op reageren.

Dat valt ook wel mee... Paar voorbeelden: De 'Hooiman'-opdracht: Art verliest maar mooi €1000...
Mijn stelling is en blijft dat de mol dit niet in afl 2 zo opzichtig zou doen. Je laadt er meteen een bulk verdenking mee op je (zoals een Jan die meteen hardnekkig denkt je te hebben ontmaskerd maar Art is sindsdien door een niet gering aantal mensen genoemd).

Ofwel je laat je gewoon afknallen zonder extra info te geven of je doet wat Pepijn had kunnen hebben gedaan als mol, proberen de groep te overtuigen al vroeger iemand met geld te sturen zodat een kleiner bedrag door meer mensen verloren gaat. Dan is het namelijk veel moeilijker te bepalen wie er de mol is en is de kans dat een groot bedrag te pot inkomt een stuk kleiner, zeker als een deel van het parcours nog niet bekend is.

Citaat
Stadionopdracht: mede door hem al onmogelijk de opdracht te raden;

Dat gold dus voor iedereen omdat het een enorme chaos was waar geen heldere afspraken waren gemaakt omtrent spaties tussen woorden en coordinatie omtrent wie eerst zou gaan. Verloren zaak from the get go.  ::ohno::

Citaat
Koeienopdracht: ook Art vindt helemaal geen kokertjes;

De enige die van haar ezel stapte was Anna. Dat Patrick er niet veel trek in had kan ik nog begrijpen met zijn omvang. De rest was mi gewoon lui - en zoals eerder door paardrijders aangegeven is, stijgbeugels zijn vaker niet goed afgesteld naar het schijnt (rij zelf geen paard maar aangezien een paar mensen dit zeiden ga ik er even van uit dat dit klopt).
Dat Pepijn als ervaren ruiter niet afstapte was wel raar vond ik, maar goed.
Citaat
bij de vulkaan in aflevering 7, wilde hij maar wat graag een zo laag mogelijk bedrag in de kist, net als Patrick...

Tja. Ik krijg dan weer spontaan een regressie naar die plak-opdracht en ook de manier waarop hij probeert Jan een keuze af te dwingen bij die sniper opdracht. Op die bepaalde militaristische wijze waar Jan het al over had. Hij wil iets afdwingen, krijgt dan zijn zin niet en kan dan soms dus bokkig doen. Bij de plakopdracht zagen we ook al dat hij meteen probeerde een 'democratisch' (  ::rofl:: ) besluit af te dwingen, waarin Karin meeging omdat ze Jan verdacht en Pepijn vooral een beetje neutraal wilde blijven leek het.

Anyway lijkt me dat dit dus eerder te maken heeft met een ego-kwestie en persoonlijkheid. Overigens vind ik hem nog steeds een leuke kandidaat maar soms kan hij wel facepalm dom doen ja, zoals ook in de laatste aflevering. ::)

Toch kijk ik vele malen liever daarnaar dan naar Karin's gezever over hoogtes en weet ik t wat allemaal sinds dag 1.  ::ohno::

Vond het trouwens een beetje een saaie aflevering, voor het eerst deze serie. Hoop dat de volgende wat aantrekkelijker spel en opdrachten brengt.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2011, 09:57:26 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline megatec

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 28-02-2011, 10:38:47 »
Het is wel grappig dan Soundos tijdens de vuurtoren opdracht helemaal niks doet.
tijdens het bedenken hoe je de code's kunt seinen, zie je haar niet eens meer in beeld.
Zelfs bij het graven naar de schat doet ze niks.
Wel opvallend dat PJ niet de plek aanwijst waar de schat wel lag.
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline luckyrik24

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 28-02-2011, 13:09:58 »
ja en pj wou ook  niet zeggen hoeveel er begraven lag

en art is gewone een kandidaat met stomme acties zo obvious mollen heb ik nog nooit eerder in een serie gezien.

maar qua opdrachten vond ik ook saai weer een vulkaan weer een strandopdracht.

drank is sneller op dan je lief hebt

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #254 Gepost op: 28-02-2011, 13:16:39 »
ja en pj wou ook  niet zeggen hoeveel er begraven lag

Het zal 2500 euro geweest zijn want PJ zegt na opdracht 2 dat de kandidaten deze aflevering al ruim 3000 euro hebben laten liggen. En bij de krater hebben ze 650 euro laten liggen.

Belangrijk dus voor de Mol om dat schatgraven verkeerd te doen. We zagen eerst Art en daarna Patrick met de schatkaart. Ook zagen we Patrick richtingaanwijzingen geven. Verdacht.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 28-02-2011, 13:51:21 »
Ook zagen we Patrick richtingaanwijzingen geven. Verdacht.

Volgens mij werd dit erna nog nagemeten..

Ik las dat iemand anders een soortgelijke gedachte had (niet hier)..  ::tandpastasmiley::
Ik vind deze opdracht in z'n geheel eigenlijk hilarisch, en nergens op slaan..

Degenen in de vuurtoren moeten verderop cijfers herkennen die loeigroot onder hen hangen.
Het hele gedoe op t strand om dit uit te beelden van zowel Karin als Patrick slaat eigenlijk nergens op, evenmin de opmerking dat het in het zand schrijven niet zou worden gezien maar objecten wel.. Karin geeft nota bene zelf toe dat haar eigen suggesties nergens op slaan want dit gebruikt ze als argument om Patrick te betichten overal in mee te willen gaan.  ::)

Anyway een dergelijk simplistische schatkaart, uitmeten van (lukraak scheppen rondom de locatie had ze dus een eind in de richting kunnen helpen mag je vermoeden, op basis van PJ's commentaar..) - 6 minuten op de klok over (terwijl nergens vermeld was dat dit tijdsgebonden was) en hoe de grond eruit ziet (gegraven vs ongegraven), pj's opmerking over 'precies' een halve meter - en dat zou dan €2500 op hebben moeten leveren...? tov van de haalbare opdrachten waar telkens maar €100 / €200 p/p werd gehaald..?  ;D

Tja.. ;D
« Laatst bewerkt op: 28-02-2011, 13:55:25 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #256 Gepost op: 28-02-2011, 14:10:17 »
6 minuten op de klok over (terwijl nergens vermeld was dat dit tijdsgebonden was)
Ik dacht dat ze in het toaal 1 uur hadden voor de gehele opdracht?
Ich bin ein Bärliner!

Offline megatec

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 28-02-2011, 14:19:49 »
Dat zei PJ wel. 1 uur de tijd.

Dit was de eerste opdracht waarbij het doel/schat/geld niet getoond werd.

Kan het zijn dat de schat niet begraven lag en gewoon op het zand lag ( of een beetje zand erover heen) en toen Karin en Pat aan het seinen waren, Soundos gewoon de schat/geld heeft gepakt en in haar broek heeft gestopt? Je ziet haar een hele tijd niet tijdens het seinen.
En dan kun je de schat niet laten zien.
En ja, Soundos stond ongeveer een halve meter vanaf PJ toen hij vertelde dat ze een halve meter vanaf zaten.
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 28-02-2011, 14:24:11 »
Dat zei PJ wel. 1 uur de tijd.

Dit was de eerste opdracht waarbij het doel/schat/geld niet getoond werd.

Kan het zijn dat de schat niet begraven lag en gewoon op het zand lag ( of een beetje zand erover heen) en toen Karin en Pat aan het seinen waren, Soundos gewoon de schat/geld heeft gepakt en in haar broek heeft gestopt? Je ziet haar een hele tijd niet tijdens het seinen.
En dan kun je de schat niet laten zien.
En ja, Soundos stond ongeveer een halve meter vanaf PJ toen hij vertelde dat ze een halve meter vanaf zaten.
::bravo:: Die's leuk!!!!
Je ziet veel de mensen op het strand, vanaf de vuurtoren gezien, maar Soundos ben ik steeds kwijt.
 ;D
Je ziet ook een shot waar Soundos haar hand onder het zand heeft (ze kijkt dan met de kijker), 11.31..
 ;)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2011, 14:35:36 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #259 Gepost op: 28-02-2011, 14:28:25 »
Belangrijk dus voor de Mol om dat schatgraven verkeerd te doen. We zagen eerst Art en daarna Patrick met de schatkaart. Ook zagen we Patrick richtingaanwijzingen geven.

Maar wel volgens de kaart! Ik heb het vermoeden dat ze halve stappen moesten nemen of zo. PJ: "Jullie zitten er precies een halve meter naast." Ja ammehoela! In die uitspraak daar zit meer achter (met de nadruk op "half").