Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 110655 keer)

Offline Loebas

• Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #280 Gepost op: 28-02-2011, 20:15:39 »
Soundos heeft het over een Japans teken op de verrekijker.
De rode "streep" door de cirkel is de naam vd fabrikant m.i.
Dus geen teken te bekennen.
Omnia vincit amor

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #281 Gepost op: 28-02-2011, 20:18:52 »
Soundos heeft het over een Japans teken op de verrekijker. Kan iemand mij vertellen wat dit teken betekent in het Nederlands, Japans, Spaan of whatever dan ook ?
Ze heeft het over een Japanse handleiding, die ze vervolgens snel weer weg legt. Van het teken op de kijker kan ik verder niks maken.

Offline Joeyversteeg12

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
« Reactie #282 Gepost op: 28-02-2011, 20:20:40 »
Was te proberen je moet toch ergens hints vinden..  ::rofl::

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #283 Gepost op: 28-02-2011, 20:58:23 »
Soundos heeft het over een Japans teken op de verrekijker. Kan iemand mij vertellen wat dit teken betekent in het Nederlands, Japans, Spaan of whatever dan ook ?

De streep door de O bij de code misschien? (wat trouwens nul betekent)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #284 Gepost op: 28-02-2011, 21:31:34 »
dit zijn de codes van de hekken en de bijbehorende antwoorden :

AR7 ( Art ) = 407 ( opvallend dat dit opgeteld 11 is )
p1n ( ?? ) = ( antwoord fout )
DR5R ( Anna ) = ( antwoord fout )
SO12 ( soundos) = 551 ( opgeteld 11 )
1 = 335
P@3k ( Patrick ) = ( antwoord fout )
81 = ( antwoord fout )
oo ( met streepjes erdoor ) = 362 ( opgeteld 11 )

De manier waarop die codes geschreven zijn doen me denken aan "S1ngle" (waar Patrick  bekend van is) (Trouwens dit is van oorsprong een strip; hadden we niet ook een link naar stripverhalen met Ti(e)nti(e)n?)

Offline *Myra*

• Forumlid
« Reactie #285 Gepost op: 28-02-2011, 21:58:45 »
De manier waarop die codes geschreven zijn doen me denken aan "S1ngle" (waar Patrick  bekend van is) (Trouwens dit is van oorsprong een strip; hadden we niet ook een link naar stripverhalen met Ti(e)nti(e)n?)

OMG als dit niet De Hint is, dan vind ik dat de Avro 'm alsnog erin moet verwerken!!

Super hoor  ::vergroot:: Helemaal mee eens!

Ik was er eerst vanaf gestapt omdat Anna degene was die dingen zei als 'professor Barabas' en 'Zware Jongens'. Maar er is iets met die strips en nu lijkt het dus alsnog naar Patrick te verwijzen!
« Laatst bewerkt op: 28-02-2011, 22:00:38 door *Myra* »

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #286 Gepost op: 28-02-2011, 22:03:01 »
Da's gewoon l33tsp33k/sms-taal volgens mij. Niets bijzonders. Met een paar omwegen kun je dat aan iedereen linken. Ik zie dit niet in aflevering 11 uitgelegd worden.

De enige hints tot nog toe die ik me kan inbeelden dat gaan worden uitgelegd in 11 zijn de gespiegelde leader van Soundos in 2 en 5 die de plaats van de afvallers bepaalt, en de afvallertheorie met in beeld zijnde testvragen in 1 en 2.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 28-02-2011, 22:04:35 »
 Tureluurs: "De manier waarop die codes geschreven zijn doen me denken aan "S1ngle" (waar Patrick  bekend van is) (Trouwens dit is van oorsprong een strip; hadden we niet ook een link naar stripverhalen met Ti(e)nti(e)n?)":
 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #288 Gepost op: 28-02-2011, 22:32:57 »
Heb vandaag pas de aflevering voor de tweede keer kunnen bekijken, dus het is tijd voor de plaatjes sessie:
Bij de test is het opvallend dat vraag 20 voor het eerst NIET de vraag Wie is de Mol? heeft. Deze vraag is helemaal niet gevraagd in de test. Dit is te bewijzen door het feit dat vraag 19 iets eerder in die aflevering beantwoord wordt door Art. Beetje onmols. Vraag 20 is altijd Wie is de Mol?
Opvallend maar waarschijnlijk geen hint is het feit dat op het strand het net lijkt alsof er een grote 3 in het zand staat als Karin langs loopt... Viel me gewoon op!  :-* (Eveneens leek het alsof er DE in het zand geschreven stond waarbij Karin in de buurt stond, maar dat staat al enkele paginas eerder in dit topic.)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2011, 22:34:53 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #289 Gepost op: 28-02-2011, 22:33:36 »
Bij de ziekenhuisopdracht zien we Patrick hard door het gebouw rennen maar zien we ook zo'n geldtafeltje at random in het gebouw staan? Zou er misschien ook los geld gelegen hebben in het gebouw? Patrick rent er in ieder geval snel langs...
« Laatst bewerkt op: 28-02-2011, 22:35:15 door Jelsir »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #290 Gepost op: 28-02-2011, 22:34:03 »
Daarnaast zien we bij de vulkaan opdracht als Patrick in beeld komt een kruis/plus en een E in beeld...
« Laatst bewerkt op: 28-02-2011, 22:37:00 door Jelsir »

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #291 Gepost op: 28-02-2011, 22:53:29 »
Jelsir: "Als laatste een vraag over het molgeld. Op dit briefje van 50 euro zien we een nicaraguaanse en een nederlandse vlag staan. Betekend dit dat daarvoor er speciaal El Salvadoriaans geld was?"
Ik meen dat al vanaf afl. 1 men dit geld gebruikt, zo ook in El Salvador.
Omnia vincit amor

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 28-02-2011, 23:22:58 »
Iedere aflevering weer zit ik te tellen als hoeveelste de persoon aan bod komt en ik kom steeds tot 12 personen. Dat kan natuurlijk nooit omdat ze met zijn tienen zijn. Nu valt het me wel op dat als 2e een groen shirt in beeld is en dat is Pepijn die we als 12e zien. Als 5e zien we een beeld uit de sniperopdracht maar het is onduidelijk wie dat is. Ik heb wel een idee en dat is Patrick die we als 7e zien.
Misschien iemand anders die er een ander in ziet?

Toevoeging ik bedoel de leader.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2011, 00:01:01 door yessie »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #293 Gepost op: 1-03-2011, 00:15:09 »
Ik vind het dus super opvallend dat er een VOC achtige boot op de kaart staat...
Totaal nutteloos dus een mogelijkheid voor een hint...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #294 Gepost op: 1-03-2011, 00:48:28 »
Ik heb de aflevering net ook wat aandachtiger teruggekeken.

Nog even terugkomend op dat logo op die kijker... Er staat in het rood op die streep gewoon het merk Bird Land, evenals in het wit op de andere kant. De kijker van Anna en Art had dit logo ook.
Er staat "focus"... maar het is in elk geval geen hint.

Bij de ziekenhuisopdracht zien we Patrick hard door het gebouw rennen maar zien we ook zo'n geldtafeltje at random in het gebouw staan? Zou er misschien ook los geld gelegen hebben in het gebouw? Patrick rent er in ieder geval snel langs...
Dat viel me ook op. Het is Patrick niet! Het is de 'kooi' waar "gr007" op staat nadat Anna het geld daar al heeft opgehaald. Daarnaast heeft deze renner in eens een camera om, een zwarte broek, andere schoenen dan Patrick en een andere huidskleur. Dit is of wel een zware jongen tijdens de run van Anna, Soundos (als zij idd als laatst was) of wel hebben ze een zware jongen achteraf wat rondjes laten lopen voor wat mooie beelden. Patrick is het niet, die loopt echt letterlijk de handen van de zware jongens in.

Verder vind ik de opmerkingen van Patrick tijdens de krater opdracht opvallen. Art loopt over twee briefjes geld heen. Patrick pakt er één en zegt dat Art daar overheen gestapt was. Ten eerste ben ik er vrij zeker van dat de briefjes waar we Art overheen zien stappen, niet de plek is waar Patrick geld pakt. Patrick staat dan een stuk verder op met zijn rug naar Art, daarnaast zijn de wienig overeenkomsten tussen de twee plekken. Waar Patrick wel geld pakt is vanaf een stuk rots, niet echt een plek waar je overheen stapt.
Ik weet niet wat dit betekend, maar ik vind het wel raar.

Ik vind de 362=11=mol link met gr007, maar vervelend.  :-\\

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #295 Gepost op: 1-03-2011, 00:58:16 »
@Rat, de rennende persoon is inderdaad niet Patrick maar zon zware jongen. Montage technisch proberen ze het idee te wekken dat het Patrick wel was.
Het shot dat direct daarna volgt, zien we Patrick dus naar de zware jongens toe rennen. Eerst loopt die langs die met die neuspiercing en dan zie je die andere, met zijn hand omhoog?, ook staan en die rent Patrick dan ook voorbij. Die daar met zijn hand omhoog staat, heeft trouwens net zulke schoenen aan als we zien bij die rennende 'wannabe patrick'.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2011, 01:00:43 door Jelsir »

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 1-03-2011, 01:01:33 »
Dat met dat geld viel mij ook op. Daar liep Art niet eens, dat was een leugen van Patrick.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #297 Gepost op: 1-03-2011, 01:03:22 »
...en dan zie je die andere, met zijn hand omhoog?, ook staan...
Ja, die gast staat inderdaad erg raar te doen. ::rofl:: Hij is heel overdreven met zijn armen iets aan het seinen.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 1-03-2011, 11:07:36 »
Jelsir, zo vreemd vind ik dat schip niet op de kaart.
Werd vroeger vaker gedaan op kaarten.
Bovendien; het is een schatkaart he?! Die moet je een beetje opleuken!
Btw; Vond die boom erg mooi, was gelijkenis met realiteit.
Goed, oude kaart met schip als voorbeeld:
Omnia vincit amor

Offline "Off Topic"

• Forumlid
  • Eventus docebit
« Reactie #299 Gepost op: 1-03-2011, 11:22:30 »
Nog een opvallend feit:

Op de foto hieronder staat de schatkaart die ze hadden (anna en art). En de route die ze hebben gelopen.
Maar je kan zien dat ze in spiegelbeeld zijn gaan zoeken!!
Rood geeft aan hoe ze zijn gelopen.
Wie heeft het rode deel getekend? Ben jij dat geweest? De rode stippen zijn dat de gemaakte stappen? Zo ja hoe weet je welke stappen ze hebben gemaakt ..?