Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 110634 keer)

Offline Savory

• Forumlid
Re: Aflevering 8
« Reactie #360 Gepost op: 2-03-2011, 14:35:50 »
Oeps was iets weggevallen. Maar U vraagt en wij draaien ... hier komtie nog een keer ... ::trots::

Echter, wanneer ze het beeld draaien, doen ze dit VOOR hij bewerkt wordt met tekst lijkt mij?

Dus wanneer dat de onbewerkte beelden zouden zijn, zou er GEEN tekst onder moeten staan, denk ik dan.

Als de beelden na de tekst bewerkt zijn, zou volgende week in spiegelbeeld staan.

Offline "Off Topic"

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Eventus docebit
Re: Aflevering 8-bewerking beelden
« Reactie #361 Gepost op: 2-03-2011, 15:14:59 »
Echter, wanneer ze het beeld draaien, doen ze dit VOOR hij bewerkt wordt met tekst lijkt mij?
Dus wanneer dat de onbewerkte beelden zouden zijn, zou er GEEN tekst onder moeten staan, denk ik dan.
Als de beelden na de tekst bewerkt zijn, zou volgende week in spiegelbeeld staan.
Ja, inderdaad zoiets. Maar wat zijn nu de echte beelden?. Ik kan er inmiddels geen knoop meer aan vast touwen.  ::schaam:: Jullie wel?

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #362 Gepost op: 2-03-2011, 15:58:12 »
Ik kan er inmiddels geen knoop meer aan vast touwen.  ::schaam:: Jullie wel?

::ohno::Nee, ik zie alleen nog maar knopen..... ;)
Slapen kan altijd nog!!

Offline "Off Topic"

• Forumlid
  • Eventus docebit
« Reactie #363 Gepost op: 2-03-2011, 16:03:11 »
Gelukkig .... was al bang dat ik de enige was ..... :-[

Offline Sapphire

• Forumlid
  • Molloot in progress
« Reactie #364 Gepost op: 2-03-2011, 16:08:49 »
Ja, inderdaad zoiets. Maar wat zijn nu de echte beelden?. Ik kan er inmiddels geen knoop meer aan vast touwen.  ::schaam:: Jullie wel?

Gelukkig .... was al bang dat ik de enige was ..... :-[

je bedoeld zeker 'ik kan er inmiddels geen touw meer aan vast knopen'....  ::jaja::
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline "Off Topic"

• Forumlid
  • Eventus docebit
« Reactie #365 Gepost op: 2-03-2011, 16:17:55 »
je bedoeld zeker 'ik kan er inmiddels geen touw meer aan vast knopen'....  ::jaja::
whaha ... zie je wel ik ben helemaal de klepel kwijt en weet niet waar de kluts hangt ... :\'(
« Laatst bewerkt op: 2-03-2011, 17:26:27 door Sprien »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #366 Gepost op: 2-03-2011, 16:19:17 »
Hij heeft gewoon de foto van Art gespiegeld met paint? Ik snap het probleem niet.

Als er een hint in zit dan ligt die bij Patrick en spiegels.
In dit geval doet Patrick, Art na in de biecht precies gespiegeld.
En al die 100rden andere spiegel en dubbelzinnigheden-hints slaan dan ook op hem...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline "Off Topic"

• Forumlid
  • Eventus docebit
« Reactie #367 Gepost op: 2-03-2011, 16:24:47 »
Als er een hint in zit dan ligt die bij Patrick en spiegels.
Aha ... zie je wel. Patrick moest voor een spiegel gaan staan en toen hebben ze foto genomen.... zo zit dat natuurlijk in elkaar .. 8) ::jaja::

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 2-03-2011, 17:22:28 »
Ik heb je een pb-tje gestuurd....
Slapen kan altijd nog!!

Offline Mollehmolleh

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 2-03-2011, 18:36:11 »
Ik heb je een pb-tje gestuurd....

"je" is een ruim begrip. ::)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #370 Gepost op: 2-03-2011, 19:28:15 »
Misschien wil Patrick wel iets aanduiden met zijn handen in het haar gedoe.
Heb alle executies terug gekeken in bij iedere afvaller doet die het ;).
Behalve afl 6. want toen ging er niemand uit...

Misschien wel Tien Tien?

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #371 Gepost op: 2-03-2011, 19:32:12 »
Hm dat vind ik wel een typisch mol iets. Dan moet het wel natuurlijk een sterke link hebben met iets.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 2-03-2011, 19:34:18 »

Misschien wel Tien Tien?
Dit had ik voor mezelf ook al genoteerd dat hij het woord verblind gebruikt met zijn handen. In de jeugdserie wie is de mol was het woord verblind gebruikt door de mol bij de foto opdracht.

Offline "Off Topic"

• Forumlid
  • Eventus docebit
Aflevering 8-Patrick zit met zijn handen in het haar...
« Reactie #373 Gepost op: 2-03-2011, 19:35:05 »
Eigenlijk hebben ze Patrick een hak gezet door hem voor de spiegel te zetten. Hij wist natuurlijk ook niet van te voren wat de programmamakers daarmee voorhadden. Ze wilden hem “mollen”. Spiegeltje spiegeltje aan de wand, Wie? heeft de meeste jokers in het land ..? en het is Art…!

En Patrick zit steeds met zijn handen in zijn haar (of voor zijn gezicht) omdat hij zo verrast en geshokeerd is doordat er iemand afvalt ..... maar nie heus  >:D

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #374 Gepost op: 2-03-2011, 20:00:48 »

Misschien wel Tien Tien?

Ik heb op het waarom is Patrick (niet) de mol forum hier ook op gereageerd, maar omdat Jelsir het plaatje hier ook heeft gepost wil ik mijn gedachte ook hier nog even kwijt.

Het zou een hint kunnen zijn in combinatie met de dagboeken. Hierin schrijft de mol elke keer over het afscheid van een van de kandidaten behalve bij afl van week 6. En natuurlijk ook in week 1 waar niemand afviel

Ik weet dat er een discussie bestaat over of de mol zelf deze teksten schrijft, maar het valt me wel op dat er elke week (soms in iets mindere mate) stil wordt gestaan bij de afvaller en hoe erg of hoe jammer de mol het vindt dat er iemand weg is. En nu is Patrick iemand die iedereen wel graag mag. (zoals hij in afl 2 zei: mensen lullen veel met me, ze vertrouwen me, waardoor hij toch een band met mensen opbouwt) Hieronder heb ik een aantal fragmenten uit het dagboek van de mol neergezet die slaan op de afvaller.
Wat denken jullie?

Week 8:Even kijken, wie zijn er nu nog over? Karin, Soundos, Patrick en Art en één van deze vier ben ik... Twee vrouwen en twee mannen. Mooi verdeeld! Maar wat een drama dat na Pepijn nu ook Anna naar huis is.

Week 7: Voordat ik aan de dankbare taak van het Mol-zijn begon, had ik niet bedacht hoe moeilijk het zou zijn om één voor één mijn medekandidaten te zien vertrekken. Nu is het weer Pepijn, die na de executie van vorige week dacht zoveel informatie over mij te hebben ingewonnen

Week 6: Nou is er alwéér niemand naar huisgegaan! Ik wist dat het kon gebeuren, maar het is toch altijd wel een beetje een domper

week 5:  Weet je wanneer ik ook heel verrast was? Toen Jan een rood scherm kreeg. Ik vind het heel jammer dat hij naar huis moest, want Jan was typisch zo'n kandidaat die heel zeker van z'n zaak recht op z'n doel afgaat, maar intussen allerlei belangrijke zaken over het hoofd ziet

Week 4:Lieve Miryanna, ik denk niet dat er iemand was die dacht dat jij de mol was. Ik wil je in ieder geval danken voor je aanwezigheid, want ik vond je echt heel erg leuk en sympathiek, maar voor de Mol moet je toch echt iets geslepener zijn. Iets minder lief, zeg maar. Misschien moet je jezelf gelukkig prijzen dat je niet zo achterdochtig en vals bent als de groep waarmee ik nu achterblijf... Ik zal je missen...

Week 3: Zo op de valreep zorgde Horace er nog even voor dat er € 2000,- uit de pot verdween. Bedankt Horace! Je bent een Mol waardig. Je koos ervoor om de vrouwen hun koffers terug te geven, maar je vergat even dat de grootste ijdeltuiten bij de mannen zitten, dus je kon erop rekenen dat de protesten bij jouw gevolgde tactiek veel harder zouden klinken dan wanneer je de mannen hun koffers had teruggegeven. Hoe dan ook, een fijne aflevering

Week 2: En ja hoor. Het eerste slachtoffer is gevallen. Als Hanna deze executie had overleefd, had ze sowieso aflevering vier gehaald en dat is zuur voor haar, maar een beetje een opluchting voor mij. Een groot Molkenner en een groot gevaar is geweken. Dat denk ik tenminste
« Laatst bewerkt op: 2-03-2011, 20:02:22 door mollenvanger20 »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 2-03-2011, 20:47:09 »
De mol zegt 'Pepijn dacht dat hij veel informatie over mij had'

Maar dat was dus niet zo.

En waarom elke keer die kleurtjes? :-\\ >:(
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline megatec

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: 2-03-2011, 21:12:41 »
 ::regenboog::
Geen idee...
What is your name? "Fokje........Fokje Modderman"

Offline eselkaa

• Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: 3-03-2011, 09:47:47 »
voor elke kandidaat is een tunnel vol met aanwijzingen te creëeren. Maar ik ben steeds meer gaan twijfelen aan Soundos. Ook in deze aflevering weer opvallende zaken. In haar biecht (14.29m) na de 1e opdracht spreekt ze "jullie zijn te laat en jullie stonden er een half meter naast en dat was wel flink balen (glimlach)".

Twee zaken die opvallen, het moet lijken alsof ze PJ citeert maar ze kan dit ook als Mol zeggen. Ook spreekt ze m.i. te duidelijk over een half meter i.p.v. een halve. Ik weet niet waar dit aan te linken zou zijn maar is wel opvallend. Iemand een idee?

Overigens kan ik ook niet loslaten: El Ahmadi betekent verlosser; Johan Cruijff's bijnaam is El Salvador; El Salvador betekent De Verlosser; De verlosser is in christelijke kringen De Mesias/Jezus. Jezus is gestorven op 33 jarige leeftijd aan een kruis en er komen op veel plekken kruizen voor en  ....(ook in deze aflevering waar PJ bij een Kruis boven de krater staat.

Mocht dit al eerder op gemerkt zijn, excuus ik heb niet alle honderden pagina's doorgelezen.

« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 10:02:01 door eselkaa »

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #378 Gepost op: 3-03-2011, 11:11:52 »
Ik wil het feit dat er gespiegeld is even ontkrachten want in de aflevering zien we toch echt dat Patrick het bandje aan de andere hand draagt...

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #379 Gepost op: 3-03-2011, 11:51:29 »
El Ahmadi betekent verlosser;

Dat is niet waar. Ahmadi betekent iets van barmhartige, verwijst naar Mohammed. Een of ander islamitische sekteleider in het verleden, die zogenaamd 'de verlosser' zou zijn, heette toevallig ook Ahmadi.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2011, 12:15:04 door Avogadro »