Auteur Topic: Het Grote MFD Samenreis topic  (gelezen 45813 keer)

Offline Eurik

• winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Grote MFD Samenreis topic
« Reactie #100 Gepost op: 16-03-2011, 11:27:50 »
Ik reis van Utrecht naar Amersfoort. Neem aan dat er vast meer mensen reizen op dit traject ::)

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #101 Gepost op: 16-03-2011, 11:54:27 »
Zijn er meer mensen die op station Hilversum op de trein naar Amersfoort stappen (dan wel daar overstappen). Ik zou het wel leuk vinden om in die trein alvast met een medefandagganger te kunnen optrekken (mede omdat ik alleen kom en nog helemaal niemand ken). Misschien kunnen we dan bijvoorbeeld op een specifieke plek op station Hilversum afspreken en telefoonnummers uitwisselen.
Ik vertrek samen met nog iemand vanaf hilversum, trein van 12.09 waarschijnlijk
Dan probeer ik dezelfde trein te halen. Aangezien we elkaar niet kennen, waar spreken we af? En zullen we onze telefoonnummers naar elkaar PB'en?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #102 Gepost op: 16-03-2011, 11:57:10 »
Voor degenen die vanuit Amsterdam richting Amersfoort moeten: kijk voor de zekerheid even op internet of teletekst... Ik keek namelijk of alle treinen vanuit het oosten goed zouden rijden, en toen las ik dat in ieder geval de internationale treinen anders zouden gaan rijden...

Citaat
Schiphol-Hannover Hbf-Berlin Ostbahnhof
zaterdag 19 en zondag 20 maart

Oorzaak
•werk aan het spoor
Reisadvies
Ga eerder op reis:
•InterCity Berlijn vertrekt van Utrecht Centraal en stopt niet in Schiphol, Amsterdam Zuid, Duivendrecht en Hilversum
•reis van Schiphol, Amsterdam Zuid en Duivendrecht met binnenlandse treinen naar Utrecht Centraal en stap daar over op InterCity Berlijn. Ga tenminste drie kwartier eerder op reis
•reis van Hilversum met binnenlandse treinen naar Amersfoort en stap daar over op InterCity Berlijn. Ga tenminste een half uur eerder op reis
•InterCity Berlijn uit Duitsland naar Nederland eindigt in Utrecht Centraal en stopt niet in Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol

Ik weet natuurlijk niet of dit ook voor andere treinen gaat gelden, maar hou er wel even rekening mee door op tijd te informeren!
Ich bin ein Bärliner!

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #103 Gepost op: 16-03-2011, 12:00:07 »
Als ik de tijden zo bekijk denk ik ook maar dat ik via hilversum reis met de trein van 12.09
dan kan ik 10 minuutjes later weg dan anders en heb 9 minuten overstaptijd
dat is ruim zat
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #104 Gepost op: 16-03-2011, 12:03:25 »
@LDH: die trein die in hilversum om 12.09 vertrekt is een sprinter, dus dat zit wel goed

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #105 Gepost op: 16-03-2011, 12:17:46 »
Ik bedoelde het ook over degenen die vanuit Amsterdam komen! Aangezien ik weleens rechtstreeks van Amersfoort naar Schiphol ben geweest vroeg ik me af of die rechtstreekse treinen niet anders zouden gaan rijden! (via Utrecht bijv.)
Ich bin ein Bärliner!

Offline BeertjeColargol

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #106 Gepost op: 16-03-2011, 12:41:10 »
Je moet inderdaad via utrecht reizen of vanaf naarden-bussum de stopbus nemen.

Offline BeertjeColargol

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 16-03-2011, 12:43:16 »
Ik vertrek samen met nog iemand vanaf hilversum, trein van 12.09 waarschijnlijk

Dan probeer ik dezelfde trein te halen. Aangezien we elkaar niet kennen, waar spreken we af? En zullen we onze telefoonnummers naar elkaar PB'en?
Is goed hoor, zal ik zo even pb-en. Kom zelf niet uit hilversum, dus weet niet wat de handigste plek is, maar degene met wie ik ga woont er, dus die weet het vast wel. Zal haar zo even mailen.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #108 Gepost op: 16-03-2011, 13:21:18 »
Is goed hoor, zal ik zo even pb-en. Kom zelf niet uit hilversum, dus weet niet wat de handigste plek is, maar degene met wie ik ga woont er, dus die weet het vast wel. Zal haar zo even mailen.
je kan het best afspreken op het juiste perron bovenaan bij de trap, kan niet missen
want er is maar één trap die uitkomt op het perron

Offline BeertjeColargol

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 16-03-2011, 13:22:59 »
bovenaan de roltrap of bovenaan de gewone trap dan?

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #110 Gepost op: 16-03-2011, 13:24:40 »
Excuseer mij voor de dubbelpost maar dan wordt het zeker gelezen.

Voor alle zekerheid even vragen, zijn er ook Belgen die van plan zijn met de trein te reizen? Of gaan die allemaal met de voiture?

En voor al de treinreizigers nog een vraagje, wat is het voordeligst om in Nederland te reizen naar Amersfoort ... woon zelf dicht tegen de grens in het zuiden. Maastricht is waarschijnlijk de dichtste aansluiting. Ik lees hier over het boekenweekgeschenk, kruidvatkaartjes, ... geldt dat boekenweekgeschenk trouwens voor alle nederlandstalige, dus ook Belgische boeken?

Of zie ik iets over het hoofd en zijn er nog andere manieren om voordeliger te reizen? Het moet uiteraard betaalbaar blijven, anders is het sowieso een no-go.

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 16-03-2011, 13:34:46 »
Boekenweek geschenk krijg je als je een boek in Nederland bij de boekhandel koopt van minimaal 12.50 dacht ik. Als je dat bij je hebt zondag kun je gratis reizen
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #112 Gepost op: 16-03-2011, 14:10:44 »
Ik reis van Utrecht naar Amersfoort. Neem aan dat er vast meer mensen reizen op dit traject ::)
Jep, zoals ik ;) Volgens 9292ov.nl ben ik rond 11.48 uur op Utrecht CS en zoals eerder in dit topic al is afgesproken: melden onder het grote blauwe bord. Kan niet missen.

'Molloten nemen Utrecht CS en Amersfoort over' ::rofl::
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #113 Gepost op: 16-03-2011, 14:12:15 »
bovenaan de roltrap of bovenaan de gewone trap dan?
de gewone trap, er is idd ook een roltrap die ergens anders uitkomt, maar lui zijn dat kan je altijd nog doen ::)

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #114 Gepost op: 16-03-2011, 14:14:05 »
Excuseer mij voor de dubbelpost maar dan wordt het zeker gelezen.

Voor alle zekerheid even vragen, zijn er ook Belgen die van plan zijn met de trein te reizen? Of gaan die allemaal met de voiture?

En voor al de treinreizigers nog een vraagje, wat is het voordeligst om in Nederland te reizen naar Amersfoort ... woon zelf dicht tegen de grens in het zuiden. Maastricht is waarschijnlijk de dichtste aansluiting. Ik lees hier over het boekenweekgeschenk, kruidvatkaartjes, ... geldt dat boekenweekgeschenk trouwens voor alle nederlandstalige, dus ook Belgische boeken?

Of zie ik iets over het hoofd en zijn er nog andere manieren om voordeliger te reizen? Het moet uiteraard betaalbaar blijven, anders is het sowieso een no-go.
je kan even kijken op 9292ov.nl daar kan je de vervoersmiddelen uitkiezen en geven ze de snelste optie

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #115 Gepost op: 16-03-2011, 14:18:04 »
Boekenweek geschenk krijg je als je een boek in Nederland bij de boekhandel koopt van minimaal 12.50 dacht ik. Als je dat bij je hebt zondag kun je gratis reizen
Een vol tarief dagretour Utrecht <==> Amersfoort kost € 8,00. Dan ga ik natuurlijk geen boek van minimaal € 12,50 kopen  ;D
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline -ELISE-

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 16-03-2011, 14:25:47 »
Een vol tarief dagretour Utrecht <==> Amersfoort kost € 8,00. Dan ga ik natuurlijk geen boek van minimaal € 12,50 kopen  ;D

Voor mij had t nog goedkoper geweest omdat ik met korting reis.. Maar ik wilde toch nog een boek hebben dus ik ben wel voor het boekenweek geschenk gegaan :P
Life is an adventure. Just see the opportunities and go!

Offline lightman

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 16-03-2011, 22:21:17 »
Dit wordt de eerste keer dat ik ook naar de molfandag kom. Ben wel benieuwd. Zijn er nog anderen die vanaf (via) Eindhoven met de trein naar Amersfoort gaan?  ::zwaai::
Facial expression, body language, context, interpretation!

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #118 Gepost op: 17-03-2011, 13:16:23 »
Ik neem de trein vanaf Maastricht om 9.26, die is rond half elf in Eindhoven (intercity, dus), en rond half twaalf,iets eerder, in Utrecht (Centraal).

Informeer even op het perron welk deel van de trein vanuit Maastricht komt, die uit de richting Heerlen wordt immers vanaf Sittard aangekoppeld.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 13:18:21 door Bodejos »

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 17-03-2011, 23:00:33 »
Wanneer wordt er eigenlijk verzameld bij de Zonnewijzer? :P