Poll

Wie is de Mol?

Art
22 (24.7%)
Patrick
67 (75.3%)

Totaal aantal stemmen: 89

Auteur Topic: Molduel in screenshots: Art versus Patrick  (gelezen 39346 keer)

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molduel in screenshots: Art versus Patrick
« Reactie #80 Gepost op: 14-03-2011, 18:17:22 »
Om even het zijspoor te bewandelen ... Je kan het ook zo bekijken. Als veel niet-fanatieke kijkers de Mol goed hebben, in hun geval Art, zijn de kijkcijfers van volgend jaar zo goed als verzekerd. Hun interesse is immers gewekt, dat met de illusie dat ze een natuurtalent zijn in het spotten van de juiste Mol.
Weet ik niet. Aan de andere kant zit namelijk "ik zat constant verkeerd, maar na het zien van aflevering 11 met alle molacties uitgelegd, had ik het kunnen weten. Ik ga volgend jaar zeker kijken, want dan gaat het me wel lukken om de juiste Mol te vinden!

Citaat
Heb trouwens het gevoel dat veel kijkers op het laatste moment aan het switchen zijn.
Mijn moeder (trouw kijker, maar geen molloot) zegt in elk geval dat ze het beide nog prima kunnen zijn: "die Art vertrouw ik net zomin". Op een ander forum waar ik lid ben dat overigens helemaal niets met WIDM te maken heeft loopt een poll en die staat op 17:13 in het voordeel van Art als mol. Om trouwens offtopic te gaan vind ik het trouwens wel heel cool dat WIDM zo'n beetje het enige programma is waar een topic over ontstaat op forums die helemaal niet over WIDM gaan. ::tandpastasmiley::

Overigens nog een in het nadeel van Art als mol. Ik zie in de vuurwerkopdracht in aflevering 1 Art een verkeerd knopje indrukken. Molactie? Weet ik niet, maar ik zie ergens tijdens ie opdracht ook een beeld van een stuk of vijf vuurpijlen die vrijwel tegelijkertijd in de lucht ontspatten. Ik weet niet wie die heeft afgevuurd (komt niet in beeld) maar da's wel een stukkie fouter dan wat Art doet. Althans, onder de aanname dat de drie tweetallen na elkaar hun pijlen hebben afgestoken. Die aanname verklaart overigens ook waarom Soundos haar oren bedekt nog voor Art de eerste pijl afvuurt: dan moet een ander tweetal haar al zijn voorgegaan. Horace's biecht "vuurwerk hoor ik jullie zeggen? Ja, vuurwerk." en Arts biecht "zo ongelooflijk kicken om gewoon vuurwerk af te steken" passen beide in het beeld dat zij niet als eerste waren. Dit kun je ook zeggen als een ander tweetal, en daarmee de echte verrassing, al is geweest.

Maar wat in het nadeel van Art als mol werkt is het feit dat zijn ieniemienie foutje zo prominent in beeld komt. Bij de mol zouden ze datzelfde foutje waarschijnlijk niet in op die manier beeld brengen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #81 Gepost op: 15-03-2011, 08:42:55 »
Even wat polls op een rijtje:

- De poll bij dit topic staat na 71 stemmen op 24% Art en 76% Patrick.
- De poll op mijn site www.wieisdemol.net ziet er na 136 stemmen anders uit: 40% Art en 60% Patrick.
- De poll op www.wieisdemol.nl is met 10232 stemmen voor Art en Patrick compleet anders: 63% Art tegenover 37% Patrick.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 15-03-2011, 09:29:05 »
- De poll bij dit topic staat na 71 stemmen op 24% Art en 76% Patrick.
- De poll op mijn site www.wieisdemol.net ziet er na 136 stemmen anders uit: 40% Art en 60% Patrick

Wow, heb jij meer stemmen dan .com  ::bravo::

Of loopt die de hele serie en deze 1 week?

Wel een goeie om die poll bij jou en die hier volgend jaar te verbinden en samen te gebruiken tegen de poll op www.wieisdemol.nl die duidelijk gemanipuleerd wordt (zie top 3 theorie), dan sta je met 200 stemmen per week toch sterker.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #83 Gepost op: 15-03-2011, 09:53:05 »
Wow, heb jij meer stemmen dan .com  ::bravo::

Of loopt die de hele serie en deze 1 week?

Die loopt ook een week, maar staat centraal boven op mijn pagina. Het is erg zoeken naar polls op .com. Misschien een idee voor volgend jaar om hier op .com een poll ergens centraal te zetten, dan heb je zo honderden stemmen.

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #84 Gepost op: 15-03-2011, 12:08:55 »
Maar iedereen snapt toch dat de 2 finalisten op dezelfde mol kunnen zitten en dat degene met de meeste goede antwoorden dan wint?

Ik heb na de aflevering op Twitter gekeken en heb echt heel veel tweets met die redenatie gelezen. Was er ook verbaasd over.

Om even het zijspoor te bewandelen ... Je kan het ook zo bekijken. Als veel niet-fanatieke kijkers de Mol goed hebben, in hun geval Art, zijn de kijkcijfers van volgend jaar zo goed als verzekerd. Hun interesse is immers gewekt, dat met de illusie dat ze een natuurtalent zijn in het spotten van de juiste Mol. De molloten van de verschillende fora geven het programma nooit of te nimmer op, zelfs als de wereld vergaat blijven die massaal hun favoriete programma trouw. Het programma stijgt in aanzien, want de mensen die het goed hebben vertellen het weer verder aan anderen, ... "Waauw WIDM moet je echt kijken, topprogramma." in de hoop dat ze volgend jaar weer kunnen stoefen dat ze de goeie Mol te pakken hadden. Haha gaan die effe een koude douche over zich af krijgen. >:D

Kan me ook voorstellen dat je denkt 'nou ja, het is zo makkelijk, volgende keer hoef ik niet te kijken'.

En eigenlijk, waarom zou het altijd zo moeten zijn dat de meerderheid van de kijkers het fout heeft? Het kan toch ook eens dat we het niet te ver moeten zoeken. Ik denk zelf ook wel dat ze eerder de voorkeur geven dat er een kleine minderheid de Mol juist heeft maar het zou inderdaad heel verrassend zijn als het dit jaar de richting uitgaat van 'de meerderheid heeft het bij het juiste eind'.

Simpel. Als TV programma wil je liever een groot deel van het publiek bedienen dan een klein deel. Kijkcijfers enzo he. Dus dan wil je als programmamaker eerder een shockeffect bij de massa dan bij de groep molloten. Misschien doen ze het dit jaar wel anders, maar dat zou ik raar vinden.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2011, 12:48:42 door Milk »
No Milk today???

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 15-03-2011, 13:03:25 »
Ik denk dat wij sowieso weinig kunnen zeggen over wat 'het grote publiek' denkt. We kunnen alleen zien hoe men er over denkt op andere internetsites en twitter enzo, maar of dat dan het 'grote publiek' is?

Zelf heb ik in mijn omgeving alleen op mijn werk een paar mensen die WIDM kijken, maar verder niet op internet of wat dan ook meespeuren of hun mening geven. Van hen heb ik eerder deze serie echt de meest bizarre molverdenkingen gehoord.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #86 Gepost op: 15-03-2011, 16:06:26 »
Ik denk dat wij sowieso weinig kunnen zeggen over wat 'het grote publiek' denkt. We kunnen alleen zien hoe men er over denkt op andere internetsites en twitter enzo, maar of dat dan het 'grote publiek' is?

Tja, wetenschappelijk is het niet maar als je even rondneust op Twitter na zo'n uitzending kun je een hoop te weten komen van veel verschillende mensen die er meer of minder inzitten. Ik denk dat dat wel enigsins representatief is voor de 'gemiddelde' kijker. Leuk eigenlijk dat je niet precies kunt bepalen wie de gemiddelde kijker is, juist omdat het zo'n interactief programma is. In plaats van onderuitgezakt op de bank word je juist getriggerd om actief te kijken.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 15-03-2011, 16:36:22 »
Behalve dat je niet weet wíe de 'gemiddelde kijker' denkt dat de mol is, weet je ook niet of diezelfde 'gemiddelde kijker' nou verrast wil worden of niet. Ik kan me zo voorstellen dat voor een deel van de kijker niet zozeer het zelf zoeken naar de mol de hoofdmoot is, maar zien hoe de kandidaten constant door de mol in de luren gelegd worden. In dat geval is het juist leuk als je zelf wél hebt ontdekt wie de mol is. 
« Laatst bewerkt op: 15-03-2011, 16:53:32 door Ycaris »
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline maulwurf2

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 15-03-2011, 16:51:10 »
Citaat Heinz: '5.3 autotocht

Art (achter het stuur) stopt omdat hij iets geels gezien heeft (geen paaltje). Hij denkt dat de route zes in plaats van zeven kilometer is: zo zouden ze in tijdnood kunnen komen. Patrick ziet het eerste en het tweede paaltje, en als Als Art paaltje drie denkt te zien, bevestigt Patrick dit. Maar bij het laatste geld dat Patrick pakt stelt hij aan Art voor om het weg te gooien. Art zegt "doe maar". Patrick doet dit niet, maar als hij dit wel had gedaan had dit heel veel geld, want ook de verdubbeling gekost.'

Patrick-is-de-Mol

Kandidaat Art loopt het geld voorbij. Mol Patrick ziet het geld wel en pakt het. Vervolgens stelt Mol Patrick aan kandidaat Art voor om het geld weg te gooien en zo een verdenking op beide te richten. Kandidaat Art zegt 'doe maar'. Het wordt niet gedaan.

Art-is-de-Mol

Mol Art loopt het geld voorbij. Kandidaat Patrick ziet het geld wel en pakt het. Vervolgens stelt kandidaat Patrick aan Mol Art voor om het geld weg te gooien en zo een verdenking op beide te richten. Mol Art zegt 'doe maar'. Het wordt niet gedaan.
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 15-03-2011, 17:04:50 »
Citaat Heinz: '5.3 autotocht

Art (achter het stuur) stopt omdat hij iets geels gezien heeft (geen paaltje). Hij denkt dat de route zes in plaats van zeven kilometer is: zo zouden ze in tijdnood kunnen komen. Patrick ziet het eerste en het tweede paaltje, en als Als Art paaltje drie denkt te zien, bevestigt Patrick dit. Maar bij het laatste geld dat Patrick pakt stelt hij aan Art voor om het weg te gooien. Art zegt "doe maar". Patrick doet dit niet, maar als hij dit wel had gedaan had dit heel veel geld, want ook de verdubbeling gekost.'

Patrick-is-de-Mol

Kandidaat Art loopt het geld voorbij. Mol Patrick ziet het geld wel en pakt het. Vervolgens stelt Mol Patrick aan kandidaat Art voor om het geld weg te gooien en zo een verdenking op beide te richten. Kandidaat Art zegt 'doe maar'. Het wordt niet gedaan.

Art-is-de-Mol

Mol Art loopt het geld voorbij. Kandidaat Patrick ziet het geld wel en pakt het. Vervolgens stelt kandidaat Patrick aan Mol Art voor om het geld weg te gooien en zo een verdenking op beide te richten. Mol Art zegt 'doe maar'. Het wordt niet gedaan.

Als Patrick de mol is, is dit het meest raadselachtige van de serie.

Offline maulwurf2

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 15-03-2011, 17:14:48 »
Als Patrick de mol is, is dit het meest raadselachtige van de serie.

PJ: Patrick je was een fan-tas-ti-sche Mol. Je hebt de Inge Ipenburg-bokaal gewonnen en straks komt er nog iemand bij je langs om het allemaal nog eens uit te leggen. :P
[sorry mensen, ik wou het als binnenpretje houden.]
Der, die, das!  - Wer, wie, was? - Wieso, weshalb, warum? - Wer nicht fragt bleibt dumm.

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #91 Gepost op: 15-03-2011, 17:27:53 »
Behalve dat je niet weet wíe de 'gemiddelde kijker' denkt dat de mol is, weet je ook niet of diezelfde 'gemiddelde kijker' nou verrast wil worden of niet. Ik kan me zo voorstellen dat voor een deel van de kijker niet zozeer het zelf zoeken naar de mol de hoofdmoot is, maar zien hoe de kandidaten constant door de mol in de luren gelegd worden. In dat geval is het juist leuk als je zelf wél hebt ontdekt wie de mol is. 

Maar als de gewone kijker alleen de mol wil ontmaskeren, is montage ook niet nodig. De montage is nu zo ver doorgevoerd om volgens mij het verrassingselement te vergroten. Of dat hebben ze dit keer voor het eerst dan minder gedaan.

En ik denk ook net als Lautjuh dat je veel over het kijken door het gewone publiek te weten komt op Twitter.
No Milk today???

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 15-03-2011, 21:01:04 »

Wat betreft die verborgen hints. Mocht de test-theorie waar zijn dan wijst deze m.i. toch echt naar Art (Soundos en Patrick hebben 20 en Art 11). Zo'n verborgen hint is er voor Patrick (nog) niet gevonden.

Dat ben ik niet met je eens. Een hele sterke, en ongelooflijk simpel te begrijpen voor iedere kijker van jong tot oud, is het gegeven dat er steeds flashbacks zijn gegeven in zwart-wit waarbij 1 kandidaat in kleur werd uitgelicht. Dit was nooit Patrick.  Om uiteindelijk in aflevering 10 een flashback te zien waarbij alles in kleur was behalve Patrick.  Iedereen heeft het kunnen zien, er hoefde geen forum aan te pas te komen en al helemaal geen ingewikkelde theorieen.

De mol bleef altijd zwart-wit in de flashbacks.

Zo. Hint uitgelegd in 1 zin.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #93 Gepost op: 15-03-2011, 21:08:23 »
Dit klopt volgens mij niet.
In aflevering 9 zie je Patrick twee keer in kleur in een flashback; een keer een flashback naar de test ('Wil je contact met de Mol?') en een keer naar het moment dat hij de brief voorleest van de Mol. (als ik het me goed herinner)
...óf niet!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 15-03-2011, 21:13:00 »
Dit klopt volgens mij niet.
In aflevering 9 zie je Patrick twee keer in kleur in een flashback; een keer een flashback naar de test ('Wil je contact met de Mol?') en een keer naar het moment dat hij de brief voorleest van de Mol. (als ik het me goed herinner)

Het gaat dan om de flashbacks waarin zowel zwart wit als kleur voorkwam, niet de flashbacks waarin alles in kleur was.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #95 Gepost op: 15-03-2011, 21:18:57 »
Het gaat dan om de flashbacks waarin zowel zwart wit als kleur voorkwam, niet de flashbacks waarin alles in kleur was.

Ja, dat snap ik.
...óf niet!

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 15-03-2011, 21:20:09 »
O verrek! Nou dan klopt het dus niet  :-[   :-\\

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 15-03-2011, 21:21:54 »
Dank je wel, Pac-Mol. Ik kreeg al gelijk de neiging om alle afleveringen maar weer eens te bekijken om te kijken of het wel klopte, maar gelukkig kon jij het antwoord al geven. Je hebt me heel wat uren werk bespaard. :P  ::rofl::

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #98 Gepost op: 16-03-2011, 11:37:38 »
O verrek! Nou dan klopt het dus niet  :-[   :-\\
Trouwens, is Art weleens alleen in kleur geweest met de rest in grijs? Ik kan me dat namelijk niet echt meer herinneren! Mocht dat niet het geval zijn geweest, dan zou het misschien naar Art kunnen duiden!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #99 Gepost op: 16-03-2011, 11:49:13 »
In het terugblik naar aflevering 1 in aflevering 8 (direct vóór "het is zover" wordt er teruggeblikt op het moment dat Pieter-Jan zegt "de mol neemt vanzelf contact met je op als het zover is"), worden alle tien kandidaten in kleur getoond op een zwartwitte achtergrond. Geen enkele kandidaat is dus nooit in kleur geweest.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas