Ja, je kunt wel zien dat Heinz een kenner is.
Het overzicht nog eens bekijkend valt me op dat Art vaker in de positie heeft gezeten waar ik de Mol zou verwachten dan Patrick. Terwijl ik daar omgekeerd niet echt voorbeelden van zie.
En dan doel ik met name op:
de boobytraps: Patrick gaat als 2e, wat weinig sabotagekansen geeft, behalve je snel laten uitschakelen (wat ook gebeurt). Art gaat echter als geldloper, wat een veel betere molpositie is. Dan kun je echt geld laten verdwijnen (wat ook gebeurt).
zoek de verschillen: Hier is al veel over gezegd, maar middenin gaan staan en een fout antwoord geven (Art) is voor een mol toch veel beter dan vooraan gaan staan en een goed antwoord geven (Patrick).
verven en plakken: Hier zullen veel mensen het niet mee eens zijn, maar mijn mening blijft dat de mol het liefst bij de plakkers zou zitten. Puur omdat je dan 2 sabotagekansen hebt (slecht plakken en verkeerd schilderij kiezen). Om als (een van de) schilders er expres voor te zorgen dat het schilderij zo goed wordt dat de anderen het niet herkennen is voor de mol niet te doen. Als de andere schilders er een knullig tekeningetje van hadden gemaakt, dan had Patrick er nog zo groot '2008' op kunnen zetten, maar dan was het toch herkend. De ware 'molactie' kwam hier uiteindelijk van Anna, maar die is het niet.
optreden: Patrick gaat hier optreden (al dan niet gedwongen door Art), maar de enige sabotagekansen liggen bij de publiekswervers.