Om even het zijspoor te bewandelen ... Je kan het ook zo bekijken. Als veel niet-fanatieke kijkers de Mol goed hebben, in hun geval Art, zijn de kijkcijfers van volgend jaar zo goed als verzekerd. Hun interesse is immers gewekt, dat met de illusie dat ze een natuurtalent zijn in het spotten van de juiste Mol.
Weet ik niet. Aan de andere kant zit namelijk "ik zat constant verkeerd, maar na het zien van aflevering 11 met alle molacties uitgelegd,
had ik het kunnen weten. Ik ga volgend jaar zeker kijken, want dan gaat het me wel lukken om de juiste Mol te vinden!
Heb trouwens het gevoel dat veel kijkers op het laatste moment aan het switchen zijn.
Mijn moeder (trouw kijker, maar geen molloot) zegt in elk geval dat ze het beide nog prima kunnen zijn: "die Art vertrouw ik net zomin". Op een ander forum waar ik lid ben dat overigens helemaal niets met WIDM te maken heeft loopt een poll en die staat op 17:13 in het voordeel van Art als mol. Om trouwens offtopic te gaan vind ik het trouwens wel heel cool dat WIDM zo'n beetje het enige programma is waar een topic over ontstaat op forums die helemaal niet over WIDM gaan.
Overigens nog een in het nadeel van Art als mol. Ik zie in de
vuurwerkopdracht in aflevering 1 Art een verkeerd knopje indrukken. Molactie? Weet ik niet, maar ik zie ergens tijdens ie opdracht ook een beeld van een stuk of vijf vuurpijlen die vrijwel tegelijkertijd in de lucht ontspatten. Ik weet niet wie die heeft afgevuurd (komt niet in beeld) maar da's wel een stukkie fouter dan wat Art doet. Althans, onder de aanname dat de drie tweetallen
na elkaar hun pijlen hebben afgestoken. Die aanname verklaart overigens ook waarom Soundos haar oren bedekt nog voor Art de eerste pijl afvuurt: dan moet een ander tweetal haar al zijn voorgegaan. Horace's biecht "vuurwerk hoor ik jullie zeggen? Ja, vuurwerk." en Arts biecht "zo ongelooflijk kicken om gewoon vuurwerk af te steken" passen beide in het beeld dat zij niet als eerste waren. Dit kun je ook zeggen als een ander tweetal, en daarmee de echte verrassing, al is geweest.
Maar wat in het nadeel van Art als mol werkt is het feit dat zijn ieniemienie foutje zo prominent in beeld komt. Bij de mol zouden ze datzelfde foutje waarschijnlijk niet in op die manier beeld brengen.