Mij vielen de volgende dingen op:
- De afvallerstheorie blijkt te kloppen
Volgende afvaller zal dus Karin zijn
- Contact met de mol (het is zover):
het contact met de mol sloeg niet op de identiteit van de mol, maar op een vrijstelling. Het contact stelde op de vrijstelling na dus niets voor. Ook het feit dat de mol kan kiezen met wie hij/zij contact opneemt vind ik vreemd, dit zou niet eerlijk zijn t.o.v. de anderen.
Ik denk dat het contact met de mol bestaat uit het feit dat Patrick zijn ware aard heeft laten zien. Een kandidaat zou nooit aan de anderen toegegeven hebben dat hij op deze manier contact met de mol zou hebben gehad. Een kandidaat zou de informatie voor zichzelf gehouden hebben. De mol niet in dit geval, de mol zou zich namelijk laten zien (het is zover).
- Soundos die in een sound-over praat terwijl we alleen maar een spiegel zien
Erg vreemd, maar ik kan er verder geen conclusies aan verbinden
- De hint waarin Patrick in de spiegel te zien is, wijzend met 1 (!) vinger.
- Patrick die na zijn overdreven blijdschap de vrijstelling laat zien en zegt "ik ben ... "
- Patrick zegt na die vrijstelling 3-4 keer "te gek".
Is het toeval dat in het dagboek van de mol weer gesproken wordt over gek?
- Patrick herhaalt weer een aantal termen (spiegelen)
- Patrick zou als potentiele winnaar (hij heeft de vrijstelling) normaal gesproken direct doorgaan naar het te vinden geld bij de botenopdracht. Doet ie niet! Waarom niet?
- Alle finalisten lijken op Patrick te zitten. Op wie zit Patrick en waarom zit hij er nog in/waarom zouden de anderen er nog inzitten als Patrick het niet zou zijn?
Op mijn derde opmerking na, lijkt alles mij in de richting van Patrick te wijzen. I ben overtuigd, het moet Patrick zijn.