Het begint er steeds meer op te lijken dat Patrick de Mol is. En hoe meer ik daarvan overtuigd raak, en hoe verder in de serie we komen, hoe ongemakkelijker ik me daarbij voel.
Want dat betekent dat men in deze serie wel erg overboard is gegaan met bevoor- en benadeling van kandidaten.
Eerst hadden we natuurlijk al de flagrante en onnodige bevoordeling van Art, door hem uit het niets een joker te schenken.
En nu de benadeling van Karin.
Want als Patrick de Mol is, dan is het m.i. overduidelijk dat er nooit sprake zou zijn geweest van 'loting' en dat de Mol altijd zichzelf als 'hulpje van de mol' zou hebben uitgekozen. En dat betekent weer dat Karin haar joker voor de kat-z'n-viool heeft ingeleverd. En dat de hele bootjes-opdracht een soort nep-opdracht was die nooit gehaald kon worden, want de Mol zou hoe dan ook altijd z'n 'vrijstelling' wel op tijd vinden.
Meer een acteeropdracht voor de Mol dus, dan dat er echt geld gewonnen kon worden.
Van mij hoeft dat allemaal niet. Ik ga hierdoor bijna hopen dat Art dan maar de Mol is. Of Karin. Maar het lijkt er niet op.
Iig hoop ik dan maar dat Soundos inderdaad de winnaar wordt. Die heeft dan tenminste wel eerlijk gewonnen.
Die twist op het einde, met de vragen over de toekomstige opdracht, vond ik wel weer een geniale vondst!