Niet zo vreemd als alle drie (behalve Patrick) hier hetzelfde hebben geantwoord.
In de preview en de promo zien we Art duidelijk geld (aan)pakken, en ook zeggen dat hij dat met opzet had gedaan zodat Patrick dat niet deed.
Dus een mogelijk rookgordijntje om te suggereren dat het misschien toch Art kan zijn.
Dat denk ik dus ook..dat ze er alles aan doen om de verdenking van Patrick af te halen.
Je zou gaan denken dat het dan toch Art is.. want die actie met dat geld kan ook op twee manieren worden gezien(en afhankelijk van wat de bomen opdracht inhoudt)
1. de mol(art) wil opnieuw heel obvious geld uit de pot halen(als de opdracht is: al het geld dat de mol pakt gaat niet in de pot)
2. de mol(patrick) wil geld uit de pot halen (als dat de opdracht is) en art wil dat voorkomen.
3. Het gaat Art om de manier waarop de vraag is beantwoord: Pakte de mol geld tijdens de bomenopdracht, dit laatste lijkt mij het meest aannemelijke (ik weet niet of hij nee heeft geantwoord, maar hij wil dan die vragen beïnvloeden/naar zijn hand zetten)
En dan, daar issie weer hoor.. het jaarlijkse bericht dat de mol is uitgelekt(nergens op gebasseerd) en ik denk het dit jaar
(de bedoeling is om aandacht voor de finale te vragen) maar vooral om de aandacht van de mol af te halen.
In 2008,2009 en 2010 werd de echte mol buiten schot gehouden door een bericht dat iemand anders de mol is.. Ik denk dat het dit jaar juist omgekeerd is. Vele mensen inclusief alle kandidaten in het spel zitten op Patrick. Om nog enigszins verwarring te zaaien wordt onder het motto ''niets is wat het lijkt'' de aandacht van Patrick afgehaald.
De waarheid van Patrick als mol wordt dan gezien als een leugen omdat het in de voorgaande jaren het uitgelekte bericht ook niet klopte. Hierdoor wordt toch weer twijfel gezaaid: Is het dan obvious Art, of de ijverige kandidate die niet verdacht wordt: Soundos (ervan uitgaande dat Karin eruit vliegt)
Op deze manier wordt dan de aandacht alsnog van Patrick gehaald om het spannend te houden tot volgende week donderdag. En dan blijkt waarschijnlijk alsnog dat Patrick de mol is. (ik weet het dit is geschreven vanuit een tunnel, maar ik heb zo'n vermoeden dat er echt alles op verschillende manieren wordt gedaan om ervoor te zorgen dat de verdenking van Patrick afgehaald wordt)