Doe maar ook geen Beatrix en Willem Alexander!
Dat zou juist geweldig zijn!
"Beatrix eerste rode scherm WIDM 2012?"LAND-X. Is onze eigen Koningin Beatrix, koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau enz. enz. de eerste afvaller geworden van de 12de serie Wie is de mol?
Volgens onze reporter ter plaatse, die het land niet mag noemen van de AIVD, heeft Hare Majesteit het eerste rood van de serie gekregen. De geruchten dat de Hoogheid meedeed aan het programma deden al langer hardnekkig de ronde nadat ze was gespot op Schiphol met Jody Bernal. Ontkenningen door de premier ten spijt "neehoor, nietes, daar is helemaal niets van waar. Als je nu niet weggaat doe ik mn vingers in m'n oren en ga ik hard zingen" kon dit publieke geheim niet de doofpot in worden gestopt.
Alvorens het seizoen van start kon gaan, moesten er enige aanpassingen worden gedaan. Zo vond Hare Majesteit de zogenaamde 'biecht' in het programma veel te Rooms. Dit programma-segment werd omgedoopt tot 'Mol in de Kast', waarbij de kandidaat aan het begin van elk commentaar een bloemetjesgordijn opzij schuift. De aanwezigen toen onze Koningin dat voorstel maakte hebben allen hartelijk gelachen om de slimme verwijzing naar Achterwerk in de Kast, totdat Hare Koninklijke Hoogheid de kamer weer uit was gelopen.
Volgens insiders had de Majesteit, net voor de eerste test, in de Kast aangegeven dat ze Pieter-Jan verdacht de mol te zijn. Ondanks enige ferme hints wist Koningin Beatrix van geen wijken. Zelfs toen Pieter-Jan het nog eens wilde uitleggen "Nee, ik ben de
presentator", bleef ze standvastig "Dat zeggen ze allemaal".
De test was onverbiddelijk. Koningin Beatrix, die er op stond het eerst het scherm te zien, kreeg volgens onze bronnen rood. Ze leek zeer verbaasd, "Dan heb ik toch die hele aflevering op de verkeerde gezeten", en pleitte voor meer respect en tolerantie in het spel. Immers, het moest wel gezellig blijven en als we mensen zouden gaan wegsturen en buitensluiten omdat ze een andere mening zijn toegedaan - dan zou het programma er heus niet beter op worden. Na een spoedberaad besloot de regie dat de Hoogheid zonder meer helemaal gelijk had. De test-uitslag werd overgedaan en, Zie, iedereen kreeg een groen scherm.
Wij zijn allen benieuwd of dit het eerste Wie is de mol-seizoen gaat worden waarbij iedereen de finale haalt. Leve de Koningin! Hoera, Hoera, Hoera!