Ik sluit mij aan bij Scandinavië, hier gaat echt mijn voorkeur naar uit. Men moet dan o.a ook Ijsland aandoen. Zo wordt ten eerste Europa weer eens aangedaan en ten tweede zouden er zeer mooie opdrachten gehouden kunnen worden. Weer een serie van 11 afleveringen, te beginnen op de Faereur eilanden, dan naar Zweden Denemarken en Noorwegen om de finale te spelen op Ijsland.
Wat mij ook een mooie optie lijkt is de combinatie Zwitersland+Oostenrijk, opdrachten over componisten, de bergen in en natuurlijk rondlopen door de steden. Of een redelijk onbekend land als Slowakije in de picture zetten. Dat wat betreft de Europese landen.
Als ik een stukje verder kijk kom ik uit bij landen in Azië, wellicht het niet voor de hand liggende Oezbekistan waar waarschijnlijk ook voldoende Tien Tien berggeiten lopen
Ga ik dan nog verder naar beneden kom ik uit bij Nieuw Zeeland, mooi mysterieus land, lekker een lord of the rings achtige sfeer de mol zoeken.
Zuid-Afrika is ook een optie, lekker de kandidaten op safari sturen
en een bezoekje aan Madagaskar maken. Een land in noord of midden-afrika wordt waarschijnlijk onmogelijk.
Kom ik uit bij Zuid-Amerika: (al zal dit het waarschijlijk niet worden ivm de afwisseling, na midden amerika dit jaar) maar een land in die regio zou dan Brazilië moeten worden naar mijn idee. Groot land veel mogelijkheden. Een opdracht in de jungle, een opdracht op de Amazone. En met een finale op de copa cabana. Vuurwerk afsteken in het maracana stadion
Als special guests karin en Patrick die komen carnavallen in Rio de Janeiro
Een andere mogelijkheid voor zuid-Amerika zou dan nog een combinatie van Chili en Peru kunnen worden. Opdrachten langs de kust van Chili en een finale bij de Inca tempels van Machupichu
Tot slot van alle mogelijke landen kom ik uit bij de USA. Waarschijnlijk niet mogelijk doordat je daar niet met een eigen crew mag filmen(corrigeer me als ik fout zit hiermee) maar ook dat zou een TOP locatie zijn door de afwisseling van het land. De woestijn, hollywood, de kustgebieden, de sneeuwgebieden, las vegas(gokken met het geld van de pot)
Samenvattend mogelijke landen voor widm 2012
1)Rondreis scandinavië (beginnen op faereur eilanden dan de rest van scandinavië eindigen op IJsland)
2)Het relatief onbekende oostblokland Slowakije
3)Oostenrijk + Zwitserland
4) Uzbekistan (omdat het zo onbekend is)
5) Zuid-Afrika, als je dan toch naar een land in Afrika wil dan Zuid-Afrika maar.
6) Nieuw Zeeland, vanwege de mysterieuze sfeer die het uitstraalt.
7) Brazilië, vanwege de grote afwisseling van het land
8. USA vanwege de grote afwisseling in het landschap
Kortom mogelijkheden zat. De keuze voor El Salvador en Nicaragua was ook erg verrassend. Ben benieuwd waar het opgenomen zal worden. Ben tevens benieuwd wat jullie vinden, of welke ideeën jullie nog hebben