Hoewel de VUT niet meer bestaat heb ik al wel de vroegere VUT-gerechtigde leeftijd bereikt, ik ben dus ook al wat ouder.....
Ik stoor me helemaal niet aan die biechts, vind al die verdachtmakingen zelfs wel leuk.
Van mij mag WIDM best wel snel en flitsend zijn, ik vind de langdradige opdrachten niet leuk.
Bijv. het tempeltje bouwen in Japan dat duurde me veel te lang.
Ik heb ook geprobeerd om een oude serie met Angela als presentatrice te bekijken en dat vond ik ook allemaal te draderig...
We raken er aan gewend denk ik.
Als ik herhalingen zie van oude TV-series waar we "vroeger" met veel plezier naar keken dan verbaas ik me nu over de traagheid.
Bijv. Zwiebertje was vroeger in mijn ouderlijk huis een serie waar we met het hele gezin met het "bord op schoot" naar keken op zatermiddag. Toen de serie enkele jaren geleden herhaald werd begreep ik niet meer waarom we dat zo leuk vonden destijds....wat sloom allemaal
Het heeft niks met langdradig te maken. Ik zit in een verhaal en wil niet steeds een gezicht in beeld dat zo nodig wat wil zeggen. Het is net als met reclameboodschappen tijdens een film, die zap je het liefste weg. Geef mij de serie van nu met alle beeldgrote koppen eruit geknipt en ik kijk graag! Wie me zo'n band kan leveren betaal ik 25 euro.
Het andere grote bezwaar is daarmee niet opgelost dat de mol de mol niet meer is. In de vorige serie had ik voor het eerst geen enkele clou gezien naar de 'echte' mol. Alle 'bewijzen' die achteraf werden getoond waren grote onzin.
Maar daar kan ik nog enigszins me in verplaatsen, want na een stuk of tien series kregen te veel mensen door waar ze allemaal op moesten letten.
De makers moesten zich in steeds gekkere bochten wringen en sinds de vorige serie hebben ze de handdoek in de ring gegooid. We doen het niet meer! Hebben ze gedacht. We verzinnen gewoon achteraf wat bewijzen bij een willekeurige kandidaat. Ook goed.
Het blijft bijzonder om als kijker mee te genieten van de schoonheid van een ander land in allerlei actietaferelen.
Jammer dus van die hoofdenparade continu.