Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 113426 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10
« Reactie #160 Gepost op: 11-03-2011, 17:50:28 »
Ieder getal dat niet deelbaar is door 2 of 5 heeft een veelvoud dat alleen uit enen bestaat ::trots::
Leg uit. Want volgens mij is 113 ook niet deelbaar door 2 of 5 en tóch bestaat het niet uit alleen enen (noch een veelvoud ervan).
The British are not impressed.

Offline E-ri-Q

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 11-03-2011, 17:55:22 »
Mooi! denken ze. Nu weten we het 'thema' van de hints: Heilig/religieus.
Dit probeerden ze dan ook in de afleveringen terug te laten komen (in de locaties van de opdrachten, de beelden, etc.).

En laat Patrick dit nu net in de laatste aflevering prijsgeven, voordat ze de 'kathedraal' ingaan. Hij zegt hier ongeveer iets als: "een kathedraal.. het lijkt een soort van terugkerend thema te zijn."

Nadat hij dit gezegd heeft krijgen we shots van de 'kathedraal' te zien met verschillende afbeeldingen van jezus (de verlosser -> el salvador) en Maria. Dit benadrukt het heilige/religieuze thema van de serie!

Sowieso is dit thema door verschillende kandidaten al eens benadrukt.
Misschien is dit dan wel het thema met als einde dat St. Patricks Day op de dag van de ontknoping is.. al zou ik het niet een hele sterke hint vinden.

De hint van het jaar zit volgens mij in PJ's tekst in de kathedraal eerder dit seizoen: "Wie is de mol? Patrick"

Offline PatVanElewout

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 11-03-2011, 18:00:17 »
Dit beeld is tot twee keer toe getoond (in een flits). de eerste keer na het AM logo.
Zou het San Pedro kunnen zijn (Petrus -> Patrick)

Sorry voor het bekijk video logo... maar het is duidelijk toch?

De kathedraal is de Antigua Catedral de Managua.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #163 Gepost op: 11-03-2011, 18:02:13 »
Nu Soundos en Karin uit het spel liggen, ben ik toch benieuwd waar die 400 euro uit de ziekenhuisopdracht is gebleven. Als Art de mol is zou hij het dan alsnog in afl 11 aan zijn vriend en winnaar Patrick geven? En als Patrick de mol is zou hij het dan tevoorschijn toveren en aan vriend/winnaar Art geven? Of heeft Patrick of Art in de rol van kandidaat dat geld weggemoffelt en komt de winnaar zelf met dat bedrag? We zullen het volgende week wel zien. Anders een goede vraag  voor de molfandag :P(ook al kan ik hier door andere verplichtingen helaas niet bij zijn)  

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #164 Gepost op: 11-03-2011, 18:05:36 »
Misschien betekent deze hint dat we naar een palindroom moeten zoeken.(genoemd in de tweet van de mol)

Een palindroom is een spiegelwoord of een getalenreeks die je van links naar rechts kunt lezen.

We zien Soundos in de gewijzigde leader ook in een spiegel, en ze loopt een keer naar links en een keer naar rechts. in de leader.

Een palindroom zou kunnen zijn de 111 meter die de kandidaten boven het ravijn moesten afleggen.

Waarom dan aflevering 2 en 5?
Misschien zitten in deze afleveringen ook aanwijzingen?

Misschien is het zoiets simpels als : het verschil tussen 2 en 5 is 3.
Spiegel een 3 en je hebt een 8.
Goed beschouwd is de 8 een palindroom-getal, (onder en boven gelijk, links en rechtsom gelijk)

Net las ik over St.Patrick (zie mijn andere bericht) en besefte ik ineens waarom hij 8 meter liep. Een "heilige" gaat niet meewerken aan het behalen van het duivelsgetal. Als je helemaal niet gaat, kan het getal gehaald worden (door de anderen). Loop je een andere afstand, dan kan het getal nooit meer gehaald worden. Het is dan altijd meer of minder dan 666, ongeacht wat de anderen doen.

Patrick liep een palindroom getal op een palindroom getal!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #165 Gepost op: 11-03-2011, 18:06:21 »
De hint van het jaar zit volgens mij in PJ's tekst in de kathedraal eerder dit seizoen: "Wie is de mol? Patrick"
Uit mijn hoofd zijn er drie hints naar Patrick waar ik wel vertrouwen in heb en één naar Art...

Patrick:
- PJ's tekst in het kerkje: "Wie is de mol? Patrick"
- Het feit dat hij 8 meter aflegt bij La Puetra del Diablo, en dus 103 meter niet. Gespiegeld 301 = Mol.
- De P.S. onder aan de brief bij de bootjesopdracht en de manier waarop Patrick dit voorleest: "Succes! De Mol. PS." De P.S. verwijst naar de initialen van de mol.

Art:
- Het Elvis t-shirt, een verwijzing naar de 11de mol. (In aflevering 9 zat zijn regen jas er zo overheen dat alleen "Elv" zichtbaar was.)

Ik ga vanavond eens op de site van Heinz kijken of er nog andere mogelijke hints zijn die ik aannemelijk vind.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #166 Gepost op: 11-03-2011, 18:14:05 »
Grappig deze twee (1 en 3) wilde ik ook net gaan noemen.
Nummer 2 zou kunnen, is wel het soort hint dat ze eerder gebruikt hebben.

Patrick:
- PJ's tekst in het kerkje: "Wie is de mol? Patrick"
- Het feit dat hij 8 meter aflegt bij La Puetra del Diablo, en dus 103 meter niet. Gespiegeld 301 = Mol.
- De P.S. onder aan de brief bij de bootjesopdracht en de manier waarop Patrick dit voorleest: "Succes! De Mol. PS." De P.S. verwijst naar de initialen van de mol.

Verder denk ik nog steeds dat er dus een mogelijke hint zit in de digitale schrijfwijze ('s1ngle') zeker ook in combinatie met de radiohints over 'ten eerste' en de terugkerende '1' in de ziekenhuisopdracht in de codes die geen namen van kandidaten bevatten.

PS lijkt me er eentje die welhaast zeker is gezien het feit dat de brief van de mol hier ook zo nadrukkelijk mee onderschreven is en het in de moldagboeken voorkwam. Makkelijk uit te leggen en intuitief te begrijpen.

Verder ben ik bang dat een aantal mensen hier een beetje doorslaat.. Mogelijk wordt ergens benoemd dat het st Patrick's day is maar ik betwijfel of daar erg diep op ingegaan wordt evenmin als foto's, apen, zwart wit, elvis, paradise of weet ik het wat.  ::ohno::

Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline PatVanElewout

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 11-03-2011, 18:38:01 »
De kathedraal is de Antigua Catedral de Managua.

Vieja = oude = Antiqua....

De officiële naam is dus de Antigua Catedral de Managua oftewel ´Oude kathedraal van Managua´. Er is ook een nieuwe, deze is bij een aardbeving flink beschadigd geraakt.

Offline Def

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 11-03-2011, 18:42:25 »
Verder denk ik nog steeds dat er dus een mogelijke hint zit in de digitale schrijfwijze ('s1ngle') zeker ook in combinatie met de radiohints over 'ten eerste' en de terugkerende '1' in de ziekenhuisopdracht in de codes die geen namen van kandidaten bevatten.

PS lijkt me er eentje die welhaast zeker is gezien het feit dat de brief van de mol hier ook zo nadrukkelijk mee onderschreven is en het in de moldagboeken voorkwam. Makkelijk uit te leggen en intuitief te begrijpen.

Verder ben ik bang dat een aantal mensen hier een beetje doorslaat.. Mogelijk wordt ergens benoemd dat het st Patrick's day is maar ik betwijfel of daar erg diep op ingegaan wordt evenmin als foto's, apen, zwart wit, elvis, paradise of weet ik het wat.  ::ohno::

Die schrijfwijze, daar had ik nog niet eens bij stilgestaan, maar dat is wel echt een duidelijke hint!

Hmm, misschien sla ik idd ook wel door met St. Patricks day, maar toch wilde ik 't niet voor mezelf houden. Je weet maar nooit hè, hoe ver ze gaan bij WIDM ;)

Offline KevinDG

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 11-03-2011, 18:50:20 »
Ik weet niet of het al gemeld is ergens, maar kon het volgende niet vinden in de topics die ik gelezen heb:

Art zit in de test op Patrick. Hij vult de test dus in met Patrick als Mol.
Patrick zat in hotelkamer 11, maar Art geeft als antwoord dat de Mol in hotelkamer 6 zat. (Zie bijlage)

Dat is dus fout als hij Patrick in gedachte heeft als Mol.

Doen ze dit expres in de montage zodat we nu denken dat Art sowieso 1 fout heeft. Of zit er iets anders achter? Ik vond het in ieder geval opvallend.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #170 Gepost op: 11-03-2011, 19:11:07 »
Dat is inderdaad ook wel een kanshebber.

Net op de fiets bedacht ik nog een paar kanshebbers:
- Art: Hij had vraag 11 binnen de testtheorie.
- Art: "Ik hou van TOPOgrafie"
- Patrick: "TOmeloos POsitief"

(Voor de duidelijkheid dit is boven op de hints die ik in mijn vorige post noem.)
Verder ben ik bang dat een aantal mensen hier een beetje doorslaat.. Mogelijk wordt ergens benoemd dat het st Patrick's day is maar ik betwijfel of daar erg diep op ingegaan wordt evenmin als foto's, apen, zwart wit, elvis, paradise of weet ik het wat.  ::ohno::
Ik ben het met je eens, de hints zijn meestal relatief eenvoudig van opzet, al vind ik het wel leuk om zulke uitgebreide theorieën te lezen.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 11-03-2011, 19:13:40 »
Patrick zei Tomeloos Positief maar ook Totale Poet.

Ik zou het een geniale hint vinden! Hopelijk is het er 1, maar dan met nog meer uitspraken die we gemist hebben.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #172 Gepost op: 11-03-2011, 19:16:03 »

Ik zou het een geniale hint vinden! Hopelijk is het er 1, maar dan met nog meer uitspraken die we gemist hebben.
::vergroot:: Hey ja! Ik ga eens goed op letten bij het terugkijken van afleveringen of dat vaker voorkomt.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #173 Gepost op: 11-03-2011, 19:21:05 »

Goede aanvulling! Was ik nog niet tegengekomen. En ook de hint van Rat, de gespiegelde 103 meter die Patrick niet aflegt was ik nog niet tegenkomen. (Zet ik zo op mijn site erbij. Lekker eenvoudige hints.) ::ok::

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 11-03-2011, 19:21:57 »
Hij is niet van mij hoor. :x Ik wil graag de eer, maar geef die maar aan de originele vinder. Ik zoek het wel even op, ben vergeten wie het schreef. :)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #175 Gepost op: 11-03-2011, 19:25:24 »
Er waren toch ook veel promo's met dingen die niet in de aflevering zelf zaten? Tomeloos positief zat niet in de aflevering, maar wel in de promo, dus wellicht dat er meer in zit.
The British are not impressed.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 11-03-2011, 19:26:16 »
Nou ik kan het niet meer vinden.. Beetje stom.

Ik vind het iig wel heel goed gevonden dus hopelijk zijn er meer van zulke uitspraken.

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #177 Gepost op: 11-03-2011, 19:51:48 »
Kunnen jullie verstaan wat Patrick zegt als hij de tet doet?
Na de opdracht met de groente zegt hij: oke .... is uit het spel.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 11-03-2011, 20:00:13 »
'Oke boobytrapspel'
Bedoel je dat?

Wat mij trouwens net heeeel erg opviel is dat Patrick zegt over de bordjes met namen 'Miryanna had ik want ik dacht ik kies de langste dan zit ik lang in het spel.'

1. De kandidaten konden dus zelf kiezen welke naam ze wilden (Is niet getoond in de aflevering)
2. Hij zegt hier eigenlijk 'Ik koos als mol voor een lange naam zodat ik veel geld kon pakken en toch af kon gaan.'

Lijkt me ook niet dat je als mol Jan als naam wilt? Dan kan je nauwelijks mollen... met zo'n naam.

Offline molfanelies

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 11-03-2011, 20:09:11 »
Ik vond dit echt de stomste aflevering. Een finale zonder echte opdracht! Een finale moet toch juist bestaan uit een spannende opdracht!