Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 113441 keer)

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 10
« Reactie #180 Gepost op: 11-03-2011, 20:18:04 »
Niet normaal deze aflevering. Eerst en vooral, wat een stel topkandidaten allemaal!

We werden verwend met een soort van dubbele executie. Heel erg jammer van Karin, zag haar steeds liever bezig en ze had zeker niet misstaan in de finale. Je voelde de spanning tot in de woonkamer. Spijtig dat de Miryanna-afvaller-tune al werd opgestart, want ja toen was de spanning er gelijk af. Wel een heel mooi afscheid van Karin, waarschijnlijk het mooiste van de hele reeks.

Verder had ik nog een finale-opdracht verwacht maar die kwam er maar niet. Nu, de finaletest maakte dat wel enigzins goed maar toch had ik zoiets van, niks meer?

Had wel zoiets verwacht dat Soundos verliezer zou worden. Heb het ook vlak voor de uitzending nog gepost, was blijkbaar een tikkeltje helderziend voor de aflevering. ;) Had ik dat gevoel nu maar wat eerder gepost. ::dom::
Maar Soundos had ik het echt wel gegund. Vond het best wel zielig voor haar. Zo'n lieve kandidate verdient gewoon niets minder dan al het geld! Maar 't is nu voor Art of Patrick. Zalig dat zij de twee laatsten zijn die overblijven. Het ultieme duel van de kameraden! Was even in de waan dat de Mol nog voor het einde werd onthuld maar gelukkig kregen we nog een week respijt. Volgens mij kan het nu nog alle kanten uit! Aan deze uitzending te zien zou het zelfs wel eens een verassing van formaat kunnen zijn voor velen. Art kan het heus nog zijn, ik geloof er de laatste weken meer en meer in. En Patrick ... ja, daar heb ik totaal geen probleem mee als Mol, al heeft ie serieuze steken laten vallen, maar zou het toch sjieker vinden als Art Soundos' mond nog eens serieus laat gapen. ::oink:: >:D

In dat laatste geval bombardeer ik dit seizoen dan wel tot beste ooit! ::trots::

Offline tdietz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
« Reactie #181 Gepost op: 11-03-2011, 20:20:24 »
ik vond idd het afscheid van karin heel mooi
zeker die knuffel met soundos

heel mooi en wat waren die twee toch fantastisch samen
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #182 Gepost op: 11-03-2011, 20:30:02 »
Goede aanvulling! Was ik nog niet tegengekomen. En ook de hint van Rat, de gespiegelde 103 meter die Patrick niet aflegt was ik nog niet tegenkomen. (Zet ik zo op mijn site erbij. Lekker eenvoudige hints.) ::ok::
Volgens mij is die 103 meter hint toe te schrijven aan tdietz. Deze post is in elk geval waar ik het voor het eerst was tegengekomen. Al weet ik niet of hij dit bewust als hint benoemde. Het ging toen ook over de totale niet afgelegde afstand tot aan de target, maar het geldt natuurlijk ook gewoon los voor Patrick.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #183 Gepost op: 11-03-2011, 20:34:04 »
Ok, ik vermeld gewoon jullie allebei bij die hint. :)

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #184 Gepost op: 11-03-2011, 20:35:11 »
Volgens mij is die 103 meter hint toe te schrijven aan tdietz. Deze post is in elk geval waar ik het voor het eerst was tegengekomen. Al weet ik niet of hij dit bewust als hint benoemde. Het ging toen ook over de totale niet afgelegde afstand tot aan de target, maar het geldt natuurlijk ook gewoon los voor Patrick.
ik had dat toen als hint gezien ja, maar ik bleef hopen dat anna de mol was ::) :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #185 Gepost op: 11-03-2011, 21:03:56 »
Ik snap iets niet. Bij de bomenopdracht heeft Art 2x 600 euro gepakt maar het totaalbedrag is 1800. Mis ik iets?

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #186 Gepost op: 11-03-2011, 21:05:30 »
3x iets gepakt ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #187 Gepost op: 11-03-2011, 21:13:08 »
Ieder getal dat niet deelbaar is door 2 of 5 heeft een veelvoud dat alleen uit enen bestaat ::trots::
Leg uit. Want volgens mij is 113 ook niet deelbaar door 2 of 5 en tóch bestaat het niet uit alleen enen (noch een veelvoud ervan).
Helaas is dat niet zomaar uit te leggen. Het is een wiskundige stelling waarvan ik het bewijs niet ken. Het was ook eigenlijk geen serieuze opmerking, omdat ik niet denk dat het er iets mee te maken heeft, maar het kwam met 2, 5 en 111 wel geinig uit. Hoe dan ook, heb ik het toch even uitgezocht en het getal
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
is een veelvoud van 113 (oftewel, deelbaar door 113). Reken maar na, als je dit deelt door 113 komt je deling precies uit.

Sorry, heb wat de topic betreft verder even geen aanvulling van enige waarde...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #188 Gepost op: 11-03-2011, 21:28:55 »
ik vond idd het afscheid van karin heel mooi
zeker die knuffel met soundos

heel mooi en wat waren die twee toch fantastisch samen

Ik had eigenlijk verwacht dat ze stiekem zou zeggen ik heb .... gestemd. Kijk uit!

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #189 Gepost op: 11-03-2011, 21:33:04 »
Helaas is dat niet zomaar uit te leggen. Het is een wiskundige stelling waarvan ik het bewijs niet ken. Het was ook eigenlijk geen serieuze opmerking, omdat ik niet denk dat het er iets mee te maken heeft, maar het kwam met 2, 5 en 111 wel geinig uit.
Oh, ja, ik rekende niet verder dan 11.000, vond ik al ver genoeg. Ik vind het een beetje een flutstelling, eerlijk gezegd. Kijk, een priemgetal is duidelijk, maar dit is gewoon raar, omdat elk getal dat alleen uit enen bestaat sowieso niet door 2 en 5 gedeeld kan worden, maar evenmin elk getal dat alleen uit drieën bestaat, of alleen uit zevens of negens. Dus ik vind het niet een specifieke eigenschap van 2 en 5.
The British are not impressed.

Offline tumtum

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 11-03-2011, 21:55:44 »
Oh, ja, ik rekende niet verder dan 11.000, vond ik al ver genoeg. Ik vind het een beetje een flutstelling, eerlijk gezegd. Kijk, een priemgetal is duidelijk, maar dit is gewoon raar, omdat elk getal dat alleen uit enen bestaat sowieso niet door 2 en 5 gedeeld kan worden, maar evenmin elk getal dat alleen uit drieën bestaat, of alleen uit zevens of negens. Dus ik vind het niet een specifieke eigenschap van 2 en 5.

Heel erg off topic, maar het 'bijzondere' aan 2 en 5 is dat dat de enige delers zijn van het getal 10, en dat in combinatie met het feit dat we tellen in een 10-tallig stelsel. De stelling is wel degelijk juist: zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Repunit (onder 'properties' de laatste). Helaas werkt de link naar het bewijs niet meer, maar ik weet dat ik het ooit gelezen heb en met niet te veel wiskundige kennis is de redenering redelijk eenvoudig te begrijpen.

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 11-03-2011, 22:01:47 »
Art tegen Patrick tijdens de bomenopdracht: "niet alles gaat over jou!"  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Wel dus :P

En nu lijkt wat ik hier schreef http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=42524.msg1212728#msg1212728 inderdaad te kloppen. Leuk!

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 11-03-2011, 22:22:50 »
Maar om nog even op de rest van de posts te reageren: Ik had het Soundos ook heel erg gegund. Een sympathieke, grappige en slimme kandidaat. ::hug::

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 11-03-2011, 22:34:37 »
Waarom o waarom bekroop mij tijdens deze laatste aflevering toch ineens dat 'shit, is Art nou tòch de mol?'-gevoel?  :-\\

Ik zit al vanaf afl. 2/3 op Patrick!
Laten we jabberen.

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #194 Gepost op: 11-03-2011, 22:39:55 »
Dat had ik dus ook!!
Ik heb vanmiddag met mijn zoon (8 jr en mag dus 's avonds niet kijken) de herhaling op ned. 3 zitten kijken en het komt vooral door het moment dat PJ bekend maakt dat Soundos de verliezer is. Patrick lijkt hier wel te schrikken. Hij kijkt op een bepaalde manier naar Soundos en je ziet bijna het besef bij hem komen: maar dan ben ik dus de winnaar!! Hij moet volgens mij daar alle zeilen bijzetten om zich goed en neutraal te houden. En Art kijkt er zo lachend bij.

Maar aangezien ik al vanaf aflevering 4 op Patrick zit ga ik nu echt niet meer veranderen.
Slapen kan altijd nog!!

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #195 Gepost op: 11-03-2011, 22:43:51 »
Ik vind het ook moeilijk hoor. Heb al vanaf afl 1 Patrick als mol en heb Art allang afgeschreven en nu begin ik toch te twijfelen... >:(
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 11-03-2011, 22:47:59 »
Ik kom de week door met de gedachte dat het wel heel erg opvallend was hoe Patrick, die de test vóór de bomenopdracht niet heeft gemaakt (en dus de vragen niet zou moeten kennen), zijn hand maar al te rap uitstak om het geld in ontvangst te nemen van PJ.
Daar blijkt voor mij dan wel uit dat hij voorkennis had.
Laten we jabberen.

Offline Timbles

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 12-03-2011, 00:00:57 »
Ondanks mijn huidige Patricktunnel snap ik Art in de bomenopdracht niet.
Waarom geeft hij Patrick op de grond geen volledige info over de vragen en zijn antwoorden erop?

Als mol snap ik dat hij geen reden ziet om zijn afspraak met Karin/Soundos te breken.

Als kandidaat mag ik toch wel aannemen dat hij de antwoorden van K en S niet weet. Van Patrick weet hij dat hij graag met hem naar de finale wil. Het maakt toch niet uit of hij hem verdenkt of niet, het gaat erom dat hij zijn vragen met zekerheid goed kan hebben (de mol pakt geen kokers, als hij ze zelf pakt heeft hij die vraag zeker goed). Als K of S "de mol pakt kokers" heeft geantwoord, dan hebben zij het fout. Wat heeft Patrick aan die info?
Extra info over mogelijke vragen in de test? Maar hij ziet Patrick niet als concurrent, maar als mol...

Zie ik iets over het hoofd?

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #198 Gepost op: 12-03-2011, 00:10:50 »

Zie ik iets over het hoofd?

Nee, ik vind het wel een hele goeie van je.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 12-03-2011, 00:18:28 »
Ik denk dat hij de mol is en vind het dus wel begrijpelijk dat hij niks los wil laten.
Maar ook als hij kandidaat is begrijp ik het wel een beetje. Dit spel werd door iedereen (behalve de mol) als zo een mindfuck ervaren dat volgens mij niemand meer wist wat ie nou wel en wat ie nou niet kon zeggen of doen of zelfs denken.

Hoe moeilijker alles te begrijpen is, hoe moeilijker het dus ook wordt om rationele beslissingen te maken.
Ofzo  :-\\
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?