Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 113386 keer)

Offline mooneyeslinda

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
Re: Aflevering 10
« Reactie #40 Gepost op: 10-03-2011, 23:16:18 »
ik vond meer art een mol dan patrick..

waarom? dat bijvoobeeld met die opdracht over dat ravijn... zo erg heen en weer bewegen alsof het zo moeilijk lijkt.. dat de rest niet durft.. en tot 2 keer toe een verkeerde foto maken.

bij patrick.. weet ik het niet.. wel raar dat die dan zichzelf de vrijstelling geeft als mol zijnde.. maar dat kan natuurlijk wel.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline mooneyeslinda

• Forumlid
  • fan van expeditie robinson en kijk wie is de mol.
« Reactie #41 Gepost op: 10-03-2011, 23:17:39 »
Zodra Pieter Jan bekend maakte dat Soundos de verliezer was, wist de winnaar dat ie de winnaar was. De uitdrukkingen van Patrick (hij blijft cool) en Art (glunderend) spreken boekdelen.
dat klopt wel.. maar als mol zijnde kan die ook zo kijken.
robinson is weer geweldig dit jaar

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
« Reactie #42 Gepost op: 10-03-2011, 23:18:21 »
(sorry voor de slechte kwaliteit van de afbeelding)
Moet je je plaatje opslaan als JPG, niet als gif.
The British are not impressed.

Offline Foaly

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 10-03-2011, 23:19:27 »
Wat ongelofelijk jammer.

Als Patrick de mol is, wat een voortrekkerij van de mol was dit dan. Eerst Patrick die Art de ene joker na de andere geeft, daarna weigert hij nog eens om informatie aan Soundos te geven. Soundos had ik veel meer de overwinning gegund; Art heeft geen cent voor de pot verdiend en zou misschien niet eens in de finale zijn gekomen als Patrick hem niet zo had geholpen. Qua molacties doet Patrick het nog vrij goed, maar dit vind ik echt niet kunnen.
Als Art de mol is, heeft hij maar belabberde mollenstreken, daar geloof ik eigenlijk ook niet echt in.

In ieder geval; wie van de twee ook de mol is, het valt me ongelofelijk tegen. Een prachtige serie, zat qua opdrachten enzo veel beter in elkaar dan vorig jaar, ook een hele leuke groep, maar een zeer slechte mol.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 10-03-2011, 23:20:52 »

Dat laatste klinkt grappig genoeg logischer. Je zou namelijk denken dat als Patrick de mol is, dat dan Soundos had gewonnen.

Zou het dan alsnog Art zijn? Dat zou ik wel heel vet vinden eigenlijk :D

Er is nog véél meer dat het logischer maakt dat het Art is. Het énige dat er onlogisch aan is, is dat we denken dat één of meer afvallers op Art hebben gestemd, maar eigenlijk kunnen we dat nooit zeker weten.

Wat het ook logisch maakt, is dat in de testvragentheorie Art de 11 had en Soundos en Patrick allebei 20.
20 = finalist
11 = elfde Mol
Klinkt ook logisch, toch?

Bovendien was vandaag het 'Trust nobody' weer terug. Alleen in aflevering 9 miste het. Als teken dat je in die aflevering mensen wel kon vertrouwen? Art bijvoorbeeld, die in de kerk tegenover Karin weigerde te ontkennen dat hij de mol is? Vandaar misschien dat Karin nu vond dat ze Art teveel vertrouwd heeft?
(p.s. met dank aan mijn lieve vriendje, die niet eens een echte Molkijker is, maar hier toch ineens mee aan kwam zetten  ::hug::)

En was het niet met name Patrick die al het geld vond bij de bomenopdracht? Art heeft het dan weliswaar allemaal gepakt, maar Patrick vond het. Onmols van Patrick, maar erg mols van Art.
Eigenlijk net als bij die geldzoektocht met de auto's en de paaltjes, toen Patrick ook al zoveel vond en Art eigenlijk niks.

Enz, enz.

« Laatst bewerkt op: 10-03-2011, 23:27:56 door Jayne »

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 10-03-2011, 23:25:28 »
Wat ongelofelijk jammer.

Als Patrick de mol is, wat een voortrekkerij van de mol was dit dan. Eerst Patrick die Art de ene joker na de andere geeft, daarna weigert hij nog eens om informatie aan Soundos te geven. Soundos had ik veel meer de overwinning gegund; Art heeft geen cent voor de pot verdiend en zou misschien niet eens in de finale zijn gekomen als Patrick hem niet zo had geholpen. Qua molacties doet Patrick het nog vrij goed, maar dit vind ik echt niet kunnen.
Als Art de mol is, heeft hij maar belabberde mollenstreken, daar geloof ik eigenlijk ook niet echt in.

In ieder geval; wie van de twee ook de mol is, het valt me ongelofelijk tegen. Een prachtige serie, zat qua opdrachten enzo veel beter in elkaar dan vorig jaar, ook een hele leuke groep, maar een zeer slechte mol.
Met het eerste deel van je verhaal ben ik het zeker eens. Het mag toch eigenlijk niet zo zijn dat de Mol een van de kandidaten zo ontzettend bevoordeeld dat hij het hele seizoen nog wint ook!
En als Art toch de mol blijkt te zijn... ja, dan waren z'n mollenstreken vaak erg obvious. Maar aan de andere kant... in de groep is hij dan wel heel weinig verdacht. Ik ga er in dat geval ook vanuit dat de afvallers waarvan wij zo zeker weten dat ze 'vol op Art' gingen, dat in werkelijkheid niet gedaan hebben.

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 10-03-2011, 23:29:07 »
Ik vond het een geslaagde en leuke aflevering. Vliegende Femme Fatales, echte apen en de boeiende confrontatie tussen Patrick en Art waarbij Art toch toegeeft dat hij er voordeel van heeft als Patrick het geld niet pakt, mooi om te zien. Soundos in haar rode jurk leek wel een filmster. Grappige gesprekjes etc. En natuurlijk weer het open einde (jammer dat Soundos al als verliezer werd gekroond)waarbij we Art zien lachen(winnaar?) en Patrick(de mol?) gespannen blijft kijken.

Het viel me op dat Patrick tijdens de test zegt (bij een vraag over dat spel met de namen op de rug) dat hij Miryanna koos omdat dat de langste naam was en moeilijker te zien voor de spionnen. Art had Jan volgens hem omdat dat makkelijker te achterhalen was door de spionnen. In die afl.zagen we niet dat ze zelf een naam konden kiezen. Ik vraag me wel af of een korte naam juist niet beter is omdat je die beter kunt afdekken? Of heeft Art inderdaad voor Jan gekozen omdat het een korte naam is en als je die even niet goed bedekt deze makkelijk te lezen is? (zit wel wat in).

Ik heb Patrick als mol maar toch ben ik niet 100% zeker. En dat maakt het spannend tot het einde! ::)

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #47 Gepost op: 10-03-2011, 23:35:57 »
Art heeft zichzelf wel heel erg veel geld gekost
You'll never walk alone

Offline Foaly

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 10-03-2011, 23:43:37 »
Met het eerste deel van je verhaal ben ik het zeker eens. Het mag toch eigenlijk niet zo zijn dat de Mol een van de kandidaten zo ontzettend bevoordeeld dat hij het hele seizoen nog wint ook!
En als Art toch de mol blijkt te zijn... ja, dan waren z'n mollenstreken vaak erg obvious. Maar aan de andere kant... in de groep is hij dan wel heel weinig verdacht. Ik ga er in dat geval ook vanuit dat de afvallers waarvan wij zo zeker weten dat ze 'vol op Art' gingen, dat in werkelijkheid niet gedaan hebben.

Hmm... Ja, ik ga bijna hopen dat Art het is. Maar dan vraag ik me echt af op wie Jan dan zou hebben gestemd; als hij dus ook daadwerkelijk op Soundos heeft gestemd is het echt de slimste montage ooit. Maar door zijn vragen in de kerk lijkt het me heel onwaarschijnlijk dat hij niet op Art heeft gestemd. Ook met Anna, zij zou nog op Patrick hebben kunnen gestemd maar alles lijkt er wel te wijzen dat ze op Art heeft gestemd. En zelfs als hij de mol is vind ik het een tegenvaller; hij molde gewoon niet leuk, naar mijn mening. Een beetje subtiliteit mag wel; zelfs Kim was subtieler.

Voor mij blijft Pepijn nog steeds de mol...

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 10-03-2011, 23:49:23 »
Als Art nou eens in de test heeft gezegd dat de Mol op de grond blijft en geld pakt, dan zit hij toch ook goed. De antwoorden die ze geven in de serie, daar geloof ik werkelijk helemaal niets meer van.

Maar mocht Art de winnaar zijn, dan heeft hij zich inderdaad flink financieel in de vingers gesneden. Hij heeft zowat het minste opgebracht van de pot. In de laatste aflevering zal hij door de andere deelnemers dan wel ritueel in een vulkaan worden gekiepert  >:D

Offline Muldvarpen

• Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
« Reactie #50 Gepost op: 10-03-2011, 23:54:02 »
Zodra Pieter Jan bekend maakte dat Soundos de verliezer was, wist de winnaar dat ie de winnaar was. De uitdrukkingen van Patrick (hij blijft cool) en Art (glunderend) spreken boekdelen.
Ja, dat vond ik nou ook. Sinds de test-theorie zit ik al op Patrick, en dan ga je steeds meer dingetjes zien, maar dit was wel heel erg.
Ook een beetje flauw: dit ziet iedereen toch ?

Trouwens in een soort terugblik nog wel een anti-mol actie gezien:
Bij de vuurwerkopdracht doet Art iets fout, drukt expres te snel op weer een knop, zijn medekandidaat ziet dat niet, en hij wijst er nog eens extra op: o, nou druk ik er nog eens op. Dat doet alleen een wannabeemol.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #51 Gepost op: 10-03-2011, 23:57:04 »
Ja, alles wijst er gewoon op dat Patrick de mol is ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 10-03-2011, 23:58:51 »

Het viel me op dat Patrick tijdens de test zegt (bij een vraag over dat spel met de namen op de rug) dat hij Miryanna koos omdat dat de langste naam was en moeilijker te zien voor de spionnen. Art had Jan volgens hem omdat dat makkelijker te achterhalen was door de spionnen. In die afl.zagen we niet dat ze zelf een naam konden kiezen. Ik vraag me wel af of een korte naam juist niet beter is omdat je die beter kunt afdekken? Of heeft Art inderdaad voor Jan gekozen omdat het een korte naam is en als je die even niet goed bedekt deze makkelijk te lezen is? (zit wel wat in).

Ik heb Patrick als mol maar toch ben ik niet 100% zeker. En dat maakt het spannend tot het einde! ::)

Ik heb bij deze opdracht altijd gedacht dat de mol het beste de moeilijkste en langste naam kan nemen. Ook deze kan je gedeeltelijk afdekken, en de spionnen moesten de hele naam hebben. Maar het belangrijkste: des te langer het duurt voordat ze de naam hebben, des te langer kan de mol tijd wegsnoepen van de anderen zonder ook maar 1 euro te pakken.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 11-03-2011, 00:00:06 »
Ja, dat vond ik nou ook. Sinds de test-theorie zit ik al op Patrick, en dan ga je steeds meer dingetjes zien, maar dit was wel heel erg.
Ook een beetje flauw: dit ziet iedereen toch ?
Ik zie niet in hoe je hier iets uit op moeten maken hoor.
Stel: Patrick is de mol. Ze hebben allebei (of eigenlijk: alledrie) de opdracht niets te verraden als PJ zijn verhaal doet. Patrick blijft netjes cool kijken en Art kan zich niet houden en moet lachen omdat zijn goede vriend Patrick de mol is.
Stel: Art is de mol. Ze hebben allebei (of eigenlijk: alledrie) de opdracht niets te verraden als PJ zijn verhaal doet. Patrick blijft netjes cool kijken en Art doet net alsof hij de mol niet is en dat hij moet lachen omdat zijn goede vriend Patrick de mol is.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 11-03-2011, 00:02:20 »
Oooow, rauw op mijn dak, deze semi-ontknoping...
Die lieve Soundos, had haar zoveel meer gegund.

Mijn Mol, en anders winnaar, maar dit kwam zo koud ..ach arme...:(
Ontroerd was ik bij afscheid Karin, omdat Soundos het er moeilijk mee had.
Superkandidaten dit jaar en goede sfeer, prachtige beelden! Zoveel lol en pret!
Top-productie!

Ik moet zeggen dat ik elk jaar heel erg geniet maar dit jaar is een topjaar!
Het jaar met Frederique is heilig (!), maar heb nog nooit zo slecht geslapen als nu
tijdens uitzendingen van WIDM :)
Heb erg genoten van het feit dat de kandidaten onderling erg veel lol hadden.
Zalig om te zien. En waanzinnig mooie opnames, prachtig!
Nog 1 aflevering te gaan mensen, veel plezier, en alvast gefeli voor diegene die het bij het juiste end hebben;)

Molloot in ruste voor 365 dagen...
Omnia vincit amor

Offline veerttje

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 11-03-2011, 00:08:32 »
m'n mol eruit  ::oink::, ik had het Soundos zo gegund! ::bravo::

Patrick is m'n tweede keus... Zeker na die vragen over de molboekjes in de kerk ( "iets is wat het lijkt") en PJ vraagt tijdens het duel tussen Patrick en Art: "wie is de mol" en je dan meteen Patrick hoort...
maar lijkt Art niet kamer 6 in te vullen op de vraag op zelke kamer de mol lag tijdnes de eerste nacht in El Salvador? terwijl Patrick in 11 lag. grrr, echt of montage... ???

Misschien is Art juist de mol, ze hebben de molacties nog nooit zo duidelijk in beeld gebracht, veel mensen verdachten Art, terwijl bijna geen van de laatste kandidaten hem verdacht. 't 'n tactiek van monteren die ze nog nooit gebruikt hebben.

Lang verhaal kort, ik ben erg benieuwd naar volgende week... :D

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #56 Gepost op: 11-03-2011, 00:24:37 »
Ongelooflijk, wat een spanning.

De eerste executie was natuurlijk niet zo spannend. Aan het muziekje hoorde je ook al dat Karin rood kreeg. Leuke nieuwe wending weer bij de test met de voorwerpen, dat kan voor sterk visueel ingestelde mensen echt een groot voordeel zijn.

Het spannendst was natuurlijk de blikken van Art en Patrick. Op het moment dat Soundos verliest lijkt het me bijzonder moeilijk voor de winnaar om zich in te houden. Je weet dat je het goed had en je mag het eindelijk uitroepen! Mol Patrick weet dat dit moment eraan komt en houdt zich stoïcijns, iets wat Art niet lukt. Was het maar vast donderdag...

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 11-03-2011, 00:30:11 »
4 keer geschokt:

Eerst Patrick die opnieuw een vrijstelling kreeg. Vond het raar dat hij eerst de test niet hoefde te maken, daarna ook nog geweerd werd voor te vertrekken.
Karin die vertrekt
Patrick op eens toch voor Art gaat.
Soundos de verliezer.

Maar misschien komt volgende week de grootste schok als Art de mol zou zijn. Maar het zou wel verklaren waarom bv Soundos en Karin verliezen en vele andere. In dat geval heeft Anna drijver toch op het laatste moment voor Patrick gegaan, terwijl zij misschien dan nog het dichts bij zou zijn. Ik gun Patrick ook meer het geld, maar als De Mol krijg je ook meer geld dan de pot. Aan de andere kant zie ik Art wel het geld aan een goed doel geven en het blijft een spelletje. Die scheer actie was wel erg leuk.

Goed dat er 11 afleveringen zijn zoals S4.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 00:36:22 door Pierce_Brosnan »

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 11-03-2011, 00:32:19 »
Grappige aflevering, jammer dat er na de eerste executie geen opdrachten meer kwamen. Het scheren van Art en Patrick was erg grappig, vooral de opmerking dat Soundos ook wel geschoren kon worden. ;D

Het einde was zoals verwacht, ik blijf op Art als Mol maar het moet vrijwel zeker Patrick zijn.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 11-03-2011, 00:32:41 »
Mol Patrick weet dat dit moment eraan komt en houdt zich stoïcijns, iets wat Art niet lukt. Was het maar vast donderdag...
Of: kandidaat Patrick weet zich niet goed een houding te geven, is bang iets te verraden en kiest voor de stoicijnse blik en mol Art leeft zich in in de rol van blije kandidaat....... :P
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?