Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 113389 keer)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 10
« Reactie #60 Gepost op: 11-03-2011, 00:34:36 »
Of: kandidaat Patrick weet zich niet goed een houding te geven, is bang iets te verraden en kiest voor de stoicijnse blik en mol Art leeft zich in in de rol van blije kandidaat....... :P

Acteren op zo'n moment als kandidaat zijnde lijkt me echt bijzonder moeilijk. Als je toch hoort dat je de winnaar bent, het einde is er gewoon, alles mag eindelijk uitgesproken worden. Ik zou me niet in kunnen houden. ::hyper::

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #61 Gepost op: 11-03-2011, 00:35:13 »
Of: kandidaat Patrick weet zich niet goed een houding te geven, is bang iets te verraden en kiest voor de stoicijnse blik en mol Art leeft zich in in de rol van blije kandidaat....... :P
nehh..... het zijn geen acteurs ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 11-03-2011, 00:38:05 »
Acteren op zo'n moment als kandidaat zijnde lijkt me echt bijzonder moeilijk. Als je toch hoort dat je de winnaar bent, het einde is er gewoon, alles mag eindelijk uitgesproken worden. Ik zou me niet in kunnen houden. ::hyper::
Daarom kiest Patrick in mijn 'Art-is-de-mol-theorie' ook voor de stoicijnse blik. Dan hoef je niks te acteren, alleen maar heel stil te blijven staan.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Pierce_Brosnan

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 11-03-2011, 00:39:34 »

Zou geen probleem zijn geweest, het stukje met Soundos ala verliezer gewoon niet laten zien of geluid weg halen.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 11-03-2011, 00:41:36 »
Bijzonder, op WIDM.nl is Art steeds de meest verdachte geweest,
hier al voor lange tijd Patrick...
Wat een verschil.

Morgen de aflevering nog eens checken..ik verdenk nu Patrick...
omdat Art too obvious was, m.i., geruime tijd.
Maar; nieuwe insteek productie? Zou toch niet?

Maar ho, er is maar 1 mol, en dat blijft Soundos.. :D
Dus ik trek mij terug en ga aanschouwen;)
Nog 1 week lieve mensen!
Veel plezier!
Oj, dan weer een jaar wachten..... :(

Omnia vincit amor

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 11-03-2011, 00:45:23 »
Zo. He he. Wat een aflevering.
Eerst die hilarische beelden in het bos. Je kon al meteen zien dat Soundos echt niet de mol kon zijn. Op de grond willen blijven maar toch maar haar angst overwinnen als het er naar gaat uitzien dat haar molletje op de voor haar verkeerde plek dreigt te komen. Hulde hulde Soundos. Je had de ware overwinningsspirit. Helaas, toen tijdens de test al zo expliciet werd uitgesproken dat je op Patrick zat kon iedereen snappen dat je vanavond niet als winnaar bekend gemaakt kon worden, want dan zou ook al helemaal duidelijk zijn wie de mol is.

Dat Karin eerst afviel was geen verrassing. Je was mijn schot-voor-de-boeg-mol, maar je kon de mol niet zijn. Naarmate de afleveringen vorderden werd de glundering op je gezicht groter. Het was volkomen duidelijk dat je een talent had voor het kiezen van de verkeerde mol en toch steeds tot je eigen stomme verbazing door mocht gaan. Heeft Art je verkeerde info doorgegeven over Patrick?

Of is Art toch de mol?
Nee ik geloof er helemaal niets van. Alles wijst erop dat het toch echt Patrick is. Er werd deze aflevering veel te veel aan gedaan om ons aan het twijfelen te brengen. Dus dat klopt. Patrick is het  ;D

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 11-03-2011, 00:56:48 »
nehh..... het zijn geen acteurs ::)

Patrick is wel een acteur.

Ik had Soundos de overwinning eerlijk gezegd meer gegund .......
Maar nu ben ik ervan overtuigd dat Art gaat winnen (omdat Patrick de mol is).
Hij was, vooral de laatste aflevering, strontvervelend maar heeft zichzelf ook ontzettend veel geld gekost.
Eigen schuld, dikke bult  :P (sorry, kinderachtig)

Dus als Patrick inderdaad de mol is, heeft hij het héél goed gedaan.
Want dan staat de pot historisch laag (alleen 2007 had een nog lagere pot).

En wat mensen soms lijken te vergeten, is dat het hoofddoel van de mol geld uit de pot houden is.
Zorgen dat je niet verdacht wordt is niet de belangrijkste taak van de mol.
En Patrick werd weliswaar door de laatste vier kandidaten serieus verdacht; hij heeft wel mooi de pot laag gehouden.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 01:04:30 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #67 Gepost op: 11-03-2011, 00:59:19 »
Helaas, toen tijdens de test al zo expliciet werd uitgesproken dat je op Patrick zat kon iedereen snappen dat je vanavond niet als winnaar bekend gemaakt kon worden, want dan zou ook al helemaal duidelijk zijn wie de mol is.

Ook Art vulde zijn test volledig in op Pat, met beelden, dus daar was echt niet uit te halen dat Soun de verliezer is.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 11-03-2011, 01:14:12 »
Patrick is wel een acteur.
Ik denk dat die opmerking ironisch bedoeld was  ;) (toch, D*N?)
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #69 Gepost op: 11-03-2011, 01:19:45 »
Ik denk dat die opmerking ironisch bedoeld was  ;) (toch, D*N?)

Oh. Oeps.  ::hypocriet::
Ben niet zo goed in het onderscheiden van oprechtheid en sarcasme.  ::)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #70 Gepost op: 11-03-2011, 01:24:24 »

En Patrick werd weliswaar door de laatste vier kandidaten serieus verdacht; hij heeft wel mooi de pot laag gehouden.
In mijn ogen is Art daar meer verantwoordelijk voor (die heeft echt veel minder verdiend dan Patrick). Wie dan ook uiteindelijk de Mol blijkt te zijn.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 11-03-2011, 01:31:30 »
In mijn ogen is Art daar meer verantwoordelijk voor (die heeft echt veel minder verdiend dan Patrick). Wie dan ook uiteindelijk de Mol blijkt te zijn.

Art heeft hier inderdaad ook goed aan meegeholpen, maar in voorgaande seizoenen waren ook redelijk wat kandidaten die de mol speelden.
In 2009 heeft Anniek bijna niks in de pot gebracht, in 2007 was Nadja echt hopeloos (en ze haalde het bloed onder je nagels vandaan, zo irritant was ze) en in 2010 was Sanne ook niet zo'n grootverdiener.
Dus Patrick heeft het - vind ik persoonlijk - in ieder geval beter gedaan dan de mollen van de afgelopen jaren.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #72 Gepost op: 11-03-2011, 01:32:11 »
laat thuis en dan toch nog even kijken.
Slim gedaan lukie! Wat een heerlijke uitzending!
Heel veel gelachen, ontzettend mooie beelden.
Ik miste alleen nog een opdracht met de overgebleven drie. Die had er nog wel in gemogen. Zou dat iets te maken hebben met van 10 naar 11 uitzendingen ?

En de anticlimax van het jaar zoals joeri al voorspelde.... Tja.... dat zat erin ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Matt

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 11-03-2011, 01:37:55 »
Misschien worden we dit jaar een beetje gek gemaakt door de montage. We kennen de test-theorie die naar Patrick leidt en de spiegeltheorie die naar Soundos leidde. Maar misschien kregen we de echte hint al vroeg van Pieter Jan.....Volg het geld. Daar gaat het uiteindelijk om. De theorien die er hier gevonden zijn misschien wel een dwaalspoor, als molfan streepte ik dus Art al snel af, hij zit too obvious te mollen, maar hij zit wel te mollen en volg het geld....hij heeft zowat geen cent binnengebracht.

Offline veerttje

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 11-03-2011, 01:42:14 »
Misschien worden we dit jaar een beetje gek gemaakt door de montage. We kennen de test-theorie die naar Patrick leidt en de spiegeltheorie die naar Soundos leidde. Maar misschien kregen we de echte hint al vroeg van Pieter Jan.....Volg het geld. Daar gaat het uiteindelijk om. De theorien die er hier gevonden zijn misschien wel een dwaalspoor, als molfan streepte ik dus Art al snel af, hij zit too obvious te mollen, maar hij zit wel te mollen en volg het geld....hij heeft zowat geen cent binnengebracht.

ik ben inderdaad bang voor 't zelfde... ???
Maar op zich ook wel weer helemaal geweldig, alle echte molloten helemaal om de tuin leiden... :P

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #75 Gepost op: 11-03-2011, 01:46:51 »
Tsja of de pot wordt historisch laag als Patrick de mol is, of als Art de mol is dan wordt aardig hoog met een bedrag net iets boven de 25000 euro. En dat Patrick door de laatste 4 kandidaten verdacht werd dat maakt op zich niets uit, het gaat om het geld dat uit de pot is gehaald en de manier waarop. Patrick is behoorlijk sluw geweest en viel aan het einde pas echt op. Zijn grote vriend Art was zoals ik al vaker heb genoemd zijn bliksemafleider. (hierdoor heeft Art ook een groot deel van het geld dat hij zou kunnen winnen verloren) Patrick was iemand die met humor en vertrouwen de groep in ging. Bij elke fout die hij maakte had hij wel een mooi verhaal klaar staan met een verklaring.(ik begreep de opdracht niet, ik ben te zwaar voor het touw, ik wist niet wat ik kon verwachten etc etc.) Verder denk ik dat hij buiten het beeld dat wij gezien hebben ook nogal wat sluwe dingen heeft gedaan. (in de opdracht met het ziekenhuis zag je hem naar het geldpunt gaan en daarna een shot van de kandidaten, wat er tussen gebeurd is typisch iets voor in afl 11.

Maar goed Art de mol, dat zou ik een enorme stunt vinden omdat hij door weinigen werd verdacht, wij door de montage gigantisch zijn bedonderd en omdat hij dus gewoon bijna geen euro in de pot heeft gebracht. De kandidatengroep gaf het zelf nog aan in aflevering 6 of 7. Als Art het is dan is er gekozen voor een strategie om een fanatieke kandidaat te laten zijn die in zij fanatisme verdachte dingen doet die overduidelijk zijn. Doordat ze zo overduidelijk zijn valt de verdenking langzamerhand weg en kan hij op een sluwe wijze(dat zien we dan in aflevering 11) zijn echte streken uithalen. Dit in combinatie met de montage zou wel een geniale zet zijn, ondanks dat er een relatief hoog bedrag in de pot zou zitten. Dat is dan niet zo erg omdat Art zelf bijna niks heeft bijgedragen daaraan, waar hij kan wel geld uit de pot heeft gehaald en door weinigen echt werd verdacht.

Wat is jullie mening hierover?

In ieder geval het blijft een rare situatie voor mij, ik verdacht in afl 1 Art en Patrick door hun gedrag tijdens de vuurwerk opdracht. Het moest na die aflevering 1 van die 2 zijn voor mij. In de boobytrap opdracht haalde Art mooi 1500 euro weg maar was Patrick meer sluwer door zijn acties in de theateropdracht. Eigenlijk vanaf afl 3/4 ben ik in de Patrick tunnel gestapt en heb ik Art achter me gelaten vanwegen zijn obviousheid (is dat een woord? :P) En nu staan uitgerekend die 2 in de alles beslissende cliffhanger van dit seizoen.. kon ik de klok nu maar 168 uur vooruitzetten...  :P

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 11-03-2011, 02:02:09 »
Ook Art vulde zijn test volledig in op Pat, met beelden, dus daar was echt niet uit te halen dat Soun de verliezer is.

Dat zei ik ook niet. Ik zei dat Soundos de winnaar niet kon zijn. In de Avrobode stond dat deze afl. de winnaar bekend gemaakt zou worden. Daar ging ik eigenlijk van uit. Maar dit kon niet Soundos zijn, omdat we dan zouden weten wie de mol is.
Logisch dus dat ze de verliezer bekend maken. Want Patrick en Art stemmen op elkaar, en kunnen het dan nog allebei zijn.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 11-03-2011, 02:07:03 »
Je had akelig gelijk Tureluurs :)

'k Ga naar bed en hoop nu eens MOLvrij te dromen,
hoewel ik Soundos alsnog de finale in kan dromen :)
Truste allen;)
Omnia vincit amor

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 11-03-2011, 02:19:41 »
vind het toch wel een beetje tegenvallen dat art gaat winnen omdat patrick hem eigenlijk een beetje geholpen heeft ::ohno::.
Had veel liever gezien dat Soundos had gewonnen ....

Helemaal mee eens...  :-\\

Wellicht had Art het evengoed gewonnen wie weet.. Maar nu blijf je een wat nare nasmaak houden omdat de mol een dergelijke invloed heeft gehad op de uitkomst van de zaken.

Ik ben en blijf van mening dat Art door Patrick op zijn spoor gezet is door het jokergebeuren (2x), het zullen we mollen etc.

Dat zit me gewoon nog steeds dwars omdat een mol mi deze rol niet zou moeten aannemen - en ik zou het terecht vinden als andere kandidaten nav het zien van de beelden hier ook hun bedenkingen bij zouden hebben eerlijk gezegd.

Verder een leuke aflevering zij het niet erg spannend - alleen jammer dat Soundos niet won dat had ik haar graag gegund..
Maar ik merkte dat ik me al tijdens de aflevering af zat te vragen hoe dat nu moest na alle overduidelijke hints dat Soundos toch echt Patrick als mol had en de 'twijfel'van Karin na het bericht in de avrobode (opzet of stommiteit??) aangaande bekend maken van winnaar - ik zag al niet in hoe dit nog enige spanning whatsoever op kon leveren..

Toch ook vrij triest dat het op zo'n droge toon aan Soundos zo meegedeeld werd ze verdiende toch meer dan dat vond ik ook.  :-\\

Of is Art toch de mol?
Nee ik geloof er helemaal niets van. Alles wijst erop dat het toch echt Patrick is. Er werd deze aflevering veel te veel aan gedaan om ons aan het twijfelen te brengen. Dus dat klopt. Patrick is het  ;D

Exact.. tien duimen dik om precies te zijn.  ::)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 02:25:24 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 11-03-2011, 02:45:19 »
Het viel me op dat Patrick tijdens de test zegt (bij een vraag over dat spel met de namen op de rug) dat hij Miryanna koos omdat dat de langste naam was en moeilijker te zien voor de spionnen. Art had Jan volgens hem omdat dat makkelijker te achterhalen was door de spionnen. In die afl.zagen we niet dat ze zelf een naam konden kiezen. Ik vraag me wel af of een korte naam juist niet beter is omdat je die beter kunt afdekken? Of heeft Art inderdaad voor Jan gekozen omdat het een korte naam is en als je die even niet goed bedekt deze makkelijk te lezen is? (zit wel wat in).

Typische suggestie door de mol imho.
Toen ik die opdracht zag was het eerste wat ik dacht: Natuurlijk neemt de mol de langste naam. Dat staat mogelijk kandidaats terwijl je de 'langste tijd' om geld te verdienen   lekker uit het spel haalt.. Vwb Patrick's verhaal: prima als hij dan ook something to show for it had... Als hij met €200 of €400 binnen was gekomen en er niet verder geklooi met communicaties en vertragingen waren geweest (aan wie dit ook gelegen heeft..) zou ik zeggen ja, argument.

Nu is het juist een prima mols argument in feite. Hij haalt de langste naam uit de mogelijkheden zodat echte kandidaten die ervoor gaan zoals Soundos en Anna deze niet kunnen nemen, waardoor de kans op een goed geldbedrag halen verminderd wordt. Absolute mollenstreek.

Art, zo hij de mol is, wil uiteraard geen korte naam... dat slaat nergens op dan is hij weliswaar snel uit de strijd maar laat opties voor anderen om geld te verdienen. Uiteraard neemt de mol de langste en meest moeilijk te spellen naam indien daar mogelijkheden toe liggen..

Het feit dat Patrick dit stipuleert overtuigt me alleen nog maar sterker van zijn molschap.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2011, 02:57:03 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)