Tsja of de pot wordt historisch laag als Patrick de mol is, of als Art de mol is dan wordt aardig hoog met een bedrag net iets boven de 25000 euro. En dat Patrick door de laatste 4 kandidaten verdacht werd dat maakt op zich niets uit, het gaat om het geld dat uit de pot is gehaald en de manier waarop. Patrick is behoorlijk sluw geweest en viel aan het einde pas echt op. Zijn grote vriend Art was zoals ik al vaker heb genoemd zijn bliksemafleider. (hierdoor heeft Art ook een groot deel van het geld dat hij zou kunnen winnen verloren) Patrick was iemand die met humor en vertrouwen de groep in ging. Bij elke fout die hij maakte had hij wel een mooi verhaal klaar staan met een verklaring.(ik begreep de opdracht niet, ik ben te zwaar voor het touw, ik wist niet wat ik kon verwachten etc etc.) Verder denk ik dat hij buiten het beeld dat wij gezien hebben ook nogal wat sluwe dingen heeft gedaan. (in de opdracht met het ziekenhuis zag je hem naar het geldpunt gaan en daarna een shot van de kandidaten, wat er tussen gebeurd is typisch iets voor in afl 11.
Maar goed Art de mol, dat zou ik een enorme stunt vinden omdat hij door weinigen werd verdacht, wij door de montage gigantisch zijn bedonderd en omdat hij dus gewoon bijna geen euro in de pot heeft gebracht. De kandidatengroep gaf het zelf nog aan in aflevering 6 of 7. Als Art het is dan is er gekozen voor een strategie om een fanatieke kandidaat te laten zijn die in zij fanatisme verdachte dingen doet die overduidelijk zijn. Doordat ze zo overduidelijk zijn valt de verdenking langzamerhand weg en kan hij op een sluwe wijze(dat zien we dan in aflevering 11) zijn echte streken uithalen. Dit in combinatie met de montage zou wel een geniale zet zijn, ondanks dat er een relatief hoog bedrag in de pot zou zitten. Dat is dan niet zo erg omdat Art zelf bijna niks heeft bijgedragen daaraan, waar hij kan wel geld uit de pot heeft gehaald en door weinigen echt werd verdacht.
Wat is jullie mening hierover?
In ieder geval het blijft een rare situatie voor mij, ik verdacht in afl 1 Art en Patrick door hun gedrag tijdens de vuurwerk opdracht. Het moest na die aflevering 1 van die 2 zijn voor mij. In de boobytrap opdracht haalde Art mooi 1500 euro weg maar was Patrick meer sluwer door zijn acties in de theateropdracht. Eigenlijk vanaf afl 3/4 ben ik in de Patrick tunnel gestapt en heb ik Art achter me gelaten vanwegen zijn obviousheid (is dat een woord?
) En nu staan uitgerekend die 2 in de alles beslissende cliffhanger van dit seizoen.. kon ik de klok nu maar 168 uur vooruitzetten...