Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 113486 keer)

Offline Daniel9

• Forumlid
Re: Aflevering 10
« Reactie #120 Gepost op: 11-03-2011, 14:49:22 »
Maar dat zou dan betekenen als Soundos op iemand anders zou zitten dat de mol zou zijn, dat zou wel heel toevallig zijn... Mocht Patrick de mol zijn.

Offline Moloen

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 11-03-2011, 14:51:51 »
Maar dat zou dan betekenen als Soundos op iemand anders zou zitten dat de mol zou zijn, dat zou wel heel toevallig zijn... Mocht Patrick de mol zijn.
Toen ze de aflevering: 'Zoek de Verschillen' gingen monteren was waarschijnlijk al bekend dat Soundos op Patrick zat, dus konden ze dat gebruiken als hint. Misschien was toen nog niet bekend dat Art op Patrick zat, want Art twijfelde tussen Karin en Patrich

Offline Moloen

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 11-03-2011, 14:58:16 »
Waarom juicht Patrick zo uitbundig bij de bekendmaking van de mol en zit Art een beetje stil? Blij dat het bekend is, of blij dat hij de winnaar is? De laatste aflevering is zo te zien ook niet in lisse opgenomen :P (sorry voor de slechte kwaliteit van de afbeelding)
Dit plaatje is inderdaad erg raar, hier uit zou je kunnen opmaken dat Patrick de winnaar is omdat hij als eerste juicht, als je bekend wordt gemaakt als mol zou je niet juichen maar gewoon tevreden kijken en een klein gemeen glimlachje hebben. Je kan ook zien in de aflevering dat Art klapt, dit zou je doen als mol, zo van: Goedzo, jij hebt mij ontmaskerd! *klap klap klap*

Offline Daniel9

• Forumlid
« Reactie #123 Gepost op: 11-03-2011, 14:58:54 »
Dit plaatje is inderdaad erg raar, hier uit zou je kunnen opmaken dat Patrick de winnaar is omdat hij als eerste juicht, als je bekend wordt gemaakt als mol zou je niet juichen maar gewoon tevreden kijken en een klein gemeen glimlachje hebben. Je kan ook zien in de aflevering dat Art klapt, dit zou je doen als mol, zo van: Goedzo, jij hebt mij ontmaskerd! *klap klap klap*

Dat denk ik ook! ;)

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #124 Gepost op: 11-03-2011, 15:02:34 »
Vast nog wel meer mensen die dit is opgevallen:

Kwam in beeld toen ze in de bus zaten naar de laatste test.

MA = Mol Art?!  ???

Zo'n monogram met verbonden letters geeft vaak de verbinding tussen 2 personen weer. Dus je zou ook kunnen lezen : Mol en Art. (dus niet Art Mol, maar Art + nog iemand, nl. Mol)

Offline Renske.

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 11-03-2011, 15:46:21 »
Ja, of hij juicht juist omdat bekend wordt dat hij de mol is?

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 11-03-2011, 15:49:28 »
Volgens mij maken ze ook eerst bekend wie de mol is, dan weet je de winnaar ook automatisch. Andersom zou een beetje flauwig zijn, want de vraag is al al die afleveringen geweest : Wie is de mol, en niet Wie is de winnaar. Alle aandacht gaat dan wel naar de mol, en naar de winnaar pas als hij het geld krijgt overhandigd.

Offline nepgerrie

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 11-03-2011, 16:10:51 »
Zo'n monogram met verbonden letters geeft vaak de verbinding tussen 2 personen weer. Dus je zou ook kunnen lezen : Mol en Art. (dus niet Art Mol, maar Art + nog iemand, nl. Mol)

Het is met elkaar verbonden, dus lijkt me dat het bij 1 hoort.
Gezien de testen zou Patrick de mol moeten zijn, mijn gevoel zegt toch Art. Zijn ondeugende glimlach bij het betreden van de kathedraal, zijn rust, het contact met Karin en Patrick in de vorige aflevering... En de test die hij op het gemakje maakt, terwijl je zou denken dat je voort moet maken, omdat je concurrent Soundos ook op Patrick zit. Hij leek op zijn gemakje te doen. Ze kunnen het voor mij allebei zijn, maar mijn gevoel zegt Art!

Offline Moloen

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 11-03-2011, 16:11:10 »
Ja, of hij juicht juist omdat bekend wordt dat hij de mol is?
Ik zei: dan zou je meer een tevreden zijn en een klein gemeen glimlachje hebben. Dan zou je niet zou hard en blij juichen, misschien wel een beetje maar niet met zo'n blije mond

Offline nepgerrie

• Forumlid
« Reactie #129 Gepost op: 11-03-2011, 16:13:58 »
Overigens jammer dat voor mij gevoel Soundos en Karin tegelijk afvallen. Soundos mocht de test maken, dat is het enige verschil. Had nog wel gehoopt op een laatste opdracht met 3-en. Toch weer kippenvel-aflevering. Van mij hadden ze de bekendmaking van de verliezer een week mogen opschorten, voor een totale climax. Wel slim van de productie om dit keer eerst de verliezer bekend te maken ipv de winnaar zoals in voorgaande jaren; dat vond ik sowieso een vreemde volgorde. Want als ze winnaar bekend maakten, zou de mol een inkoppertje worden. Nu staan Art en Patrick face-to-face tegenover elkaar. Goed gedaan van de productie, om ons nog een week in spanning te houden!

Offline Moloen

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 11-03-2011, 16:16:33 »
Misschien betekent deze hint dat we naar een palindroom moeten zoeken.(genoemd in de tweet van de mol)

Een palindroom is een spiegelwoord of een getalenreeks die je van links naar rechts kunt lezen.

We zien Soundos in de gewijzigde leader ook in een spiegel, en ze loopt een keer naar links en een keer naar rechts. in de leader.

Een palindroom zou kunnen zijn de 111 meter die de kandidaten boven het ravijn moesten afleggen.

Waarom dan aflevering 2 en 5?
Misschien zitten in deze afleveringen ook aanwijzingen?

Dan zou het naar Art wijzen, omdat hij de 111 meter heeft gehaald, mijn versie van deze theorie wijst naar Patrick, hier zal ik hem nog een keer citeren:
Ik snap nu misschien waar de spiegeltheorie op slaat:
Zoek de verschillen, vind de mol
Bij Soundos is een verschil, dus via Soundos vind je de mol
Soundos zit op Patrick, dus Patrick is de mol volgens de spiegeltheorie en niet Soundos zelf!
Begrijpt iemand wat ik bedoel?

Offline nepgerrie

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 11-03-2011, 16:20:44 »
Nee, leg uit!
Misschien is die spiegeltheorie een middel geweest omdat er te weinig aanleiding was om Soundos te verdenken, toch verdacht te maken?

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #132 Gepost op: 11-03-2011, 16:21:41 »
Aflevering 2 en 5 omdat die digitaal gezien ook gespiegeld zijn, wat nóg een hint is naar spiegelingen.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #133 Gepost op: 11-03-2011, 16:22:40 »
Een palindroom zou kunnen zijn de 111 meter die de kandidaten boven het ravijn moesten afleggen.

Waarom dan aflevering 2 en 5?
Ieder getal dat niet deelbaar is door 2 of 5 heeft een veelvoud dat alleen uit enen bestaat ::trots::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Moloen

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 11-03-2011, 16:24:14 »
Nee, leg uit!
Misschien is die spiegeltheorie een middel geweest omdat er te weinig aanleiding was om Soundos te verdenken, toch verdacht te maken?
Er was best veel aanleiding Soundos te verdenken, als er een iemand niet te verdenken was dan was het Anna, die was superfanatiek!

Offline eselkaa

• Forumlid
« Reactie #135 Gepost op: 11-03-2011, 16:35:11 »
M.i. zijn er meer aanwijzingen en gedragingen die leiden tot Patrick. Vanaf aflevering 5 ben ik afgestapt van Art maar begin toch weer te twijfelen. Ook gezien het gedrag van Patrick bij de bekendmaking volgende week. Hierdoor zou de uitschakeling van Soundos ook makkelijker zijn: verkeerde mol.

Nog iets anders, er is ergens al wat gezegd over het getal 14. Maar ik bedacht me net:

Art Rooijakkers = 14 letters = 14e letter in alfabet = n = scheikundig symbool voor mol

maar ook

Art Rooijakkers = 14 letters = 14 = Johan Cruijff = de verlosser = El Salvador

en Art is dus via 2 zienswijzen (spiegel?) te linken als mol.

daarbij Rooijakkers = 11 letters en  ART & MOL = 3 letters & 3 letters = 33

Mocht dit al ergens in de duizenden berichten staan (excuus heb niet alles op mijn netvlies) dan ben ik benieuwd of er ook al op gereageerd is. Zo te zien begint mijn Art tunnel weer op te spelen.

Offline Moloen

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 11-03-2011, 16:46:06 »
M.i. zijn er meer aanwijzingen en gedragingen die leiden tot Patrick. Vanaf aflevering 5 ben ik afgestapt van Art maar begin toch weer te twijfelen. Ook gezien het gedrag van Patrick bij de bekendmaking volgende week. Hierdoor zou de uitschakeling van Soundos ook makkelijker zijn: verkeerde mol.

Nog iets anders, er is ergens al wat gezegd over het getal 14. Maar ik bedacht me net:

Art Rooijakkers = 14 letters = 14e letter in alfabet = n = scheikundig symbool voor mol

maar ook

Art Rooijakkers = 14 letters = 14 = Johan Cruijff = de verlosser = El Salvador

en Art is dus via 2 zienswijzen (spiegel?) te linken als mol.

daarbij Rooijakkers = 11 letters en  ART & MOL = 3 letters & 3 letters = 33

Mocht dit al ergens in de duizenden berichten staan (excuus heb niet alles op mijn netvlies) dan ben ik benieuwd of er ook al op gereageerd is. Zo te zien begint mijn Art tunnel weer op te spelen.
ART & MOL = 3 letters & 3 letters = 33: dat kan wel een hint zijn, maar de rest vind ik vergezocht en de AVRO kan de achternaam van Art toch niet bepalen? dus dat Art Rooijakkers 14 letters is en de 14de letter van het alfabet n is, dat is maar puur toeval, dat is geen hint

Offline Moloen

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 11-03-2011, 16:47:12 »
Kijk en daar hebben we em!

ik wilde hier niet meteen naar die enen wijzen want.....
Daar heb ik in een ander topic al over uitgewijd maar dat vindt men te ver gezocht,
het gaat niet om wie die 111 meter loopt maar om het getal 111.

Aap=mono=één.

Er zijn meerder aanwijzingen naar één geweest,m.i. is dit palindroom 111 er ook één van.
en naar wie wijst die theorie volgens jouw?? naar Art of Patrick?

Offline eselkaa

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 11-03-2011, 16:51:49 »
ART & MOL = 3 letters & 3 letters = 33: dat kan wel een hint zijn, maar de rest vind ik vergezocht en de AVRO kan de achternaam van Art toch niet bepalen? dus dat Art Rooijakkers 14 letters is en de 14de letter van het alfabet n is, dat is maar puur toeval, dat is geen hint

Agree dat AVRO dit niet kan bepalen en dat het wellicht toeval is! Maar is het niet te veel toeval en was het voor de AVRO te mooi om het niet zo te creëren? Overigens De Verlosser = Jezus Christus = 33 jaar geworden.

Ach vergeef me, 't zal allemaal wel komen door mijn opspelende Art tunnel

Offline Def

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 11-03-2011, 16:54:11 »
Ik weet niet of het al door iemand hier op het forum gezegd is, maar volgende week donderdag, de dag waarop de mol bekend zal worden, aflevering 11 is: St. Patrick's day!!
Wederom iets 'heiligs' wat in de laatste aflevering ook naar voren kwam: flitsende beelden van heilige symbolen! Misschien dat iemand deze beelden vast kan leggen en hier kan plaatsen? Want als daar het beeld van St. Patricius tussen zit, lijkt het me een overduidelijke hint ;) http://nl.wikipedia.org/wiki/Patricius

Prachtige aflevering! Ik weet het zo goed als zeker: Patrick is de mol dit jaar!