Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 113417 keer)

Offline Willemvee

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10
« Reactie #240 Gepost op: 12-03-2011, 22:29:55 »
Telefoon is in het Spaans teléfono, en verder snap ik van je hele redenering niks om eerlijk te zijn...
 ;D

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #241 Gepost op: 12-03-2011, 23:05:55 »
Tijdens de executie zien we Soundos ook een heel dom antwoord geven. Op de vraag hoeveel vragen de mol goed had tijdens de theater opdracht met de contactadvertenties, redeneeert Soundos dat de mol alle vragen goed heeft om subtiel te mollen. Die vraag heeft ze dan volgens mij sowieso fout

Waarom zou je als mol namelijk een goed antwoord geven terwijl ze elkaars antwoorden toch niet te zien krijgen? Ik vermoed zelfs dat de mol gewoon 9 van de 10 keer zijn eigen naam heeft ingevuld en bij het stukje van zichzelf iemand anders
We weten niet hoe dat is gegaan. We weten niet of ze alle verhaaltjes moesten raden, of dat ze hun eigen bijvoorbeeld niet mochten raden. En we weten niet of ze te horen hebben gekregen wie er hoeveel goed hebben geraden. Als er bijvoorbeeld gezegd is dat Patrick 9 verhaaltjes goed heeft geraden, dan weet ze dat precies. Maar omdat wij dus niet weten wat ze daarvan wel of niet weet, kan je ook niet zeggen of het een dom antwoord is of niet.
The British are not impressed.

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 12-03-2011, 23:18:10 »
Misschien zou het goed zijn om in de toekomst in ieder geval de opdrachten duidelijk in beeld te krijgen, zodat we weten wat de bedoeling is. Ik neem aan dat de deelnemers toch wel te horen krijgen wat ze moeten doen bij een opdracht. Hoe ze de opdracht verder oplossen is dan aan de groep zelf.

Nu heb ik het idee dat we af en toe maar de helft van de opdracht te horen krijgen. Dat we niet precies te zien krijgen wat er tijdens een opdracht gebeurt kan ik wel begrijpen, omdat dan waarschijnlijk snel duidelijk is wie is de Mol is en het leuker is als je (ongeveer) hetzelfde weet als de andere kandidaten.

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #243 Gepost op: 12-03-2011, 23:26:34 »
Ik vroeg me net nog af waar de door Patrick regelmatig gebezigde frase 'mijn grote vriend Art' naar kan verwijzen. De anagrammenzoeker kan er in elk geval weinig zinnigs van maken.
Tell me what your telescope says

Offline Leek

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 12-03-2011, 23:33:11 »
Ik vroeg me net nog af waar de door Patrick regelmatig gebezigde frase 'mijn grote vriend Art' naar kan verwijzen. De anagrammenzoeker kan er in elk geval weinig zinnigs van maken.

Ik zou haast zeggen naar zijn grote vriend Art.  ::oink::

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #245 Gepost op: 12-03-2011, 23:52:51 »
Ik vroeg me net nog af waar de door Patrick regelmatig gebezigde frase 'mijn grote vriend Art' naar kan verwijzen.
Ik zou haast zeggen naar zijn grote vriend Art.  ::oink::
Misschien moeten we een topic "grappige momenten op het forum" starten ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 13-03-2011, 01:15:35 »
We weten niet hoe dat is gegaan.

Nee goed maar afgaande op wat we hebben gezien is het een voor de mol heel fijn blind opdrachtje dus Patrick zal fijn alles fout invullen. Hooguit zichzelf wel goed beantwoorden om eerlijk te spelen want stel dat er 0 of 1 mensen je kiezen, dan ga je natuurlijk wel nat. Vanaf 2 kan je mensen wel uit elkaar spelen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #247 Gepost op: 13-03-2011, 08:57:39 »
Misschien zou het goed zijn om in de toekomst in ieder geval de opdrachten duidelijk in beeld te krijgen, zodat we weten wat de bedoeling is. Ik neem aan dat de deelnemers toch wel te horen krijgen wat ze moeten doen bij een opdracht. Hoe ze de opdracht verder oplossen is dan aan de groep zelf.

Nu heb ik het idee dat we af en toe maar de helft van de opdracht te horen krijgen. Dat we niet precies te zien krijgen wat er tijdens een opdracht gebeurt kan ik wel begrijpen, omdat dan waarschijnlijk snel duidelijk is wie is de Mol is en het leuker is als je (ongeveer) hetzelfde weet als de andere kandidaten.

Dit zou veel te veel tijd van de aflevering vergen en dan wordt het veel minder leuk om naar te kijken..

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 13-03-2011, 09:56:56 »

En 'mijn grote vriend acht'? Is dat toevallig een anagram ergens naar?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 13-03-2011, 14:28:24 »
Zodra Pieter Jan bekend maakte dat Soundos de verliezer was, wist de winnaar dat ie de winnaar was. De uitdrukkingen van Patrick (hij blijft cool) en Art (glunderend) spreken boekdelen.

Ben niet van mening dat Art echt glunderend kijkt op dat moment. Eerder met een blik van: laat maar zien Patrick dat je de mol bent. Als ik dan echter de sneakpreview erbij pak...

Waarom juicht Patrick zo uitbundig bij de bekendmaking van de mol en zit Art een beetje stil? Blij dat het bekend is, of blij dat hij de winnaar is? De laatste aflevering is zo te zien ook niet in lisse opgenomen :P (sorry voor de slechte kwaliteit van de afbeelding)

Het is Patrick die uitbundig juicht hier. Blij met het feit dat ie het geheim mag prijs geven dat ie de mol is en er een last van zijn schouders valt? Of juist blij met het feit dat ie winnaar is? Art is juist degene die niks ten toon stelt op dat moment. Kortom: ik vind het waarschijnlijker op basis van de sneakpreview naar volgende week dat Patrick gewonnen heeft en Art de mol is.

Hoe dan ook, tis nog wachten tot donderdag en dan weten we het zeker. Ik vond deze finale aflevering erg leuk. Met name vanwege de verschillende uitspraken, maar ook omdat ze de eindtest erg leuk hebben weten te organiseren. Eerst twintig vragen visueel en dan twintig vragen om je hoofd over te breken achter de computer. En dat ze ditmaal eerst de verliezer bekend maken is een novum. Ofwel niks wordt bekend ofwel de winnaar was gebruikelijker. Ja, het was echt een finale die anders dan anders was. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Willemvee

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 13-03-2011, 15:01:10 »
Eigenlijk kan Patrick niet de mol zijn. Ik zit trouwens volledig op Patrick, daar niet van. Maar gesteld dat hij de mol is: een mol die één deelnemer als vriendje kiest en daadwerkelijk naar de finale loodst met jokers en goede info?
Dat zou wel zo teleurstellend zijn...

Offline Sapphire

• Forumlid
  • Molloot in progress
« Reactie #251 Gepost op: 13-03-2011, 15:29:49 »
Eigenlijk kan Patrick niet de mol zijn. Ik zit trouwens volledig op Patrick, daar niet van. Maar gesteld dat hij de mol is: een mol die één deelnemer als vriendje kiest en daadwerkelijk naar de finale loodst met jokers en goede info?
Dat zou wel zo teleurstellend zijn...

Hier zit ik dus ook mee. In alles wat Patrick doet (ik verdenk hem als sinds afl 1!) is hij gewoon van top tot teen mol. Toen die actie van die jokers kwam dacht ik 'oke, vooruit dan maar', maar nu ik zeker weet dat Art de winnaar wel moet zijn als Patrick de mol is, vind ik het een erg flauwe actie.
Zeker tegen over Soundos, die heel veel geld heeft binnen gebracht (meer dan Art inieder geval). Art als winnaar van 2011? Nee, dat kan niet, hij niets gedaan en was een wannabe mol.

Tegenover dit zou het natuurlijk wel gaaf zijn als Art het is, doen alsof je heel erg molt (en daardoor verdenkt niemand hem). Als je aan iemand vraagt 'Waarom verdenk je art niet?' dan antwoord diegene sowieso 'te verdacht'. Daarom kan hij juist zo goed zijn, een top mol zou ik zeggen. En dan te bedenken dat Patrick gewoon jokers aan de mol heeft gegeven  ::rofl::, vind ik juist een goede stunt!

(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Daruma

• Forumlid
Arty shirts
« Reactie #252 Gepost op: 13-03-2011, 16:58:34 »
Als je het getal 11, best belangrijk in deze serie, toevoegt aan de t-shirts van Horace en Pepijn op deze groepsfoto, lees ik op de drie t-shirts: a..r..T

Offline suzanv

• Forumlid
Re: Arty shirts
« Reactie #253 Gepost op: 13-03-2011, 17:04:05 »
Als je het getal 11, best belangrijk in deze serie, toevoegt aan de t-shirts van Horace en Pepijn op deze groepsfoto, lees ik op de drie t-shirts: a..r..T
??? hoe bepaal je dan waar je die strepen neerlegt?
Ik snap hem niet.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #254 Gepost op: 13-03-2011, 17:05:49 »
tunnelvisie ::)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline .Mara.

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 13-03-2011, 17:14:08 »
En niet een kleine tunnel.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 13-03-2011, 17:33:21 »
Ja ze zeiden 'He Horace, Pepijn en Hanna, doe even deze shirts aan.'
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 13-03-2011, 17:56:31 »
Ja ze zeiden 'He Horace, Pepijn en Hanna, doe even deze shirts aan.'

;D

Toch wil ik nog steeds van Pepijn wel weten waarom hij uitgerekend die dag van het groene scherm z'n protected and survive- shirtje aanhad..  ;D
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #258 Gepost op: 13-03-2011, 18:59:20 »
Jammer dat Soundos niet gewonnen heeft..  ::ohno:: Ik vind niet dat Art het verdiend om te winnen, veel te veel gemold. Bovendien is die actie van Patrick om Art voor te trekken en te zeggen: "Ja wij komen in de finale!" echt heel, heel jammer. Echt een rotmol nu.. ik vind niet dat je zoiets als mol kunt doen..  :-\\

Waarschijnlijk is dit allang gezegd, maar ik kom net terug van een weekje skivakantie haha. Ben wel benieuwd naar volgende week!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Willemvee

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 13-03-2011, 19:01:44 »
Helemaal mee eens. Dus kan het bijna niet anders of Art is de mol. Als Patrick de mol is (wat ik nog steeds denk) is het de meest teleurstellende mol ooit.