De vraag was toch echt Wie is de mol? en niet wie is de winnaar? De mol wordt dus als eerste bekend gemaakt en daarna de winnaar. Ik denk niet dat iedereen zo verbaast reageerd als de mol al bekend is, kortom Patrick juicht omdat de mol ontmaskerd is, hij dus
De mol en de winnaar worden in principe tegelijk bekend gemaakt. Als PJ vraagt wie de mol is en Patrick stapt naar voren, dan weet je ook meteen dat Art winnaar is.
Daarom zou het totaal niet logisch zijn als PJ ineens eerst ging vertellen wie de winnaar is, want daar draait het hele programma niet om.
Ay, zo bedoelde ik het natuurlijk maar zo kwam het inderdaad niet over. Laat mij het eens even herfraseren. Patrick is blij omdat hij gewonnen heeft, Art applaudiseert in alle stilte om Patrick te feliciteren, en de groep juicht uitbundig omdat Art dan toch de Mol is!
Dat zeg je heel mooi! Dit vat precies dit seizoen samen! Dit is gewoon een zeer onverwachts en heel mooi seizoen! En daar draait het om!
Precies! Ik vind het echt een heel mooie reeks dit keer. Zou geen kwaad kunnen als er nu nog dé onverwachte twist volgt bij de vraag "Wie is de Mol"
*Art stapt naar voor met een megagrijns op z'n gezicht ... voor de zelfverzekerde molloten onder ons zou dit het programma volgend jaar enkel interessanter maken. Dan verdenken zij volgend jaar de meest opzichtige kandidaat ooit terwijl wij fijn de echte Mol onder de loep kunnen nemen. Want ja, zo'n stunt als Art de Mol zie ik ze niet direct herhalen.