Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 113354 keer)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10
« Reactie #300 Gepost op: 14-03-2011, 21:56:03 »
het is ook al eerder genoemd, maar de test vraag over de kamer (welke kamer had de Mol, Patrick had kamer 11) vult Art gewoon "6" in, zijn eigen kamer nummer...
Ja, maar je weet niet zeker of hij dit heeft geantwoord. De test die wij zien is veel later gemaakt, het is echt niet zeker dat dit een antwoord van Art is. Typisch zoiets om 'de gewone kijker' te laten denken "hij vult het verkeerd in en toch is hij niet de verliezer, DUS..." Terwijl dit gewoon absoluut niet zeker is.
The British are not impressed.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #301 Gepost op: 14-03-2011, 21:57:55 »
Het kan zijn dat Art applaudiseert in dat laatste plaatje.

Streep kan door, Art gaat applaudisseren want brengt zijn handen bij elkaar. Hij staat zeg maar klaar om te applaudisseren. Dat doe je naar de mol. Eerst dacht ik dat ie met zijn handen een gebaar zou maken van: "C'est moi, ik ben de mol" maar hij stond op het punt te applaudisseren. Toch vind ik het dan gek dat 1) Patrick door 't dolle heen is. Verwoede blijdschap opdat ie de mol is?  ::) En 2) Geen van de afvallers richt zijn/haar blik naar de zojuist onthulde mol maar hebben allemaal de  :o ??? :D ;D blik. Nu weet Soundos natuurlijk al wie echt de mol is. Maar toch, van de anderen had ik wel verwacht dat zij na de onthulling zich richten naar de mol zeg maar.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #302 Gepost op: 14-03-2011, 22:15:21 »
Ik vind het niet zo gek dat Patrick zo juigt. Ik heb even alle onthullingen terug gekeken (tot 2005). We hebben helaas alleen wat aan de laatste twee omdat bij de andere seizoenen niet direct de reactie van de kandidaten te zien is. Wat mij opvalt is dat in beide gevallen er een ontlading te zien is bij de mol. Ik denk, omdat ze niet langer voor zich hoeven te houden dat ze de mol zijn. Bij Kim is het omhoog komen uit haar stoel en gaan lachen, bij Jon is het in een duiken en handen voor zijn oren doen (en lachen) en ik kan mij prima voorstellen dat een Patrick gaat juichen (en lachen). Ik vind Art in elk geval veel te koeltjes reageren (zover we dat kunnen zien) t.o.v. voorgaande mollen.

Offline suzanv

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #303 Gepost op: 14-03-2011, 22:19:34 »

Art is duidelijk te zien op deze manier en zit dus recht tegenover Patrick.

Oeh, hij is echt leuk  ::love::
*bakvis-modus off*

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #304 Gepost op: 14-03-2011, 22:23:34 »
Heb ik nou (deels) voor deze discussie gezorgd doordat ik dit na de aflevering poste en het door joeri is opgepikt in de vodacast?  ::rofl::

In ieder geval ben ik het het met Rat eens dat er een ontlading bij de mol is en Patrick kan behoorlijk extreem reageren op dingen :P Maar goed het kan ook zijn dat ze zien dat Art de mol is, Patrick bekend wordt als winnaar(daarom juicht) en daarna in een volgend shot alle blikken naar Art gaan en Art heel ingetogen: Sorry... Sorry..  :-[ :P ik was het. En inderdaad.. was het nou maar donderdag  :)

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #305 Gepost op: 14-03-2011, 22:28:10 »
Ze werden waarschijnlijk allemaal verzocht om niks prijs te geven en hun beste uitbundige 'jaw-dropping face' op te zetten! ::oink:: Inderdaad gek dat Soundos dat niet deed. Ze zat op gegeven moment zelfs te huilen, zal wel geweest zijn omdat ze verloor en die triestige muziek hielp daar niet bij! :\'(

Ik wil maar zeggen, ergens zijn het allemaal een beetje acteurs, hoe ze sommige dingen opnieuw en opnieuw moeten doen. Ze zullen wel allemaal naar het scherm hebben moeten kijken. Je ziet ze ook allemaal recht voor zich uitstaren, dus uit de reacties van de anderen zal je wel niks kunnen halen.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 14-03-2011, 22:39:54 »
Ik denk dat de combinatie van Art die gaat applaudisseren + Patrick in juichen uitbarst al genoeg verklapt en dat dit dus de bevestiging geeft dat Patrick de mol is. Zitten we hier op het forum helemaal goed  ::trots:: en menig kijker zal zoiets hebben van hoe heeft ie het klaar gespeeld?!  ??? En dan heeft klaarblijkelijk Soundos verloren van Art bij de eindtest ookal zou je dat niet verwachten in eerste instantie. Want de montage deed ons denken dat Soundos veel meer informatie wist te onthouden die van belang was over Patrick. Maar het enkele feit dat Art gewoon drie weken lang de tijd doorbracht met Patrick als mol weet ie zelf wellicht nog wel meer.

Dat verklaart dan waarom Soundos het heeft moeten afleggen tegenover Art als winnaar. Maar goed, dan mag de crew van WIDM wel met een hele goede reden komen vanwaar het vermoeden is gerezen dat Patrick Art te veel bevoordeeld heeft (ook al is het slechts 1 joker). En hierover loopt al een topic waar verder over gediscussieerd kan worden. Kijk als ze het gewoon overtuigend kunnen uitleggen heb ik er geen moeite mee. Maar als je na het vragenvuur blijft zitten met zo'n "ik ben niet overtuigd" gevoel dan werpt dat wel een smet op de serie. Achja, nog even geduld tot a.s. donderdag!  ::hyper::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline PatVanElewout

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 14-03-2011, 22:41:50 »
De ontknoping is wel weer in een kerk (vondelkerk).... heilige plaats dus.

"IkBenDeMol: In de Catedral de Santiago en de Vondelkerk lieg ik donderdag niet meer."

Dus bij de laatste testronde heeft de mol gelogen... naughty boy

Offline Njunior

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 14-03-2011, 22:43:27 »
AZ Landskampioen '08/'09

Offline PatVanElewout

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 14-03-2011, 22:45:47 »
Catedral de Santiago / Catedral Antigua de Managua inderdaad. Ik vraag me nog steeds af waarom tot 2 of 3 keer toe het hoofd van dat standbeeld word geflitst.

mooie kerk trouwens hoor, de vondelkerk... maar dat terzijde

Patrick zegt: "...toen Karin er uit ging. Ik heb dus constant op de verkeerde mol gezeten"

Dus je zit al 9 afleveringen op de verkeerde mol, maar je zit er nog steeds in. Knap hoor.

Die fresco waar Patrick op 34:45 achterlangs loopt is al vaker, in close up, in beeld geweest. Als hij er achter loop versnelt het beeld. Raar.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2011, 23:03:53 door PatVanElewout »

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 14-03-2011, 23:11:40 »

Patrick zegt: "...toen Karin er uit ging. Ik heb dus constant op de verkeerde mol gezeten"

Dus je zit al 9 afleveringen op de verkeerde mol, maar je zit er nog steeds in. Knap hoor.

Ik vraag me af wat daarvan waar is. In eerdere afleveringen heeft hij het ook al over Art. Met name bij de test in aflevering 5. En in aflevering 9 hoor je hem zeggen dat hij 'de vorige keer' gespreid heeft op Karin en Art.

Offline PatVanElewout

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 14-03-2011, 23:19:19 »

"IkBenDeMol: In de Catedral de Santiago en de Vondelkerk lieg ik donderdag niet meer."

dus dat was een leugen, dat Karin zijn mol was....

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 14-03-2011, 23:26:06 »
Mooi gedaan die foto's Joosie. Je kunt het allerlei kanten op interpreteren natuurlijk. Ik zelf hoop op Patrick als mol (i.v.m. mijn pool) maar ik ben toch bang dat het Art is. Niet zozeer om hun reacties hier al vallen Patricks uitbarstingen tijdens de serie wel op zijn plaats als hij hier gewoon heel blij is dat hij gewonnen heeft en in de 1e foto een beetje naar Art lijkt te wijzen als de mol (of winnaar?)Misschien waren Patricks emotionele reacties niet zo gespeeld als we dachten maar is dat gewoon zijn karakter. Het is toch mooi dat we nu nog zo twijfelen en dat het zowel Art als Patrick kan zijn.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 14-03-2011, 23:35:09 »
dus dat was een leugen, dat Karin zijn mol was....
De Mol zal tijdens de hele serie wel meer gelogen hebben, niet? ;) Over dat hij de Mol niet is enzo. :P

Wat mij opvalt aan die tweet is dat het alweer gaat over liegen in kerken. En die opmerking associeer ik toch meer met Art.

Overigens heeft Art, als hij de Mol is, in de serie nooit gelogen in een kerk (dit in tegenstelling tot b.v. Karin, die toch van de KRO is, zoals Art ons 2x herinnert :P). Bij de molboekjesopdracht heeft hij 2x de waarheid gesproken (volgens PJ) en in afl. 9 weigert hij tegenover Karin te ontkennen dat hij de Mol is.

Offline De Bolle

• Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 14-03-2011, 23:41:36 »
En in aflevering 9 hoor je hem zeggen dat hij 'de vorige keer' gespreid heeft op Karin en Art.

Zulke dingen moeten ze gewoon later in Nederland nog eens inspreken, zodat het voor de kijker niet te makkelijk wordt.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 14-03-2011, 23:50:53 »
Zulke dingen moeten ze gewoon later in Nederland nog eens inspreken,
Ja, prima. Dat begrijp ik ook wel. Maar dan kun je dus ook niet klakkeloos aannemen dat Patrick al die tijd alleen maar Karin verdacht heeft. Oftewel, je kunt er niet op vertrouwen als het je uitkomt en zeggen dat het onzin is als het je niet uitkomt. :P

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #316 Gepost op: 14-03-2011, 23:55:14 »
Wat mij opvalt aan die tweet is dat het alweer gaat over liegen in kerken. En die opmerking associeer ik toch meer met Art.
En als je nou alle tweets van de mol terugleest, slaan ze allemaal op andere kandidaten. Dus heel leuk dat je hem aan Art linkt, maar dat wil nog helemaal niks zeggen.
The British are not impressed.

Offline Regis Filia

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 15-03-2011, 03:45:52 »

Oeh, hij is echt leuk  ::love::
*bakvis-modus off*

Hij is inderdaad leuk (alhoewel ook behoorlijk irritant).
Maar dat kapsel ... dat kan écht niet.

Ik blijf nog steeds bij Patrick als mol, ook al hebben de mensen van de montage me wel aan het twijfelen gebracht ...
Maar als ik logisch nadenk, móet Patrick wel de mol zijn.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 15-03-2011, 11:06:45 »
Ik blijf nog steeds bij Patrick als mol, ook al hebben de mensen van de montage me wel aan het twijfelen gebracht ...
Maar als ik logisch nadenk, móet Patrick wel de mol zijn.

Ja, ik heb precies hetzelfde.

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 15-03-2011, 11:24:37 »
Art is duidelijk te zien op deze manier en zit dus recht tegenover Patrick.
Laatste moment tot er een fade-out is

Je ziet ook Soundos opspringen.. En als je goed kijkt.. Zie je dat ze op het laatste moment naar Patrick kijkt.. Je ziet het niet in de Promo, maar in het volgendeweek stukje aan het eind van afl10. Als mensen dit in HD zien.. Zie je het beter denk k..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !