Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 113332 keer)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 10
« Reactie #360 Gepost op: 16-03-2011, 23:35:19 »
Ik weet niet waar ik dit moet posten, maar omdat het aflevering 11 topic(waar datgene waar ik over geschreven deels over gaat heb nog niet open is post ik het maar hier) Ik heb namelijk een column geschreven die mijn gevoel van wie is de mol kijken beschrijft aan het einde van de serie. Als iemand een betere plek weet waar ik het zou kunnen posten hoor ik het graag. En natuurlijk zijn reacties/kritiek altijd welkom :)

Column:  De cirkel van het molkijken.

Dat was het dan, morgen komt er opnieuw een einde aan een seizoen van Wie is de Mol..
Wanneer er weer een seizoen is afgelopen begint er een periode van het lange wachten. Tien (dit seizoen elf) donderdagen lang kijk ik uit naar dat ene programma, het laat me maar niet los. Het kijken naar wie is de mol is net een cirkel die al die weken ronddraait.Met verschillende mensen bespreek je mogelijke molacties, theorieën en hints. Maar omdat zij er minder mee bezig dan ik heb ik me vorig jaar aangemeld op het forum, waar de echte kenners rondsurfen. Samen met hun discussieer na elke aflevering je over jouw ideeën en probeer je samen de ultieme molhint van het seizoen te vinden tot er zich weer een nieuwe aflevering aandient.

Om de week door te komen speel ik na elke uitzending zelf de test op de officiële site van de mol. Luister ik op vrijdag naar de AVRO Roodshow (vroeger Schiffers.Fm) en speel ik mee met de muziekbingo in de hoop het Wie is de mol prijzenpakket in de wacht te slepen. In het weekend krijg ik een glimlach van de Wie is de mol vodcast (voorheen podcast) om op dinsdag nieuwsgierig gemaakt te worden door middel van de molmail. Tussendoor nog wat heel wat posts op het forum en dan is het weer donderdag. Week in week uit, elke week het hetzelfde, tot het punt waar we nu zijn aanbeland.

Maar goed, morgen is het dan zover, Art en Patrick maken bekend wie de winnaar is en wie de mol. Ik ben al wekenlang een fanatieke verdenker van Patrick. Art heb ik door zijn opvallende molacties  na de vierde aflevering af geschreven. (Nu zegt dit natuurlijk niks, ik heb er wel eens vaker faliekant naast gezeten) Maar wie de mol dan ook is, na deze aflevering houdt het voorlopig even op.
Althans, de cirkel van de afleveringen houdt even op. Ondertussen draait deze vrolijk door in de molloze periode.

De donderdag na de bekendmaking van de mol kijk ik dan met heimwee naar Nederland 1 en hoop ik op nog een aflevering, maar dat is tegen beter weten in. Van maart tot de zomer is er een radiostilte rondom het programma. In mei/juni ontstaan de eerste geruchten over de locatie en kandidaten. Dit zijn echter meestal speldenprikjes. Na de zomer ontwaakt de echte geruchtenmachine weer en volgt er in de maanden erna steeds meer informatie richting kandidaten en de locatie. En dan uiteindelijk is het weer begin januari, een nieuw jaar en serie begint. En oh oh oh.. wat zou ik graag weten wie de mol is op dat moment,maar wanneer ik het dan eindelijk weet, verlang ik toch weer terug naar het begin van de serie.
Het spel is opnieuw gespeeld en het is altijd maar de vraag of er een nieuwe serie zal gaan komen, helemaal in deze tijd van bezuinigingen.(ondanks de wekelijks hoge kijkcijfers)

Wanneer ik dan midden in het seizoen zie ik dat er door middel van de quiz weer de mogelijkheid is om volgend jaar mee op reis te gaan doet zo’n bericht mij echt goed. Ik kan met een gerust hart de molloze periode ingaan en wachten op de eerder genoemde geruchtenstroom. Want zeg nou zelf.. dit programma heeft zoveel (trouwe) fans en wordt met zoveel plezier gemaakt dat het nog wel jaren door kan gaan. Tot slot hoop ik dat er in oktober nog een extra detail kan worden toegevoegd aan de molcirkel, namelijk het winnen van de felbegeerde Televizierring. In wie is de mol is namelijk niets wat het lijkt, en kan zelfs vijf keer scheepsrecht zijn.

Tot volgend jaar!

« Laatst bewerkt op: 16-03-2011, 23:45:23 door mollenvanger20 »

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #361 Gepost op: 16-03-2011, 23:41:01 »
@mollenvanger: je kan hem naar molcrazy sturen, dan beslist die samen met andere actief leden welke collums het beste zijn en maken er een apart topic voor
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #362 Gepost op: 16-03-2011, 23:42:42 »
@mollenvanger: je kan hem naar molcrazy sturen, dan beslist die samen met andere actief leden welke collums het beste zijn en maken er een apart topic voor

Bedankt voor de tip, dat zal ik doen  ::ok::

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #363 Gepost op: 17-03-2011, 00:05:42 »
De kleur geel komt zo vaak voor in deze serie dat het niet meer te tellen is cq iets mee te doen valt. Maar ineens schiet mij te binnen de plaats Geleen. Ik kijk in wikipedia en wat kom ik tegen: Dagboek van een herdershond (uitspraak Patrick), de bekende televisieserie uit de jaren 70, speelde zich af in het Geleen ten tijde van de opkomst van de mijnindustrie in Limburg. Goh weer een mijn.
Betekent dit dat de jeugdserie in Geleen is opgenomen?

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #364 Gepost op: 17-03-2011, 01:43:05 »
Nee het werd in Eysden opgenomen.

Offline Delphin

• Forumlid
« Reactie #365 Gepost op: 17-03-2011, 02:42:42 »
Topcollumn mollenvanger  ::ok::
Beschrijft precies m'n gevoel over WIDM!

Als ik deze foto's bekijk, dan stel ik nog steeds vast dat Art er niet bij is.
Oké, op de close-up foto heeft hij ook een grijs geruit hemd aan.
Maar ik heb toch de indruk dat de persoon die we op de foto rond de tafel op de rug met geruid hemd (en rode sprotschoenen) zien wel degelijk Horace is en niet Art (ander kleur van haar, ander lichamelijk model).

Ik vermoed dat men opzettelijk beiden dezelfde outfit heeft aangemeten om ons (een laatste maal) op een zijspoor te zetten.
Ik zie Patrick zijn vuist ballen vanwege het gewonnen geld en omdat hij de Mol heeft ontmaskerd.
Art is wel degelijk de Mol hoor.

Haha, jeetje... wat een paranoia! Ze gaan echt niet in de laatste aflevering met ons lopen mindfucken, dat doen ze nooit. En als je nog niet overtuigd bent na mollenvanger's uitleg, dan kan ik je met zekerheid vertellen dat dat gewoon Art is, hij was twee weken geleden in de MaDiWoDo(is het zo goed?) show, en de achterkant van z'n haar was donker en aan de voorkant had ie die geblondeerde plukken  :P

Offline Willemvee

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 17-03-2011, 09:12:04 »
Ik hoop toch zo dat Art niet de mol is, maar ik vrees er wel voor. Gelukkig hadden Barbie, Jokertje en Sterretje het al in de tweede aflevering door, maar ik niet... Voor mij was en bleef het Patrick. Vanuit Tirol klonk de stem van Matsoe Matsoe: 'die gozer drukt zo twee keer dat knoppie van die camera in joh hé! Die loop het toch te verkankeren dan? Dat is toch de mol dan?'

Nee, het ligt allemaal veel subtieler hoor, meende ik... Maar als ik nu eens geen gelijk krijg...

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 17-03-2011, 09:22:52 »
ja en hij blijft een lekker ding  ::trots::

;D

Lekker ding 1: Pepijn met mooie lange krullen en .. ehmm.   ::schaam:: ::bravo::
Lekker ding 2: Art met een 'kek' kort kapsel en jongensachtige guitige glimlach  ::bravo::

|
|
|
|

Ach ja Jan was ook best wel aardig soms  ;D

|
|
|

Ach ja...Horace was iig.... grappig..  ::tandpastasmiley::

|
|

En eh.. ohja.. Patrick.. tja... ::)

::tandpastasmiley:: Vanavond allemaal weer herenigd...  ::ok::

« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 09:24:44 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 17-03-2011, 11:09:35 »
;D

Lekker ding 1: Pepijn met mooie lange krullen en .. ehmm.   ::schaam:: ::bravo::
Lekker ding 2: Art met een 'kek' kort kapsel en jongensachtige guitige glimlach  ::bravo::
::jaja:: ::jaja:: ::jaja:: Absoluut!  ::bravo:: ::love::

Ach ja Jan was ook best wel aardig soms  ;D

Ach. Ik heb niet zoveel met Jan  ::trots::

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 17-03-2011, 11:24:17 »
 ;D

Ach. Ik heb niet zoveel met Jan  ::trots::

Ik ook niet.. Vandaar de 'ach ook best leuk soms'.. als het je aanspreekt..  ::) ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline luckyrik24

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 17-03-2011, 14:22:31 »
wij mannen moesten het doen met anna en dat was het denk ik zo vond de andere vier vrouwen niet iets speciaals hebben.
drank is sneller op dan je lief hebt

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #371 Gepost op: 17-03-2011, 15:01:43 »
Nee het werd in Eysden opgenomen.

Eijsden  ::hypocriet::
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Willemvee

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 17-03-2011, 15:12:55 »
80% van de mannen dan. De andere 20% vindt Art ook heel leuk, en Jan...
Maar goed. Karin was er ook bij en dat is voor mijn leeftijdsgroep een prachtige vrouw...

wij mannen moesten het doen met anna en dat was het denk ik zo vond de andere vier vrouwen niet iets speciaals hebben.

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #373 Gepost op: 17-03-2011, 15:16:48 »
80% van de mannen dan. De andere 20% vindt Art ook heel leuk, en Jan...
Maar goed. Karin was er ook bij en dat is voor mijn leeftijdsgroep een prachtige vrouw...

karin is toch al bezet door Pieter-Jan ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Willemvee

• Forumlid
« Reactie #374 Gepost op: 17-03-2011, 15:20:14 »
Wat is dat voor een hardnekkige roddel? En waarom heeft ze dan niet gewonnen?  >:D

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #375 Gepost op: 17-03-2011, 15:56:30 »
@willemvee  ::ok:: oudere vrouwen kunnen inderdaad mooi en interessant zijn.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Willemvee

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: 17-03-2011, 16:00:15 »
Ik ben absoluut niet het type dat naar vrouwen ver beneden mijn leeftijd kijkt. Ik moet er niet aan denken. Ik ben echt geen oude zak of zo, maar kinderwensen, dancefeesten, je zal er allemaal op je 50ste weer aan mee moeten doen zeg...
Ik heb meer met vrouwen die inmiddels gewoon tevreden zijn met wat ze zijn, veel boeiender!

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: 17-03-2011, 16:09:47 »

Nou dat ben ik niet met je eens. Ik vind niet dat zij niets speciaals hadden. Daar doe je ze in mijn ogen echt tekort mee. :( Ik zeg dit trouwens als (straight) vrouw haha Waarschijnlijk ben je heel jong en je vindt uiterlijk heel belangrijk? Anna vond ik veel saaier dan Karin en Soundos bijvoorbeeld.  ::zwaai::

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #378 Gepost op: 17-03-2011, 16:13:17 »
Nou dat ben ik niet met je eens. Ik vind niet dat zij niets speciaals hadden. Daar doe je ze in mijn ogen echt tekort mee. :( Ik zeg dit trouwens als (straight) vrouw haha Waarschijnlijk ben je heel jong en je vindt uiterlijk heel belangrijk? Anna vond ik veel saaier dan Karin en Soundos bijvoorbeeld.  ::zwaai::

Helemaal met je eens Lonneke!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: 17-03-2011, 16:19:19 »
En ook ik ben het hier wel mee eens. Anna, ik kan het niet ontkennen is mooie vrouw om naar te kijken. Maar, uiterlijk is niet alles en niet het enige dat meespeelt (niet alleen in het spel, maar ook in het echte leven) Anna speelde haar spel echt als kandidaat, niet echt opvallend ofzo en had zo hier een daar leuke quotes. Karin en Soundos daarentegen (die net iets verder kwamen dan Anna) hebben toch wel iets neergezet in de zin van hoe ze het spel spelen en een deel van hoe ze echt zijn. Karin met haar uitspraken, het geklungel soms, het overwinnen van haar angsten. En soundos, de vrouw waar niemand naar wilde luisteren met dr roze hutkoffer en haar leuke uitspraken.

« Laatst bewerkt op: 17-03-2011, 16:21:17 door mollenvanger20 »