Ik ben teleurgesteld in de mol zelf en de weinige molacties, maar er waren zeker positieve dingen. Ik vond 'de mol in de bus' heel spannend en zeker ook het verrassingseffect van de test met de vragen over de toekomst. Verder prachtige beelden natuurlijk en de montage van de ontknoping was heel tof gedaan.
Maar ik vind ook - al is het hier soms moeilijk tussen alle fans - dat je ook kritiek moet kunnen uiten.
Om een voorbeeld te geven:
Mensen vragen zich hier wel eens af wat de 'gewone kijker' nou denkt en hoe die kijkt. Nu weet ik dat als Molfan ook niet zo goed, maar mijn vriend is bijvoorbeeld geen fervent Molkijker. Pas dit seizoen is hij het halverwege gaan volgen (daarvoor wel eens een uitzending, maar niet echt gevolgd). Aangestoken door mij natuurlijk.
Hij is vandaag zelfs eerder van z'n werk gegaan om op tijd thuis te zijn om de ontknoping te zien. Een potentiele nieuwe fan dus.
Maar ik weet niet of hij volgend jaar weer gaat kijken, want hij had echt zoiets van 'waar zijn nu al die sabotageacties?'. Hij vond het echt een anticlimax. En dat vind ik best zielig, want het voelt toch een beetje als mijn schuld. Ik heb hem blijkbaar enthousiast gemaakt voor iets dat uiteindelijk tegenviel.