Elk jaar na de laatste uitzending zijn er mensen op dit forum teleurgesteld in de mol, en nu weer. Patrick had echter niet echt meer kunnen mollen dan nu omdat de laatste vier kandidaten allemaal (o.a.) op hem zaten. Hij liep dus al in de gaten. Dat is de reden dat hij Art ook nodig had als dekmantel.
Er is maar één kandidaatsactie van Patrick die hij had moeten verantwoorden en dat is ervoor zorgen dat de opbrengst verdubbeld werd van de jeepopdracht. Hij had dit geld echt niet hoeven pakken.
Jammer dat veel opdrachten niet aan bod kwamen in de uitzending (de Elvis/Beatrix-molactie werd niet eens genoemd) maar daarvoor is een uur nu eenmaal te kort...
Wat ik me ook afvroeg: vanaf wanneer zat Art eigenlijk op Patrick? Want het leek er nu op dat hij hem lange tijd nog vertrouwd heeft.
Al met al vond ik het een leuk seizoen, ook al was ik (net als velen van jullie) al zeker van Patrick als mol vanaf het vertrek van Pepijn.
Echt top was trouwens het terugspoelen naar de busopdracht uit de eerste aflevering!!
Gast, niet meer kunnen mollen. Hoe kun je dit nou zeggen. Ik weet ook lang niet meer alles hoor, als ik alles nog goed terug kijk, zou ik zelfs nog meer kunnen verzinnen, maar een paar voorbeelden:
- Levend schilderij opdracht: vooraan gaan staan, waarom zou dit zogenaamd tactisch zijn? Je stelt je gewoon passief op.
- booby trap opdracht, zelfde idee. Hij stelt zich heel passief op
- Opdracht in de jeeps, dat ze vlaggetjes moesten zoeken op hun rit. Art loopt gewoon vol langs het vlaggetje, en dan moet Patrick (de mol!!!!) zeggen: kijk hier is een vlaggetje. Dat kan toch niet! Wat ben je dan voor nepmol. Om vervolgens nog even te proberen: 'Ja Art, zullen we gaan mollen?' Wat is dat nou weer voor iets slechts!
Naja, ik weet nu alleen even de stukjes die je in de laatste aflevering zag, nog, maar er waren zeker nog veeeel meer voorbeelden.
De hoofdlijn is gewoon: deze mol probeerde heel passief te zijn, en vooral gewoon te zorgen dat hij in ieder geval geen geld binnenhaalt en tegelijkertijd niet verdacht wordt. Ik verwacht van een mol toch iets meer. Ik wil een mol zien die er echt alles aan doet om geld uit de pot te halen, en die acties heb ik veeeel te weinig gezien.