Op de site van de Avro staat het volgende:
11
In serie 11 speelde het getal 11 een belangrijke rol en was in verband te brengen met de mol:
Er werd regelmatig naar het getal 11 gewezen. Zo waren de levensgrote getallen van de code op de vuurtoren opgeteld 11 en alle cijfercodes van het verlaten ziekenhuis spel waren opgeteld ook 11. Patrick sliep in de eerste aflevering in kamer 11 en liep een keertje in beeld voor kamerdeur 11 langs.
Patrick zat opvallend vaak bij de executies met z'n handen voor de ogen. Immers: een mol is blind. Je werd daarop gewezen omdat @ikbendemol op twitter opvallend vaak het woord 'zien', 'kijken' of 'ogen' gebruikte.
Ook gebruikte Patrick op twitter vaak de zin: 'ik zie je in elf' en 'ik zie' kun je lezen als XI, oftewel 11.
Aangezien 11 het 'gekkengetal' is, gebruikte Patrick vaak het woord 'gek' in z'n biechten en verwees hij naar het woord 'gek' in zijn contactadvertentie in het theater in aflevering 2 met aparte zinsconstructies als: "Gedachten En Krachten" en "Geaard En Krachtig".
Ook gebruikte Patrick opvallende woordcombinaties zoals: "Tomeloos Positief", "Toen Poepte" en "Totale Poet", waarvan de eerste letters samen 'topo' vormen, een Spaans woord dat in Wie is de Mol al jarenlang een alternatief is voor het woord 'mol'.
Titels
De titel van aflevering 4 was 'Iets is wat het lijkt'. Pieter Jan zei in het kerkduel letterlijk: "Wie is de Mol?... Patrick."
De titel van aflevering 5 was 'Land in zicht'. Patrick fotografeerde de vlag van het nieuwe land Nicaragua.
Overig
Het eerste dagboek van de mol werd ondertekend met PS: Patrick Stoof.
In de allereerste aflevering, tijdens de allereerste opdracht stapten de kandidaten één voor één in de bus met de mol. En wat zagen zij toen ze instapten? Een geit. Patrick en Miryanna zijn als enige kandidaten geboren in het jaar van de geit.
Zes van zeven eerste afvallers waren al bekend na aflevering 1 en 2. Het nummer van de vraag die de kandidaten in de test van aflevering 1 en 2 beantwoordden, correspondeerde met de aflevering waarin ze afvielen. Zo kreeg Hanna vraag 2 en Horace vraag 3. Patrick wees als eerste vraag 20 aan: 'Wie is de mol?'
En in aflevering 8 zei Patrick het letterlijk tegen Art en Karin: "Ik zal het maar bekennen, ik ben het."
Twitter
Op Twitter heeft @ikbendemol precies op het moment dat elke uitzending begon de volgende tweets geplaatst.
6-1 Ik wens je een knallende aflevering toe
13-1 Contactadvertenties: reageer jij zometeen op de mijne?
20-1 Toneel spelen voor een enorm publiek. En wie heeft de hoofdrol? Ik, de mol. Kijk zometeen!
27-1 Fijn, aflevering 4 begint! Zie me aan het werk in bussen, kerken en boven ravijnen.
3-2 Koeien (1200), paarden (6) en de mol (1). Nu op Nederland 1!
10-2 Tien minuten mollen leidt naar de oplossing in elf.
17-2 Ook onder water ben ik actief, nu op Nederland 1!
24-2 Als hoeveelste loop ik het verlaten ziekenhuis in? ik hoor het graag!
3-3 Rondleidingen (2), een vulkaan (1), een plantage (1), boten (4), een quiz (1) een vriijstelling (?), nationaliteiten(?) en de mol (1). Zometeen: Nederland 1.
10-3 Schep je eigen werkelijkheid. Zometeen in Wie is de mol.
17-3 Patrick of Art? Wie ben ik? Zometeen, Nederland 1.
Als je van alle eerste woorden de eerste letter neemt, krijg je het anagram Patrick Stoof:
Patrick
Als
Tien
Rondleidingen
Ik
Contactadvertenties
Koeien
Schep
Toneel
OOk
Fijn
Welke waren te ver gezocht? Welke waren al gespot? Welke waren het meest geniaal?