1. Seizoen 6; Argentinië, mol Milouska
Want: fantastische mol, boeiende opdrachten + groepsamenstelling + introductie jokers
2. Seizoen 8; Mexico, mol Dennis
Want: leuke mol, schitterend land + opdrachten en leuke groep
3. Seizoen 5; Australië/Indonesië, mol Yvon
Want: komische groep met Isabelle/Marc-Marie, mooi land en voor het eerst een duidelijke mol
4. Seizoen 2; Schotland, mol Nico
Want: Leuke groep met Yvonne/Sigrid/Nico, mooi land en leuke opdrachten
5. Seizoen 11; El Salvador/Nicaragua, mol Patrick
Want: gewoon een groep die echt harmonieus is, genoeg grappige momenten en leuke kandidaten (Soundos, Art, Pepijn & Anna)
------------------------------------
6. Seizoen 3; Portugal, mol George
7. Seizoen 9; Noord Ierland/Jordanië, mol Jon
8. Seizoen 10; Japan, mol Kim
9. Seizoen 1; Australië, mol Deborah
10. Seizoen 7; Thailand, mol Inge
11. Seizoen 4; Canada, mol Elise
Dat is mijn top vijf. Serie 1, 3 en 4 als ook 7/9/10 vallen daar buiten. Dat zijn geen slechte series, in tegendeel. De laatste vijf halen het niet als totaal als je de groep + land + opdrachten + hoe de mol was meeweegt. Let wel, voor mij. Een meerderheid zowel hier als bij .nl vinden serie 3 hoe wie is de mol hoort te zijn. En dan met name omdat George qua mol een prima rol neerzette en geniale sabotageacties had.
Dat is allemaal goed en wel. Ik ga alleen niet die serie ophemelen zoals anderen nog weleens doen. Zelf vind ik serie 2 bijv. leuker dan 3 vanwege de groep, de opdrachten en het land. Dat Nico als mol dan niet in de buurt komt van George ala, dat doet niks af aan het feit dat ik serie 2 gewoon leuker vind over het algemeen gesproken. Serie 9 had twee schitterende landen in zich, hoe Noord-Ierland en Jordanië werden weergeven was erg mooi. De groep was ook leuk, maar de opdrachten + mol waren minder. Dito voor serie 10. Leuke groep, prima mol maar toch niet zo spetterende serie als anderen.
Dat serie 1 zo laag staat komt gewoon omdat andere series de allereerste hebben overtroffen. Zowel qua opdrachten als groep als mol als land. Al het begin is moeilijk, dus in zoverre is er weinig op te merken aan het beginseizoen van wie is de mol in Nederland. Maar toch, over het algemeen gesproken waardeer ik dat seizoen, ondanks het feit dat wie is de mol hier mee begonnen is, toch lager. Serie 7, leuke groep met veel interactie en de opdrachten waren gevarieerd. Maar verder had het niet echt wat vind ik. En serie 4, Elise als mol heeft het wel goed gedaan. Maar de opdrachten vielen tegen, ondanks dat Canada als land erg mooi is. Speelt ook mee dat ze volgens mij destijds in de winter daar waren. En ja, dat beïnvloed gewoon de serie.