De opdrachten staken toen inderdaad wel erg ingewikkeld in elkaar.
Afl 1: de port-opdracht
Afl 2: denkers-doeners-dromers:
ik begrijp eigenlijk niet wat de rol van de dromers was in deze opdracht en wat had de productie gedaan als George zijn molactie geslaagd was en het groepje niet op tijd was uit gestapt?
Noch een paar veranderingen gespot:
1)In groep 1 zitten .... met de foto's erbij. Of is dat enkel in het begin als je de kandi's nog niet zo goed kent?
2) De kandidaten reden nog zelf met de auto, nu zitten ze altijd in een busje. Is zo'n busje(s) goedkoper of praktischer of kunnen de BN'ers niet goed met de auto rijden?
De grappige momenten:
-de slaapsensoren die in de wc uitkomen
-jantiens gezicht als de denkers-doeners-dromers-opdracht mislukt is.
-de test van Ellen: John is de mol want hij heeft de opdracht goed gedaan.
Waarom legde George eigenlijk zo veel meters af? Hij bracht 1400 euro in de pot, terwijl er maar 600 euro weer uit de pot ging.
Ook leuk om te zien is hoe de Nederlandse serie en de Vlaamse serie elkaar beïnvloed hebben:
-de regatta is gebaseerd op de zee-opdracht uit de tweede Vlaamse serie (afl5, 3de opd)
-de dromers-opdracht is deels overgenomen door de Belgen in de 3de serie (afl 1, 2).
Ik vraag me eigenlijk wel af of, indien er een vierde Vlaamse serie zou komen, de makers opdrachten van de widm-series zouden overnemen, of zelf nieuwe opdrachten bedenken, hetzij beter, hetzij slechter.