Wat is er dan dat er zo erg is? PB het eventueel? :/
Misschien dat ik het wat te theatraal neerzette
Hmm, laat ik het eens zo proberen uit te leggen. Heb je weleens gehoord van 'Chekov's gun'? Het is een literaire techniek, waar de precieze betekenis licht veranderd afhankelijk aan wie je het vraagt - maar het komt globaal neer op het idee dat er geen overbodige belangrijke elementen in een verhaal horen te zitten. In Chekov's woorden, 'als ik in hoofdstuk 1 zeg dat er een geweer aan de muur hangt, moet die in hoofdstuk 2 of 3 afgaan. Anders hoort het geweer er niet te hangen'. Voor de volledigheid, het tegenovergestelde is de 'red herring' - een element dat nutteloos blijkt en alleen is aangebracht om aandacht af te leiden.
In ieder geval, dit spel is duidelijk gemaakt uit hetzelfde oogpunt als Chekov; als er iemand klikbaar of pakbaar is gaat het nut hebben op enig punt in de toekomst. We hebben nu nog dingen als een liftpasje, 100% zeker [okay, maak dat 99 als je wilt] dat we die nodig gaan hebben.
In dit geval was het erg opvallend dat de kastjes open-baar waren maar geen functie leken te hebben. Evenzogoed vielen de genummerde zakjes op - maar ik was nog druk de molen aan het doorzoeken dus dacht er verder niet meer aan. Heeeeel dom. Het is volstrekt logisch, de zakjes stonden zelfs op de kast!, dat beide elementen gecombineerd moesten worden en dat de zakjes [met de ontbrekende 2] een code was voor de kastjes die moesten worden open gedaan, of juist dicht moesten blijven.
Zo ongelofelijk voor-de-hand-liggend, maar ik dacht er gewoon niet bij na. Dat is pure domheid.