Beste mensen, ik kan helaas niet inhoudelijk op vragen ingaan.
Houden zo, anders kun je het hele spel wel gaan voorzeggen.
Ik schreef eerder vanmiddag dat ik in het Centre Ceramique was. Ik dacht, ik ga een kop koffie drinken, en hier en daar eens kijken wat er van het binnenste in het spel terecht gekomen is. Nou, ik heb heel veel kunnen vinden, maar niet de ruimte waar je heen moet om je gevonden munten te wegen. Is die er niet, of is die inmiddels anders ingericht, waardoor ie niet meer herkenbaar is?
Ik dacht verder: ik ga eens hier en daar een medewerker vragen of ze inmiddels niet gek worden van de bezoekers die naar het spel vragen. Iemand aan de balie reageerde stomverbaasd: nooit van gehoord, en toen ik haar wees op een artikel in weekblad De Ster, zegt ze: Ja, eh voor BV-Limburg zit u hier verkeerd meneer, die hebben hier wel gezeten, maar zitten nu op het Vrijthof.
Mijn reactie: maar daar HEB ik het helemaal niet over. Eind van het liedje was: ze wisten echt net waar ik het over had.
Iemand anders daar had wel van het spel gehoord, maar verwees me naar een tentoonstelling bovenin het gebouw, dat ging over de muntschat van Amby. Ik zei: daar ben ik langs gelopen, maar u begrijpt het gewoon echt niet, dat was mijn vraag dus niet.
Kortom, ik vraag me af hoe het mogelijk is dat mensen die daar werken, en mensen van informatie moeten voorzien, van toeten noch blazen weten. Ze heben er geen idee van dat hun werkplek in deel 1 van het spel een belangrijke rol speelt.