Auteur Topic: De schat van Ambiorix  (gelezen 193413 keer)

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #120 Gepost op: 2-04-2011, 19:35:34 »
als je vijf letters hebt, en ook die letter van buiten, kan een beetje forummer daar toch wel een naam van maken?

Ja als je de letter die je buiten zag er achter zet heb je die naam al. :p Maar na 1 ding al de hele naam hebben?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 2-04-2011, 19:36:32 »
Ik las ergens nog iets over combinatie pasje/lift. Iemand al geprobeerd het pasje te gebruiken in de ruimte waar de lift zit. :o

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #122 Gepost op: 2-04-2011, 19:51:10 »
Ja als je de letter die je buiten zag er achter zet heb je die naam al. :p Maar na 1 ding al de hele naam hebben?
vergeet niet dat de naam die je hebt gevonden, maar een deel is van de hele puzzel, er volgen immers nog twee hoofdstukken.

De lift, je komt er niet makkelijk bij, heb ik gemerkt. Dus het pasje heb ik ook nog niet kunnen gebruiken.

Overigens zat de bug met de blacklight er nog steeds in, dus de punten die ik nu heb, stellen niets voor. Ik probeerde het alleen uit. Ik was wel blij met de 25 punten die ik kreeg voor het tweede beeldje. Die zijn tenslotte eerlijk verdiend.

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #123 Gepost op: 2-04-2011, 20:02:00 »
Mij lukt dat labyrint ook maar niet...

Gebeurt er nog iets waardoor je weet dat het gelukt is of staat de letter er gewoon ineens in je notities?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #124 Gepost op: 2-04-2011, 20:07:07 »
Ik zie hierboven trouwens dat er intussen al een forumregistratie is, puur vanwege dit spel. Dat is toch wel grappig.

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #125 Gepost op: 2-04-2011, 20:18:02 »
Hahaha, ik deed hem nu juist hartstikke slordig en snel, maar met resultaat nu. Ligt het soms aan het feit dat je het potlood niet los mag laten?
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Dolfie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #126 Gepost op: 2-04-2011, 20:40:54 »
* zucht........

Ik heb het nu op allerlei manieren geprobeerd, en nog steeds niks nakkes nada....

Zou ik soms de verkeerde route pakken?
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #127 Gepost op: 2-04-2011, 20:58:06 »
T is iig een vorm van een E. ;D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #128 Gepost op: 2-04-2011, 21:07:51 »
Welliht helpt het als je de stadsbibliotheek (het Centre Ceramique) werkelijk bezoekt........Het gebouw heeft in elk geval meer verdiepingen dan waar je nu in het spel terecht kan.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #129 Gepost op: 2-04-2011, 21:19:28 »
Overigens worden de ongeldige punten (verkregen via de bugs) op korte termijn van jullie score afgetrokken. Een van de makers stuurde me eem tweet hierover.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #130 Gepost op: 2-04-2011, 21:30:50 »
Mooi. :) Dan kan ik misschien nog een keer in de top 5 komen.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #131 Gepost op: 2-04-2011, 21:32:22 »
Bodejos, heb jij met 633 punten ook steeds die blacklight zitten gebruiken? ::)

Offline Dolfie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #132 Gepost op: 2-04-2011, 21:33:27 »
De blacklight deed het bij mij maar 1 keer. Ik heb de punten gestolen bij het wegen van de munten/

En nee, nog steeds is het niet gelukt :(
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #133 Gepost op: 2-04-2011, 21:35:57 »
er staat er nu een op nummer 1, die volgens mij alleen maar via die blacklight zo hoog is gekomen. Volgens mij zitten er in hoofdstuk 1 niet meer dan iets van 1000 punten of iets in die buurt. Ik sta op 633, waarvan een paar honderd onterecht verkregen. Ik wilde eens kijken of je op die manier in de leader top 5 terecht kwam, en dat bleek dus het geval.

Waar vind ik trouwens die dolk? Ik heb Bernard Dibbets al gevraagd, maar die gluurt ergens anders naar.

Overigens is het voor mij als inwoner van Maastricht leuk om naar details te kijken: in krantenartikelen komen bekende stadsfiguren voor.

Bodejos, heb jij met 633 punten ook steeds die blacklight zitten gebruiken? ::)
yep, zie eerder in dit bericht
« Laatst bewerkt op: 2-04-2011, 21:41:31 door Bodejos »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #134 Gepost op: 2-04-2011, 21:55:20 »
Je moet eventjes terugkijken, daisy legde mij uit waar die dolk is.

En 1000? Ik denk dat er maar 295 punten zijn in hoofdstuk 1, het aantal wat ik nu heb.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #135 Gepost op: 3-04-2011, 09:27:53 »
Ik had het labyrinth gedaan, kreeg ook een hoofdletter E eruit, maar hij pakt niet.

Iemand een tip om hem op te lossen?

Ik heb het scherm twee keer vergroot, maar dat vergroot uiteraard ook de potloodlijn 2 keer.

Offline Har

• Forumlid
« Reactie #136 Gepost op: 3-04-2011, 09:36:13 »
Waarschijnlijk heb je toch ergens een onderbreking in de lijn gehad. Moet je helaas toch nog maar eens proberen. Ik ben trouwens zelf vanaf de start naar het eindpunt gegaan.
Het is wel frustrerend dat we niet weten of we nog verder kunnen of dat we moeten wachten tot het 2de deel. :(

Offline Dwaastoo

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 3-04-2011, 09:39:33 »
Sjonge Bodejos... je weet wel de spellen uit te kiezen waar vervolgensd het halve forum verslaafd aan raakt... eerst al molehill-empire ::ok::
"It's all a joke! Everything anybody ever valued or struggled for...  it's all a gag!  So why can't you see the funny side? Why aren't you laughing!"

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #138 Gepost op: 3-04-2011, 09:43:09 »
Ik heb waarschijnlijk de lijn ergens anders laten raken waardoor er een soort kortsluiting ontstaat.

Ik ga eens een screenshot uitprinten, en die met potlood invullen, net zolang tot ie goed is, dan heb ik een voorbeeld hoe ie moet.

Kan het zijn dat jij de blacklight ook mer keer hebt gebruikt, of ben jij niet de Har uit het lijstje? Ben benieuwd wanneer de bug verholpen is, ik heb hem vrijdag al aan de makers gemeld.

Ga er maar vanuir dat wat Molow zegt, ongeveer het puntenaantal is dat je kunt krijgen. Of het zou zo moeten zijn, dat je met de ene oplossing een attribuut activeert, dat eerder niet werkte. Bv het liftpasje.

Ik vermoed eerder dat dat pas in deel 2 gebruikt kan worden. Er zijn in elk geval nog heel wat lokaties te bezoeken,vooral buiten, tussen het kasteel en Centre Ceramique in.

Wat ik me overigens afvraag: ik weet wat er op het terrein gevestigd was, maar krijg het niet voor elkaar dat in de juiste spelling neer te zetten. Veel mensen denken dat je daar Sphinx moet neerzetten, maar dat is die ANDERE keramiek-gigant.

Offline Har

• Forumlid
« Reactie #139 Gepost op: 3-04-2011, 09:48:30 »
Bodejos,
Ja ik heb de blacklight gebruikt om dezelfde reden als jij hebt gedaan. Trouwens een goed leermoment voor de makers.