Auteur Topic: De schat van Ambiorix  (gelezen 193409 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #140 Gepost op: 3-04-2011, 09:52:19 »
Sjonge Bodejos... je weet wel de spellen uit te kiezen waar vervolgensd het halve forum verslaafd aan raakt... eerst al molehill-empire ::ok::
Weet je wat het leuke is? Jij bent expert ''mensen-op-het-verkeerde-been-zetten''. Donderdag werd er aandacht aan besteed op onder meer L1 en in de krant. En de passage ''morgen volgt de introductie'' deed mij vermoeden dat het om een 1-aprilgrap ging, voornamelijk ook omdat je niet kon inloggen als je dat te vroeg had geprobeerd.

Vrijdag kwam ik erachter dat het geenszins een grap was, en ik besloot het door te plaatsen hier, en ook op mestreechonline.

Die laatste doorplaatsing is Frans Pollux, de scriptschrijver van dit fraais, niet ontgaan, en iemand van de makers van het spel heeft zich daar geregistreerd.

Ik hoop oprecht dat de opzet (online zetten in tussenpozen) ertoe bijdraagt dat het spel grote bekendheid gaat krijgen. Het wordt in elk geval gewaardeerd dat het doorgeplaatst wordt, en via RN komt het nu ook buiten de provincie terecht.

Het wachten is nu op drie dingen: het verhelpen van de bugs, het opschonen van de ranglijst, en op 1 mei, dan kunnen we weer verder.
« Laatst bewerkt op: 3-04-2011, 09:55:06 door Bodejos »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #141 Gepost op: 3-04-2011, 09:54:31 »
Bodejos,
Ja ik heb de blacklight gebruikt om dezelfde reden als jij hebt gedaan. Trouwens een goed leermoment voor de makers.
Bugs ontdek je alleen maar door het te spelen, en hoe eerder je ze ontdekt, hoe prettiger spelen het is voor de latere spelers. 

Leuk, om in dit verband iets te hebben kunnen bijdragen aan de kwaliteit ervan, toch?

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #142 Gepost op: 3-04-2011, 13:45:39 »
Wat ik me overigens afvraag: ik weet wat er op het terrein gevestigd was, maar krijg het niet voor elkaar dat in de juiste spelling neer te zetten. Veel mensen denken dat je daar Sphinx moet neerzetten, maar dat is die ANDERE keramiek-gigant.

Bij mij was het antwoord 'Sphinx' goed hoor, Jos.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Ambiorix

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 3-04-2011, 13:51:04 »
De bugs zijn in kaart gebracht en worden (helaas morgen pas) door het ontwikkelteam opgelost.
Of de ongeldige punten worden afgetrokken of dat het account moet worden gereset is op dit moment nog onduidelijk.

(tip: in Deel 1 zit veel meer dan alleen de Bibliotheek!)

Bedankt voor het reeds getoonde begrip!

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 3-04-2011, 13:52:38 »
Bij mij was het antwoord 'Sphinx' goed hoor, Jos.

Bij mij ook. :)

En @ Ambiorix, hoe weten we dat jij de ontwikkelaar bent, of iemand van de crew? Want ik denk eigenlijk dat je iemand bent die iedereen hier wilt laten zoeken naar meer terwijl het er niet is. :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Ambiorix

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 3-04-2011, 14:33:00 »
Ik ben inderdaad van het ontwikkelteam, of je me gelooft mag je zelf invullen.  ::zwaai::
Vanaf morgen zullen jullie verder kunnen komen, zodra de bugs eruit zijn gehaald.

~Ambiorix

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #146 Gepost op: 3-04-2011, 14:38:54 »
En @ Ambiorix, hoe weten we dat jij de ontwikkelaar bent, of iemand van de crew? Want ik denk eigenlijk dat je iemand bent die iedereen hier wilt laten zoeken naar meer terwijl het er niet is. :)

Als je aan zijn identiteit twijfelt stuur hem een mailtje zou ik zeggen. Zijn e-mailadres staat in zijn profiel. En dat domein is iig van het bedrijf dat het spel heeft ontwikkeld.
Geniet nooit met mate...

Offline Test

« Reactie #147 Gepost op: 3-04-2011, 14:42:00 »
Ik ben inderdaad van het ontwikkelteam, of je me gelooft mag je zelf invullen.  ::zwaai::
Vanaf morgen zullen jullie verder kunnen komen, zodra de bugs eruit zijn gehaald.

~Ambiorix

Welkom Ambiorix op dit forum. ::bravo::

Zoals je misschien hebt gelezen zitten we hier zo vast als een huis met het spel. We hebben 5 letters in ons boekje staan en hebben het idee dat de R (op de lantaarpaal) die buiten de bib staat ook nodig hebben. Die link met de scheve paal op de maquette hebben we ook gevonden maar kunnen er verder niks mee.

Kan je ook iets van een hint geven ofzo?
Geniet nooit met mate...

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 3-04-2011, 15:04:19 »
Oke sorry dan heb ik te snel geoordeeld! Welkom dan Ambiorix (sowieso welkom natuurlijk :P)

Maar ik vraag me dan idd heel erg af hoe we verder moeten. ;D De 5 letters in ons boekje en de letter buiten vormen wel een bekend naam maar dan? Het pasje, de scheve lantaarnpaal, het citatenboek?! ???

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #149 Gepost op: 3-04-2011, 15:11:31 »
Was eigenlijk van plan dit spel te laten rusten tot de volgende update..

..maar mijn interesse is wederom gewekt  ;D
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 3-04-2011, 15:14:21 »
Was eigenlijk van plan dit spel te laten rusten tot de volgende update..

..maar mijn interesse is wederom gewekt  ;D
::rofl:: ::rofl:: Echt zo'n leuk spel dit! Kom totaal terug van mijn post waarin ik zei dat ik het niet snapte en het niet ging uitspelen. Ga het totally uitspelen. :P

En Ambiorix, zou je 1 klein tipje van de sluier kunnen oplichten wat we nu moeten doen? Ik heb 295 punten (De bug niet gebruikt), ik heb pasje, blacklight, dolk, plectrum, 40 cent en 2 Ambiorix beeldjes. Heb 3 vragen toegestuurd gekregen via sms en die beantwoord. Heb nu 5 letters in mn logboek staan:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En als je daar de 6de letter, buiten, bij doet krijg je dus iets wat iedereen wel kent. Heb alleen het kasteel en de bibliotheek vrijgespeeld. Wat moet ik nu? :-X

Offline MCMLXXII

• Forumlid
« Reactie #151 Gepost op: 3-04-2011, 15:35:05 »
Eve veurstelle: MCMLXXII

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 3-04-2011, 15:40:02 »
Jij zal wel trots zijn op je derde plek! ::ok::

Offline Dolfie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #153 Gepost op: 3-04-2011, 15:44:18 »
ook met extra puntjes jatten dus ;D
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 3-04-2011, 15:51:16 »
Ik heb nu echt elke kamer/beeld/ding goed doorgespeurd en heb geen extra gang of iets anders ontdekt. Wel nu bij die andere soort van maquette ofzo ontdekt dat er iets staat van een bepaalde vrouwenkerk ofzo dat had ik eerst nog niet gezien. Maarja geen idee wat nu.

Offline Dolfie

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 3-04-2011, 15:53:18 »
misschien iets intypen op de computer in de kasteelkamer........

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #156 Gepost op: 3-04-2011, 15:55:54 »
De volgende locatie is wellicht die Onze-Lieve-Vrouwe-kerk
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Test

« Reactie #157 Gepost op: 3-04-2011, 15:56:27 »

Ook al geprobeerd, maar kom daar niet verder mee. :-\\
Geniet nooit met mate...

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 3-04-2011, 16:00:03 »

Ik kom ook niet verder daarmee. Heb al veel geprobeerd zoals Feeke, Schat, Ambiorix etc.

Offline Dolfie

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 3-04-2011, 16:01:10 »
Op het plectrum staat de afbeelding van hetzelfde plaatje als op de schatkaart........