Auteur Topic: De schat van Ambiorix  (gelezen 193561 keer)

Offline Dolfie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: De schat van Ambiorix
« Reactie #180 Gepost op: 3-04-2011, 22:53:43 »
:o
dat is een ander spel Jann ;D
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #181 Gepost op: 3-04-2011, 23:06:25 »
Wie weet krijgt het net als Molehill een eigen board, krijgen we ruzie met de Ambiorix-productie, stopt langzaam iedereen ermee, verkoopt men elkaars letters en hebben we hier twee dode boards.
Voor zover ik weet, komen er drie ''hoofdstukken''. 1 april, 1 mei en 1 juni.

Of je het nog kunt spelen, nadat de schat is gevonden, weet ik niet. Ik zou het wel leuk vinden wanneer mensen er na die tijd ook iets aan hebben. Als dat zo is, zou een eigen board zin heben, als het na 1 juni ophoudt.

In dat kader denk ik aan PoV (2004). Dit was naderhand ook niet meer te spelen, omdat de site ZELF niet meer toegankelijk was.

Of het zin heeft hier een apart board van te maken: het is aan de Mods om daar iets over te zeggen. WAt Molehillempire betreft (ik speel dat ook nog steeds): daar zit geen begin en einde aan.

Ik bedoel eigenlijk dat het niet zoveel uitmaakt wanneer je daar in stapt.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #182 Gepost op: 4-04-2011, 07:08:10 »
Kijk nou, dit is ook leuk:

franspollux Frans Pollux
Er wordt al druk gediscussieerd over internetspel www.deschatvanambiorix.nl, namelijk hier: http://bit.ly/eAmjLy
6 hours ago Favorite Retweet Reply

Offline Jann

• Forumlid
  • Derde plaats Dixit 2020
« Reactie #183 Gepost op: 4-04-2011, 08:10:21 »
Kijk nou, dit is ook leuk:

franspollux Frans Pollux
Er wordt al druk gediscussieerd over internetspel www.deschatvanambiorix.nl, namelijk hier: http://bit.ly/eAmjLy
6 hours ago Favorite Retweet Reply

Grappig. Straks wordt dit forum nog de main spot voor de spelers ervan.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Ibung

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #184 Gepost op: 4-04-2011, 10:19:55 »
@ ambiorix: bij het labyrinth: je zult beloonT worden.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Jann

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 4-04-2011, 11:41:10 »
Het spel kan weer verder gespeeld worden! De R is nu pakbaar.
Hier kan uw boodschap komen te staan. Geïnteresseerd? Neem dan snel contact op en bereik een miljoenenpubliek (5 cent per pm)

Offline Jann

• Forumlid
« Reactie #186 Gepost op: 4-04-2011, 12:04:59 »
Hmm, er moet een fout in de locatie 'Friedesse Molen' zitten. Bij elke richting die ik kies komt een boodschap, maar met daarin een leeg vak. Verder kan ik niets op deze locatie.

Offline Ambiorix

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 4-04-2011, 12:24:15 »
Beste mensen, bedankt voor jullie geduld.
Hierbij kan ik mededelen dat de game weer verder te spelen is zijn, er is geen speeldata gewist, dus je kunt gewoon door gaan waar je gebleven was!
Voor diegene die er al zijn geweest; de letter 'R' is nu actief.

Aan de scores wordt nu gewerkt.

Succes met jullie zoektocht!

@Jann: Dat zou nu ook moeten werken.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2011, 13:16:09 door Ambiorix »

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #188 Gepost op: 4-04-2011, 13:24:26 »
Veer hubbe bei de slevrouwe al een paar boegies neergezat.

Zeet ins, ut heet geholpe.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #189 Gepost op: 4-04-2011, 13:29:32 »
Ambiorix

De sleutel die je vind in de OLV-Basiliek geeft als informatie 'een oude sleutel die je hebt gevonden in de bibliotheek'.
Schoonheidsfoutje? Of misschien een heel subtiele hint die ik vooralsnog niet snap  :P

edit: Snapt iemand al waar die sleutel voor dient? Een simpel ja/nee volstaat  :) Kan je namelijk geen dingen-op-slot herinneren bij de Basiliek - maar mogelijk heb ik niet goed gezocht

edit2: Volgens mij ga ik vandaag weer verdacht weinig Nuttige Dingen doen.

edit3: Nvm voor die sleutel. Ik vermoed dat deze post echt 17 edits gaat krijgen of iets dergelijks.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2011, 13:35:23 door hulpdakdekker »
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Har

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 4-04-2011, 13:43:48 »
De sleutel is voor de molen. Hiermee kom je vanzelf binnen

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #191 Gepost op: 4-04-2011, 13:50:53 »
Dat snapte ik ook, ten tijde van mijn 3de edit  ;D

Vraag me wel af of ik niet het rad v/d molen te vroeg aan het draaien heb gekregen.. Zie er namelijk niet meteen een aanwijzing op - en om die te gaan zoeken terwijl het ding aan het draaien is zou realistisch gezien niet de meest veilige optie zijn.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Har

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 4-04-2011, 13:54:26 »
Zit met hetzelfde probleem. Heb rad aan het draaien en zo te zien is er iets op het midden gedeelte van het rad. Krijg het rad echter niet meer stop. Wat is eigenlijk de cloe van het doorsnijden van het touw. Bij mij gebeurde niets.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #193 Gepost op: 4-04-2011, 13:55:17 »
@ ambiorix: bij het labyrinth: je zult beloonT worden.
@Ibung, dit kun je Ambiorix niet euvel duiden. Onze vriend is namelijk van voor onze huidige jaartelling, en destijds werd er ook een heel andere spelling gehanteerd.

Sterker nog: het Nederlands zoals wij dat nu kennen, bestond toen nog niet eens. De lokale bevolking liep nog in berevellen, en dronk het plaatselijke brouwsel uit schedels van de overwonnenen.

(Geschiedkundig klopt het niet helemaal, maar het past wel in de tijdgeest van het spel......)

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #194 Gepost op: 4-04-2011, 14:06:26 »
Zit met hetzelfde probleem. Heb rad aan het draaien en zo te zien is er iets op het midden gedeelte van het rad. Krijg het rad echter niet meer stop. Wat is eigenlijk de cloe van het doorsnijden van het touw. Bij mij gebeurde niets.

Ik vermoed een wapenschild - lijkt niet op die van Limburg en gezien de kleurstelling vermoed ik die van Nederland - en een paar regeltjes tekst er onder.

Het touw doorsnijden had bij mij ook geen effect. Vond het wel opvallend dat we slaafs vandaaltje spelen - zo'n touw hangt er normaal niet voor niets.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #195 Gepost op: 4-04-2011, 14:08:25 »
Ik kom die kerk niet in. Ik heb de cache leeggegooid, zodat daar geen dingen in de weg zitten. Ik neem tenminste aan, dat ik bij het klikken op de OLV-kerk meer moet krijgen dan de mededeling dat de OLK-kerk daar staat. Ja, dat wist ik al.......

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #196 Gepost op: 4-04-2011, 14:11:40 »
Je klikt niet toevallig op de OLV op de maquette in de bieb?  ::hypocriet::

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #197 Gepost op: 4-04-2011, 14:12:50 »
Ja. Moest dat niet?

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #198 Gepost op: 4-04-2011, 14:16:10 »
Nee  :P

Als je het Lingo-6-letter-woord in het eeuwen-oude e-book hebt ingevuld krijg je een onderstreepte quote. Die quote, zoals dan ook in je notities staat te lezen, moet je in de computer in het kasteel invoeren. Dan krijg je op je wereldbol een nieuwe locatie

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #199 Gepost op: 4-04-2011, 14:18:49 »
pfff, ik heb nog maar 2 letters, dus dat gaat nog even niet.