Hmm gezien de bronnen heb ik er tot nu toe weinig fidusie in dat het idd de nieuwe kandidaten van widm 12 zijn.
Hier kan prima een andere verklaring voor zijn, en bovendien, een politicus en een rapper..
Misschien boren ze ineens een heel ander soort kandidaat aan maar dat lijkt me toch wat onwaarschijnlijk, vooralsnog.
Pieter Jan is inderdaad in zijn rol gegroeid, zou jammer zijn als we nu naar presentator nummer 4 moeten gaan (niet gezegd dat dat tzt niet kan/ zal gebeuren uiteraard..) Het punt is dat iedere presentator zijn/ haar draai moet vinden in het programma, en daar gaan meestal toch eerst 1-2 series aan vooraf. In de eerste twee series vond ik PJ een beetje een non-entitity maar in de laatste 2 was hij duidelijk ingespeeld op de situatie, de kandidaten, de dynamiek.. Scheelde vast ook dat hij nu wist wie de mol was, dat was iig duidelijk te merken.
De keuze voor een 'verkeerde' presentator kan funest zijn.. Zie de Amerikaanse 'celeb' series als voorbeeld.. Nu waren die series sws vrij zwak qua kandidaten, opdrachten en algehele setting maar de presentator was zeker na Anderson Cooper, een enorm anticlimax..
Los daarvan lijkt Art me niet echt geschikt voor deze rol vooralsnog. Prima presentator voor een bepaald soort programma, maar (nog) niet voor widm. Bovendien ligt de winst van vorig jaar iedereen nog vers in het geheugen dus lijkt het me sws een vreemde gewaarwording, iemand eerst als bloedfanatieke kandidaat te zien en het jaar erop als presentator die ineens boven de kandidaten probeert te staan.
Daarnaast vind ik dat er wel erg weinig echt bekende of interessante namen tussen zitten. Nu ken ik het gros van de bn'ers die meedoet niet echt, of vagelijk. Maar dan heb je op papier toch meestal een gevoel erbij, hoe de groep gaat zijn. Dat heb ik met de genoemde namen totaal niet, en een ex politicus die meedoet als kandidaat..? No thanx
Liever iemand die lekker fanatiek het spel speelt en zich erin stort en/ of een goede dosis humor heeft in plaats van zo'n droogkloot (na Frits Sissing, hoe aardig de man misschien ook is, heb ik mijn buik wel vol van dat soort oersaaie droogstoppel kandidaten
)