!Hola, buenos días! Dit hadden jullie niet verwacht he, Sinterklaas op een Amerikaans liedjesfestijn, haha! Omdat de stemmen uit Spanje komen, hadden ze mij gevraagd, en daar had ik nog wel even tijd voor vlak voor mijn reis naar Nederland. En natuurlijk wil ik gewoon even mijn gezicht laten zien zodat die bolle Amerikaanse nep-sinterklaas weet dat ik er ook nog steeds ben.
Goed, de punten.
Eerst de geen-punters die wat mij betreft in de zak mogen!
Kentucky
Een zeer aansprekende boodschap, met dat Come through my door (even when you're black as pitch). Maar in tegenstelling tot vele van mijn eigen liedjes, blijft dit liedje gewoon niet hangen. Het doet mij niet zoveel.
North Carolina
Ik heb sowieso niets met vliegtuigen. Pak eens de boot!
Texas
Lief meisje hoor, vast erg braaf geweest dit jaar ook. Maar het doet mijn hart niet sneller kloppen
Mississippi
Jullie denken, die oude vent met zijn baard geniet van van zwart-wit filmpjes? Kom nou, ik ga hartstikke met mijn tijd mee. Ik zit nota bene op RN!
Connecticut
Deze Don Juan hield de vrouwelijke pieten veel te veel van hun werk af. Doortesten, Testpiet!
Oregon
Wat ik hierboven zei
New York
Ik heb het niet zo op appels. Tenzij ze van oranje zijn.
Vermont
Meisje, meisje toch. Ga toch lekker spelen met je pop met vlechten in het haar
Californië
Mijn pieten verlaten Nederland altijd met een hoop bruises, maar ik heb het niet zo op treinen. Ik pak liever de .. och, ik val in herhaling.
Massachusetts
Gelijk in de zak, die ondeugende meisjes!
Washington
Als ik te veel paella eet, krijg ik altijd van zulke rare dromen als in deze clip. Nee, bedankt.
Maar wél punten krijgen:
1 punt:
Illinois
Wie zoet is, krijgt lekkers, maar ik vind dit toch wel heel zoet hoor. Toch een puntje voor de dijk van een stem. Zulke stemmen hoor ik graag als ik meeluister door de schoorsteen
2 punten:
Nevada
Beschrijft perfect het gevoel dat ik alle nachten tussen half november en 5 december heb: On top of the world!
3 punten:
Tennessee
Kings of Leon, oftewel de koningen van León. Ik heb die doerakken nog gekend; een stukje Spaanse geschiedenis waar ik trots op ben
4 punten:
Alabama
Ook Sint Niklaas is hippie geweest. Dat was de tijd dat ik mijn baard en haren zo liet groeien
5 punten:
Florida
Een machtig gevoel om die in licht badende steden vanuit de lucht te bekijken
6 punten:
Oklahoma
Dit is nou eens heerlijk Amerikaans! Pure down to earth jongens die weten hoe het leven in elkaar zit. Let op de goede relatie die de blanken met de zwarten hebben in het filmpje! Props voor deze boodschap!
7 punten:
Arkansas
Soms als Sinterklaas er even een beetje doorheen zit, trekt ie zich terug in zijn hut om met deze muziek op de achtergrond van de zonsondergang te genieten.
8 punten:
Colorado
Het verhaal van een kind die zo iets tragisch meemaakt grijpt zo'n sentimentele ouwe bok als ik bij de keel. Ik was blij om het kind zo te zien lachen aan het eind! Daar doe ik dit werk allemaal voor
10 punten:
Georgia
Wat moet ik hier nog over zeggen? Een fijn nummertje, jongens!
12 punten:
Minnesota
Come to my door. De perfecte boodschap van het Sinterklaasverhaal verpakt in zo'n perfect en harmonieus muziekpareltje.
Dit was het dan. Adios, chicos!