Hallo Welt!
Hier die Conchita Wurst aus dem schönen Wien! Zuerst, Fabiann, vielen Dank für die Organisation.
Hier sind dann die Punkte der Wiener Jury...
1 punt:
Nottingham (Interessant begin, mooie opbouw. Gewoon een leuk en spannend nummer.)
2 punten:
Paris (Leuke muziek, alleen de zangeres heeft af en toe een vreemde 'gemaakte' uitspraak. Wel leuk dat het nummer in het Frans is.)
3 punten:
Toronto (Ligt lekker in 't gehoor. De samenstelling van het instrumentarium geeft een bonus aan dit nummer.)
4 punten:
New York (Gelikt nummer, met een goede zangeres. Er is niet veel mis met dit nummer.)
5 punten:
Stockholm (Dit is inderdaad een vrolijk nummer, dat verrassend lekker klinkt!)
6 punten:
San Jose (Verrassend nummer met een lekker tempo!)
7 punten:
Tokyo (Aparte, maar zeker niet onaardige stem. Rustig nummer, maar wel leuk! Dat Japans ertussen is een bonus.)
Un dann die 3 Favoriten der Wiener Jury:
8 punten:
München (Zomaar eens een nummer dat ik ooit al eens gehoord had. Gewoon een heel mooi nummer dat perfect in elkaar steekt, met een leuke interessante tekst.)
10 punten:
Kiev (Magisch nummer met een mooie zangeres die ook nog eens een mooie stem heeft. Hoewel ik er niks van versta is de eigen taal een absolute bonus van dit topnummer.)
Und zum Schluss der Wiener Gewinner mit 12 Punkten:
12 punten:
Auckland (Wow, wat een leuke intro! En wat een schattige clip! Gewoon een vrolijke 'guilty pleasure'.)
Und dazu noch diejenigen ohne Punkte:
0 punten:
Perth (Man, wat een saai nummer. Ik weet nu al niet meer hoe hij ging.)
0 punten:
Algiers (Frans is een mooie taal, maar dit nummer is doodsaai; er zit niet veel in. Hier zou ik geen trip naar Algerije voor gaan maken.)
0 punten:
London (Het nummer komt pas in het tweede gedeelte een beetje op gang. Ik had er meer van gedacht)
0 punten:
Melbourne (Dit nummer wordt op den duur wel erg eentonig. De gitaar is leuk, maar verder? Saai...)
0 punten:
Los Angeles (Gemiddeld nummer, dat af en toe de neiging krijgt saai te worden.)