En leuk, hdd (als je tips nodig hebt over hoe dit spel te spelen, moet je Molière even vragen).
Merci
Niek is altijd mijn go-to vraagbaak voor wielrennen, en broeder voor tennis - maar hier zat ik nog even voor te twijfelen.
Dan zal ik hem eens pm'en voor secret tips 'n tricks of the masters (volume III)
Maar doe je voorspellingen alleen op gevoel, niet met een of ander analysesysteem.
Ik heb, dacht ik, over de jaren toch vrij veel omschreven over hoe ik het een beetje benader
Maaruhm.. dit is een definitiekwestie, en waarschijnlijk gaat mn antwoord ergens in het midden liggen, neigend naar gevoel.
Ik zou zeggen dat puur op gevoel iets is als.. in 2 minuten de speelronde doorwerken obv 'Uhh Ajax tegen Feyenoord.. laat ik eens 3-1 doen'.
Ennn met een of ander analysesysteem als.. ik heb een bepaalde formule met variabelen [bv aantal goals spitsen; hoeveel doelpunten de verdedigers tegen krijgen; en een variabel thuisvoordeel], daarin plug ik de nummertjes, daar komt een.. verwacht doelpuntenaantal uit, doe dat voor beide teams, en dan krijg ik een voorspelling?
Wat dat betreft: beide niet.
Denk dat de eerste.. nouja, sommige dingen kunnen op intuitie. Dingen voorspellen niet, simple as that.
En de tweede is te veel werk. En overkill. En goed, wat is dan nog het plezier. Nouja, dat is er wel, want modellen maken kan best leuk zijn eigenlijk
maaruhmm.. niet om een mini competitie te winnen
Speaking of which: je kan natuurlijk ook puur invullen wat 'experts' op internet of elders schrijven, of blind op bookmakers af gaan. Maar daar zou ik me al helemaal afvragen waarom je dan nog meedoet.
Dus dat doe ik niet.
M'n voorspellingen zijn geheel en al van mezelf.
Ik kijk meestal naar een paar dingetjes [wat bijvoorbeeld het aantal goals van een spits zou kunnen zijn, om maar een logisch gegevetje te noemen], maar die gebruik ik nergens systematisch of numeriek. Het verandert alleen mn inzicht enigszins, zodat ik naar de ene of de andere voorspelling neig.
Dus zo.