Ik was inderdaad één van die kijkers die (naar mijn idee wel constructief) commentaar had op het programma, maar het toch ben blijven kijken. Daarvoor vond ik het concept te leuk en bevatte het toch teveel leuke elementen. Zo heb ik erg kunnen lachen met het WIDM- en film-team (vooral door Edo Brunner en Jack Wouterse). Verder hadden ze natuurlijk prachtige televisie met Ferry Doedens. Vooral met de slangen-opdracht heeft dat prachtige beelden opgeleverd.
Toch zie ik nog steeds ruimte voor verbetering. Mocht er volgend jaar een nieuwe editie komen, dan zou het leuk zijn als er wat meer op het spel stond dan een lelijke beker. Verder mag het fort wel wat meer in beeld: in de Engelse editie heb ik gezien dat ze soms prachtige shots kunnen maken van hoe teams van de ene naar de andere locatie gaan. Vooral met de wachttoren is dat altijd erg tof, maar die was nu helaas niet in gebruik. Daarnaast mistte ik soms een beetje de spanningsopbouw. Ik zeg volgend jaar: Fort Boyard by night! (...maar dat zal wel te duur zijn....)
Voor mijn gevoel werd het programma naarmate het vorderde ook beter qua montage, voice-overs en 'biechten' tussendoor. Ik weet alleen niet of ze echt zaken hebben veranderd of dat het gewoon gewenning van mij is geweest.