ach gezien het huidige selectie beleid (De Jong en Cillessen, 3 fatsoenlijke wedstrijden gespeeld) hebben we er toch niks te zoeken.
Kan je m.b.t aankomende oefenwedstrijden geen ongelijk geven, maar het zijn maar oefenwedstrijden.. en aangezien we nu best veel blessures hebben laat het zien dat we er niks te zoeken hebben als er geen mensen fit zijn. (maar laten we hopen dat dat op het WK zou wel is want dan hebben we een prima basisteam, kom ik zo op terug).
Overigens had ik ipv Cilessen voor Krul gekozen in de basis, die heeft afgelopen zaterdag de wedstrijd van zn leven gekeept met veertien! reddingen, waardoor Newcastle uit bij Tottenham 0-1 won.
In de spits hebben we niks beters, de tijden dat we Kluivert, Van Basten, Bergkamp, Van Nistelrooij voortbrachten lijkt voorbij. Huntelaar gebleseerd, van Persie geblesseerd, Kuijt is geblesseerd, Bas Dost is geblesseerd, Van Wolfswinkel zelfde verhaal, Luc de Jong speelt niet, Locadia is nog te licht maar gaat vanwege blessure Matavs tot de winter alles spelen en Zivkovic is ook veel te licht. Die laatste 2 zie ik nog wel potentie in overigens.
Bij blessures van al die spitsen kom je al snel uit bij Siem de Jong (ja of iemand als Maik van Duinen..) de topscoorders van de Eredivisie waren de laatste jaren ook geen Nederlander (behalve Bas Dost en Huntelaar).
Maar goed.. mits iedereen fit is dit de basis (ongeveer)
Stekelenburg, Krul of Vorm
Janmaat/v.d Wiel Indi/Vlaar De vrij/Bruma Blind/Pieters
De jong / Strootman
Sneijder/v.d Vaart
Lens Van Persie Robben
Dat basisteam is volgens mij niet veel minder dan het team dat de WK finale speelde, behalve achterin wellicht. Van Persie en Robben hebben nog meer ervaring opgedaan en met Lens heb je op zich een prima andere buitenspeler.
Middenveld Strootman de Jong, de Jong was er al bij en Strootman wordt alleen maar beter. Strootman is naar mijn idee ook niet minder dan het duo Van bommel/De Jong. V.d Vaart en Sneijder mits fit ook nog steeds erbij.
Dan achterin, Vlaar is een zekerheid die is ook captain van Aston Villa en met een wat jongere speler ernaast vind ik dit duo niet minder dan Matthijsen/Heitinga. Rechtsback hebben we met Janmaat en v.d Wiel 2 prima spelers staan elk met hun eigen kwaliteiten (v.d Wiel speelt ook steeds meer wedstrijden en was er op dat WK ook al bij) alleen linksback blijft een probleem. Ik zou daar de opgeleefde Pieters neerzetten die goed staande blijft in de Premier League..
Dus kwartfinale moet haalbaar zijn