Nu pas tijd te reageren op de loting. Als eerste over de loting zelf: leuk idee zn show-element maar duurt allemaal veel en veel te lang. Teams voorstellen, bal en mascotte aan de wereld presenteren en 1 optreden prima. De loting zelf duurde maar 20 minuten. En ja dan die minuut stilte, beschamend...
respectloos van Blatter..
De loting zelf voor Oranje:
Spanje, waar ik op hoopte. Je kan ze maar gehad hebben. De laatste wedstrijd van Oranje op een WK, wordt de eerste op het nieuwe WK tijd voor wraak
Ik denk ook dat dit niet de moeilijkste wedstrijd is eigenlijk.
In Chili zie ik namelijk een ploeg die we niet moeten onderschatten. Kunnen goed en mooi combinatievoetbal spelen en hebben met Alexis (barca) en Vidal (Juventus) 2 echte toppers in hun team.
Australie: Tsja als je daar niet van kunt winnen heb je niets te zoeken op het WK. Natuurlijk een goed team maar van de vier veruit de zwakste broeder.
Nederland heeft absoluut kansen door te gaan. Het is een poule waar je met 4 punten ook nog door zou kunnen gaan (1 punt tegen Chili of Spanje, nederlaag tegen Chili of Spanje en winst Australië). Of 5 punten Winnen van Australië en twee gelijke spelen tegen Spanje en Chili. Nadeel is wel dat dan inderdaad Brazilië thuis wacht.. en die Brazilianen willen wraak voor 2010...
Over de volgorde van wedstrijden: Spanje - Australië - Chili ben ik niet ontevreden. In de huidige selectie zitten veel jongens die die finale hebben meegemaakt. Ze willen maar 1 ding: wraak! En van Gaal zal er alles aan doen om de jongens voor te bereiden op die eerste wedstrijd tegen op dit moment als Europees- en Wereldkampioen het beste team van de wereld: Spanje.
Spanje werkt als een rode lap op een stier. Een betere motivatie is er niet..
Oja:
"Dat Nederland en Spanje bij de eerstvolgende WK-wedstrijd meteen weer tegenover elkaar staan, is een unicum in de WK-historie."