Poll

Wie moeten er nog afvallen?

Patrick van Aanholt
6 (12.2%)
Daley Blind
0 (0%)
Jean Paul Boëtius
4 (8.2%)
Jasper Cillisen
0 (0%)
Jordy Clasie
0 (0%)
Memphis Depay
2 (4.1%)
Leroy Fer
1 (2%)
Jonathan de Guzman
1 (2%)
Klaas Jan Huntelaar
0 (0%)
Daryl Janmaat
0 (0%)
Nigel de Jong
0 (0%)
Terence Kongolo
2 (4.1%)
Tim Krul
0 (0%)
Dirk Kuyt
0 (0%)
Jermaine Lens
1 (2%)
Bruno Martens Indi
1 (2%)
Robin van Persie
0 (0%)
Quincy Promes
6 (12.2%)
Karim Rekik
4 (8.2%)
Arjen Robben
0 (0%)
Wesley Sneijder
0 (0%)
Tony Trindade de Vilhena
6 (12.2%)
Rafaël van der Vaart
3 (6.1%)
Stefan de Vrij
0 (0%)
Paul Verhaegh
1 (2%)
Joël Veltman
1 (2%)
Ron Vlaar
0 (0%)
Michel Vorm
1 (2%)
Georgino Wijnaldum
2 (4.1%)
Jeroen Zoet
7 (14.3%)

Totaal aantal stemmen: 7

Auteur Topic: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië  (gelezen 94165 keer)

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wereldkampioenschap 2014 in Brazilië
« Reactie #240 Gepost op: 7-12-2013, 15:46:58 »
Ik vind dat argument van: Die kunnen we maar gehad hebben nooit ergens op slaan. Alsof je elk team tegenkomt op een wk...

Een van de redenen waarom we in afrika zp ver kwamen was omdat we geen enkele echt lastige tegendtander hebben gehad. Op brazilie na dan ( waar we met geluk van wonnen)

Nee, hoe langer ik nadenk , des te vervelender ik deze loting vind...
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #241 Gepost op: 7-12-2013, 15:57:57 »
Ik vind dat argument van: Die kunnen we maar gehad hebben nooit ergens op slaan. Alsof je elk team tegenkomt op een wk...

Een van de redenen waarom we in afrika zp ver kwamen was omdat we geen enkele echt lastige tegendtander hebben gehad. Op brazilie na dan ( waar we met geluk van wonnen)

Nee, hoe langer ik nadenk , des te vervelender ik deze loting vind...
Nou was Uruguay toen ook geen makkie in de halve finale. Maar iid ik ben het met je eens in de voorronde hadden we met Kameroen Japan en Denemarken mindere tegenstanders en Slowakije ronde 2 dan nu (hoewel Japan ook beter is t.o.v 2010). 

Maar goed ik heb liever deze pool dan de pool waar de Engelsen in zitten met Uruguay, Italië en grote onbekende Costa Rica

Of Duitsland, Portugal,Ghana en USA (USA is ook weer beter geworden,Ghana is sowieso een kanshebber als Afrikaans land door te komen en Portugal en Duitsland spreekt voor zich.

En de poule Colombia, Ivoorkust Japan Griekenland (waar dus ook Nederland had kunnen staan) kun je ook beter ontwijken. Wel overigens de leukste poule denk ik.

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #242 Gepost op: 7-12-2013, 16:04:55 »
Nee oke, daar ben ik het wel mee eens . Vind het ook niet de allerslechtste poule  ;)

Maar we zitten wel aan de slechte kant van het speelschema. In de onderste helft heb je 3 tamelijk zwakke poules zitten ( en de poule van duitsland )
You'll never walk alone

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #243 Gepost op: 7-12-2013, 16:49:55 »
Ghana is sowieso een kanshebber als Afrikaans land door te komen

::dans:: Ghanaaaaa!! ::dans::

Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #244 Gepost op: 7-12-2013, 16:54:34 »
Nederland zit in een vrij gemiddelde poule: één heel zware tegenstander en de twee andere zijn gewoon van het niveau dat je op een WK mag verwachten. Het is op papier een moeilijkere pool dan in 2010 (Japan, Denemarken, Kameroen), maar makkelijker dan Euro 2008 (Italië, Roemenië, Frankrijk) en 2012 (Duitsland, Portugal, Denemarken).

Er is inderdaad sowieso geen echte Poule des Doods. Het is allemaal best aardig verdeeld, met uitzondering van de Engeland-Uruguay-Italië-poule. Daar gaat een groot land sneuvelen. Die poule van Duitsland is wel mooi, maar toch ook weer geen Poule des Doods.

In de groepsfase worden er eigenlijk alleen echte krakers gespeeld in deze drie pools.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline TimvDons

• Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • It's a plane
« Reactie #245 Gepost op: 7-12-2013, 16:55:40 »
Ik zie wel wat nederland ervan gaat bakken. en hopelijk gaan ze door naar de volgende ronde

We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #246 Gepost op: 7-12-2013, 16:58:22 »
Maar ik denk dat Chili niet onderdoet voor Uruguay en dat Spanje beter is dan Italie en Nederland beter is dan Engeland en dat Australie beter is dan Costa Rica ::)
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #247 Gepost op: 7-12-2013, 17:12:24 »
Een redelijke poule voor Nederland. Spanje natuurlijk de favoriet maar zeker niet zo sterk als 4 jaar geleden. Chili een niet te onderschatten ploeg, maar dat geldt ook voor Australië. Maar gezien de spelerskwaliteiten moet Nederland op zijn minst tweede kunnen worden. En als je niet van Spanje verliest is de eerste plaats ook zeker mogelijk.

Tuurlijk, ze hadden het beter kunnen treffen (met name de poule van Zwitserland/Ecuador/Frankrijk/Honduras en België/Algerije/Rusland/Zuid Korea) maar ook veel zwaarder. Zoals gezegd de poule van Duitsland/Portugal/Ghana/USA, en die van Uruguay (dat ik net wat sterker inschat dan Chili)/Costa Rica/Engeland/Italië. Echter, waar ik ook op tv nog nauwelijks iemand over heb gehoord: poule A... Met Brazilië/Kroatië/Mexico en Cameroun heb je ook een zeer sterke poule. Normaal gesproken moet het thuisland die kunnen winnen, maar onderschat Kroatië en Mexico niet...
Ich bin ein Bärliner!

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #248 Gepost op: 7-12-2013, 17:19:22 »
Ik vind Kroatie en Kameroen en zeker ook Mexico landen die even een mindere generatie hebben. Mexico moest zelfs via play-offs zich plaatsen. Dus die zijn achter Costa Rica en Honduras geëindigd..

Ik ga er een voorspelling tegenaan gooien. Hou ik van  ;D

In poule A gaan Brazilie en Kroatie door
In poule B gaan Spanje en Nederland door
In Poule C gaan Ivoorkust en Japan door
In poule D gaan Italie en Engeland door
In Poule E gaan Frankrijk en Zwitserland door
in poule F gaan Argentinie en Iran door
In poule G gaan Duitsland en Portugal door
en in poule H gaan Rusland en Zuid-Korea door

Sorry Belgie, de druk wordt te veel, zeker als topfavoriet in een poule  ::zwaai::

Dan krijg je Brazilie - Nederland, Kroatie - Spanje, Ivoorkust-Engeland en Italie - Japan, Frankrijk - Iran, Zwisterland-Argentinie, Duitsland-Zuid-korea en Rusland-Portugal. Daarvan gaan Brazilie, Spanje, Ivoorkust, Italie, Frankrijk , Argentinie, Duitsland en Portugal door.

Dan krijg je Brazilie-Ivoorkust, Spanje-Italie, Frankrijk-Duitsland en Argentinie-Portugal

Daarna krijg je Brazilie- Duitsland en Italie-Portugal

Finale gaat Brazilie-Portugal worden

En Brazilie wordt kampioen

Volgens mijn hond dan
« Laatst bewerkt op: 7-12-2013, 17:23:52 door Nieky »
You'll never walk alone

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #249 Gepost op: 7-12-2013, 17:54:36 »
Vreemde hond heb je. Denk je echt dat Ivoorkust van Engeland kan winnen?

Laat ik eens kijken...

Poule A: Brazilië, Kroatië
Poule B: Nederland, Spanje
Poule C: Colombia, Japan
Poule D: Italië, Uruguay
Poule E: Frankrijk, Ecuador
Poule F: Argentinië, Bosnië-Hercegovina
Poule G: Duitsland, Portugal
Poule H: Rusland, Zuid Korea

Dan krijg je: Brazilië-Spanje, Nederland-Kroatië, Colombia-Uruguay, Italië-Japan, Frankrijk-Bosnië-Hercegovina, Argentinië-Ecuador, Duitsland-Zuid Korea, Rusland-Portugal

Vervolgens: Frankrijk-Duitsland, Brazilië-Colombia, Argentinië-Portugal, Nederland-Italië

Halve finales: Brazilië-Duitsland, Argentinië-Italië

Finale: Brazilië-Italië, en Italië gaat na strafschoppen winnen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #250 Gepost op: 7-12-2013, 22:51:59 »
Tuurlijk, ze hadden het beter kunnen treffen (met name de poule van Zwitserland/Ecuador/Frankrijk/Honduras en België/Algerije/Rusland/Zuid Korea) maar ook veel zwaarder. Zoals gezegd de poule van Duitsland/Portugal/Ghana/USA, en die van Uruguay (dat ik net wat sterker inschat dan Chili)/Costa Rica/Engeland/Italië. Echter, waar ik ook op tv nog nauwelijks iemand over heb gehoord: poule A... Met Brazilië/Kroatië/Mexico en Cameroun heb je ook een zeer sterke poule. Normaal gesproken moet het thuisland die kunnen winnen, maar onderschat Kroatië en Mexico niet...

Jaaa.. maar ook een groot deel Neeee :P

Want een goed deel van de sterkte uit de andere sterke pouls komt ook voort uit landen die uit Nederlands toewijzingsgroep kwamen.
Dus de moeilijkste groep is niet de volledige groep, maar de moeilijkste groep waar we in hadden kunnen komen.

Nadat elke groep 3 landen had, was de stand als volgt:
A: Brazilië, Kameroen, Mexico
B: Spanje, Chili, Australië
C: Colombia, Ivoorkust, Japan
D: Uruguay, Italië, Costa Rica,
E: Zwitserland, Ecuador, Honduras,
F: Argentinië, Nigeria, Iran,
G: Duitsland, Ghana, VS
H: België, Algerije, Zuid-Korea

E en H zijn appeltje eitje.
A F en G hebben 1 uiterst sterk topteam en zwakkere [F] tot gemiddelde [A/G] ploegen.
Dan vind ik D nog overkomelijk om in te komen; twee sterke landen, maar Italië moet kunnen en Uruguay hoort niet bij de sterkste kopteams.
B heeft 2 [zeer] sterke landen, en Australië moet te doen zijn. [Ja ik weet het, nooit tegen gewonnen: daar hecht ik geen waarde aan]
C is de andere tricky groep. Geen van allen zonder meer wereldteams, maar allemaal vrij sterk, zodat de groep alle kanten uit kan.

Dus denk dat groep-B een van de moeilijkste 2, misschien 3, groepen was.
Toevallig wordt bv G uiteindelijk ook sterk, doordat die ineens Portugal erbij krijgen.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Online Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #251 Gepost op: 7-12-2013, 22:59:53 »
Precies
You'll never walk alone

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #252 Gepost op: 15-12-2013, 14:25:17 »
T komt van de Telegraaf, maar t lijkt redelijk serieus. We gaan dus met Hiddink weer naar Frankrijk (2016). Het laatste toernooi met Hiddink in Frankrijk was erg succesvol. Maar eh.. wat vinden jullie hiervan?

Guus Hiddink volgt volgend jaar na het WK in Brazilië Louis van Gaal op als bondscoach van het Nederlands elftal. KNVB-directeur Bert van Oostveen en Hiddink zijn dichtbij een principeakkoord voor een contract van vier jaar, tot medio 2018. Het is de bedoeling dat Hiddink Oranje tot en met het EK 2016 in Frankrijk als bondscoach onder zijn hoede neemt en de twee jaar daarna – tot en met het WK 2018 in Rusland – een leidende functie binnen het technisch kader van de KNVB gaat vertolken.

Daarbij zal Hiddink een belangrijke rol spelen bij de benoeming van zijn opvolger, die het Nederlands elftal vanaf 2016 naar het WK in Rusland moet loodsen. En dat land is voor Hiddink als oud-bondscoach van de Russen geen onbekend terrein.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #253 Gepost op: 15-12-2013, 14:32:16 »
treurig en onnodig.

Er staat nu een generatie met coaches te trappelen. Waarom altijd die oude mannen? Andere opties

Frank de Boer (doet het heel goed bij ajax)
Ronald Koeman (heeft gebouwd aan het nieuwe Feyenoord, kan goed met de jonkies overweg)
Rijkaard  (heeft het best aardig gedaan bij Barcelona en het Nederlands elftal)
Cocu  (ja het is niet zijn schuld en heeft ervaring als assistent bij het Nederlands Elftal)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #254 Gepost op: 15-12-2013, 14:35:45 »
Dat zijn inderdaad jonge coaches waar je langer wat aan hebt. Hiddink zou dus maar voor 2 jaar tekenen? Wat heb je daar aan? Je moet juist iemand hebben die jaren mee kan gaan en de boel op kan bouwen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bjorrn

• Winnaar Sequester
  • Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 18-12-2013, 18:50:01 »
Ho ho! Frank mag helemaal niet weg bij Ajax  >:(
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #256 Gepost op: 18-12-2013, 20:02:30 »
Zie ik ook niet gebeuren. Dacht dat hij al eerder vrij duidelijk was in zn plan de komende jaren bij ajax te blijven.
Koeman gaat denk, hoewel in mindere mate, hetzelfde voor op.

Verder heb ik er geen verstand van ;D

Offline MollenvangR

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 7-01-2014, 13:47:02 »
De KNVB heeft contact gezocht met de voetbalbonden van Ecuador en Ghana. Het is de bedoeling dat het Nederlands elftal in de aanloop naar het WK tegen het respectievelijk Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse land oefent.

De KNVB zoekt naar drie tegenstanders voor de periode tussen 17 mei en 1 juni, meldt het Algemeen Dagblad. Het is de bedoeling dat alle interlands plaatsvinden op Nederlandse bodem, alvorens koers wordt gezet naar Brazilië. Gedurende de genoemde periode vindt overigens ook een trainingskamp in Portugal plaats.

HDD kom er maar in de vlag van Ghana ;D

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #258 Gepost op: 7-01-2014, 14:08:39 »

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #259 Gepost op: 8-01-2014, 15:56:16 »
Volgens de FIFA-site zou de datum van Nederland-Ecuador al vaststaan...
Ich bin ein Bärliner!