het probleem zou zijn opgelost wanneer niet het publiek, maar een vakjury erover zou beslissen. Die weten immers hoeveel energie er in WIDM gestoken wordt. Niet alleen met de opnames zelf, maar ook wat Anton en zijn team doen, voordat er zelfs maar sprake is van wat voor opname dan ook.
De hoeveelheid energie die ergens in zit is nog minder van belang dan het kijkcijfer.
Ik kan ook 500 uur aan een tekening werken, maar dat maakt het nog niet een goede tekening
Als iemand claimt het "beste" tv-programma te belonen dan moet naar de
kwaliteit van het
eindresultaat gekeken worden, en naar niets anders. Hoe "kwaliteit" dan moet worden gedefinieerd is even een andere kwestie. Het is echter iets anders dan populariteit, alhoewel ik me goed kan voorstellen dat je kwaliteit simpelweg meet als opbrengsten minus kosten...
(Noot: ik zeg niet dat de televisierringorganisatie dit claimt (geen zin om dat op te zoeken). Ik praat alleen over
ALS iemand dat claimt).
Ik moet daarentegen ook zeggen dat ik niet wakker lig als WidM niet wint. Ik zou het voor iedereen die er aan meewerkt natuurlijk geweldig vinden als ze zouden winnen, maar persoonlijk hecht ik niet zo veel waarde aan wat populair is bij anderen.