De aflevering viel me mee en tegen. Mee in de vorm dat ik de opdracht leuk vond, goed gemaakt en dat het ook voor spanningen zorgde. De teams zijn goed verdeeld en dat vind ik leuker dan 'alle belgische mannen en nederlandse vrouwen' vs 'alle belgische vrouwen en nederlandse mannen'
Wat me tegenviel is dat ze bij het gele team opeens 3 kant en klare hutten hebben klaarstaan vol met bakken gereedschap ed. Het had mij leuker geleken als de productie een andere kant van het eiland had uitgekozen of wat dan ook.
En tja, dan dat Belgen-Nederlanders verhaal.
Eerst dacht ik, nou misschien is het Gele team verstandig en stemmen ze Anne eruit om hun zwakste lid eruit te stemmen, maar in plaats daarvan kozen ze voor Sipke-Jan. Ik vond het nogal laf hoe alle 6 de Belgen tegen hem samenspande en bovendien daar niet voor uit durfde te komen. Die antwoorden van 'wie weet' enzo, ik vindt allemaal een beetje te soft. Kom er gewoon voor uit.
Sipke-Jan had bijvoorbeeld best nadat hij eruit was gestemd het verhaal kunnen vertellen over hoe de vork echt in de steel zat (al maakte het in dit geval niet echt uit omdat de 6 Belgen er waarschijnlijk al van wistte).
Wat me trouwens ook opviel, Lauretta zette maar één munt in. Als ze bang was dat ze eruit zou worden gestemd, zou ze eventueel meerdere munten hebben ingezet. Is ze misschien door iemand geïnformeerd over de gang van zaken - bijvoorbeeld door een Belgische vrouw - en heeft ze hierdoor niet (al) haar munten ingezet?
Die grot vindt ik dan wel weer heel leuk, want ik heb het gevoel dat de wat spraakmakendere kandidaten er nogal snel zullen worden uitgestemd en die hebben dan tenminste nog wel air-time.
Mijn favorieten zijn tot dusver Sylvia, Patrick, Freddy en Lauretta. Die Belgen van team geel staan me gewoon niet aan, niet puur doordat ze een complot hebben gesmeedt maar ook het feit dat je dan bijvoorbeeld niets zegt tegen Sipke-Jan tijdens het visnetten prutsen, dat soort kleine dingetjes.
Ik hoop dat er de komende aflevering(en) vuurwerk in team geel komt en Lauretta bijvoorbeeld een pact sluit met de Belgische vrouwen, maar dat lijkt me stug.
Team Rood is niets op aan te merken, het lijken me leuke kandidaten met hier en daar een (groot) ego'tje ertussen zitten.
Maar het zijn wel duidelijk de sterkere kandidaten die daar tussen verkeren.
Kan bovendien echt niet wachten tot volgende week- die proef ziet er veelbelovend uit!