Mij stoot het ook een beetje tegen het hoofd dat de verliezers zoveel extra krijgen. De hutjes zijn gewoonweg belachelijk. En bovendien, ze hebben inderdaad al meer eten omdat er meer gestopt zijn en net als een ander opmerkte hebben anderen verloren omdat ze gewoon heel dom de verkeerde kant oprenden.
Belgen vs. Sipke-Jan noem ik alles behalve Survivor-taferelen. In Survivor smeden ze inderdaad complotten (ja, dat heet gewoon een complot) om verder te komen, maar ze zijn ook nog slim genoeg om zich te bedenken dat ze de sterken moeten houden om met de meerderheid in de samensmelting te komen. Hoe zei hun 'alliance' bijeen geraapt hebben, is puur op nationaliteit. En dat noem ik gewoon domheid. Vorig jaar zat ik al met kromme tenen naar de acties van Sergio en Iwein te kijken, dit jaar hebben ze het gewoon weer. Echt hoor, gooi dan al die bekenden maar weg en stop weer onbekende Nederlanders en Belgen erin. Valt ook wel op dat het weer de bekende Belgen zijn die op nationaliteit afgaan. En ik heb niets tegen Belgen overigens.
Sipke-Jan vond ik overigens ook niet altijd gelijk hebben; hij morde enorm over asociale mensen in het andere team die zonder eten waren doorgelopen... maar dat was niet altijd het geval. Ja, tuurlijk, er zaten erbij... Maar hij noemde als voorbeeld Patrick, terwijl hij gewoon - typisch chaotische WidM-Patrick - de vlaggen voorkomen over het hoofd heeft gezien.
Tsja. Het vrouwen-seizoen heb ik al niet meer gekeken en nu erger ik me al twee seizoenen lang aan de opzet en aan de mensen. Wel jammer, ik hoop dat ze de hutten lozen en de mensen een beetje bijtrekken.